Gå til innhold

Nordlendinger og bilrelaterte diskusjoner

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

Jasså, ka så e forskjellen da? :)

For det første er det store kulturelle forskjeller mellom etnisk norske nordlendinger og etniske samer.

 

For det andre, som du kanskje kan gjette deg til ut fra det jeg nettopp skrev, defineres nordmenn og samer som to forskjellige etniske grupper.

 

Rart det der.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt fantastisk latterlig av trådstarter å generalisere samtlige fra Nord-Norge..

 

"Jeg drar alle under en kam her for å få dere til og våkne litt. Dere oppfører dere som pensjonister på busstur hele gjengen."

 

Og det var jo ett veldig smart utsagn.

 

Har trådstarter forresten kjørt noe særlig i Nord-Norge ? Og da mener jeg ikke en ferietur på en uke ?

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk latterlig av trådstarter å generalisere samtlige fra Nord-Norge..

Har trådstarter forresten kjørt noe særlig i Nord-Norge ? Og da mener jeg ikke en ferietur på en uke ?

 

Akkurat som nordlendinger er fantastisk flinke til å generalisere østlendinger.

 

Jeg har kjørt lite i Nord, bare sittet på med andre for flere år siden.

Dog har jeg ikke store ønsker om å kjøre i Nord-Norge heller, da klimaet og veiene er såpass begredelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, dette må være top10 dummeste utsagt på bilforumet ever. Du kan ikke ta alle under samme kam som dette, da kunne vi laget en tråd hver høst over hvor dårlig søringer er å kjøre bil på snø ettersom det kommer på nyhetene osv hver eneste høst over alle utforkjøringene?

 

Jeg trodde jeg hadde lest mye dumt på bilforumet, men dette tar kaka...

 

 

EDIT: Som nico nevnte, Jens, du er herved invitert til styggbakken i Tromsø, så får vi se hvem som er flink å kjøre bil. For å trø ned høyrefoten på ei strak strekke kan selv en kenguru klare.

 

 

Hadde ikke tromsø vært så forbanna langt unna, skulle jeg kommet opp dit og kjørt opp den jævla bakken uten problem.

Det er bare de gamle tantene og kotelettene rundt oslo som gjør at det blir kaos hver gang det snør+ at nyhetene lager sak om det fordi det faktisk bor folk her nede og de allerfleste driter i hva som skjer i nord norge.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som nordlendinger er fantastisk flinke til å generalisere østlendinger.

 

Jeg har kjørt lite i Nord, bare sittet på med andre for flere år siden.

Dog har jeg ikke store ønsker om å kjøre i Nord-Norge heller, da klimaet og veiene er såpass begredelige.

 

Nå generaliserte vel ikke jeg noe som helst med mitt utsagn.

 

Du snakker om klimaet og veiene i Nord-Norge, ja veiene er i store trekk dårlige og da bør vel du kanskje forstå at folk er fornuftige nok til å kjøre etter forholdene i Nord. Og når det kommer til erfaring i å kjøre fort så er ofte noen avstander store i Nord-Norge så folk er vante til å kjøre lange strekninger og i høye nok hastigheter.

 

Om målet er å kjøre fortest mulig kan folk gjerne de som føler det er viktig gjerne holde seg til østlandet

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jensebassen min, jeg lurer på hvor du har disse utsagnene fra?:puke: Hvis du ser over de trådene du viser til er det et fåtall av nordlendinger som kommer med snusfornuftige utsagn. Er vel sikkert for at vi ikke er så mange som dere sørlendinger!Lurer på om alle er like tøff sørpå som du, rdl og sugekopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe.

Gjentatte ganger i flere forskjellige diskusjoner på dette forumet ser jeg at folk fra Nord-Norge kommer med sure oppstøt som har med fart og lovbrudd.

Dere er utrolig kjappe til å kritisere og slenge dritt til folk som kjører fort, kjørt i grøfta eller blitt tatt i fartskontroll. Senest i tråden om skodaen i 240km/t på E18, samt ulykken med calibraen ved Leira, ser jeg dere er ute med leppa igjen. Dere skal pokker meg gå stille i dørene, og ikke fortelle østlendinger hvor farlig det er å ligge i 170 på 4-felts motorvei, om elgfare etc når dere ikke har kunnskaper om dette selv. Dere har ikke erfaring i å kjøre i høye hastigheter over lengre tid, så gå stille i dørene der.

En annen ting er at man behøver ikke tro man er en kjempekul og udødelig verdensmester bak rattet selv om man kjører fort. Noen av oss synes faktisk fart er morsomt, og gjør det for egen glede. Ikke for å imponere fjortisene utenfor storkiosken eller kameraten...Jeg vet utmerket godt at jeg er en død mann om jeg krasjer, jeg vet utmerket godt at fart er "farlig". Ikke sitt og fortell oss hva vi tror og synes.

Hvorfor er dere så sure? Er det mangelen på sol og varmegrader? Mangelen på fine biler og fine veier?

Neste gang du sitter med klamme hender over tastaturet, klar til å skjelle ut en stakkar som er tatt i 76 i 60-sona, tenk etter om det virkelig er nødvendig.

Det siste gjelder forsåvidt eplekjekke trøndere og hedmarkinger også...

 

Du var meg en fin idiot...:boxers

X`er: Din mor og en del Vr6`er

Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tromsø vært så forbanna langt unna, skulle jeg kommet opp dit og kjørt opp den jævla bakken uten problem.

Du skal få opphold på humanitært grunnlag her.

 

Men on-topic. Dette er muligens noe av det mest latterlige jeg har lest, sett bort ifra enkelte VG-overskrifter den siste tiden. Disse som ligger i 40km/t i 90-sonen og får store øyne når de blir forbikjørt har vi da overalt, at nordlendinger er de som er først ute med moral-pisken når noen har hatt tung høyrefot er jo bare svada fra ende til annen. :shake

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men on-topic. Dette er muligens noe av det mest latterlige jeg har lest, sett bort ifra enkelte VG-overskrifter den siste tiden. Disse som ligger i 40km/t i 90-sonen og får store øyne når de blir forbikjørt har vi da overalt, at nordlendinger er de som er først ute med moral-pisken når noen har hatt tung høyrefot er jo bare svada fra ende til annen. :shake

 

Det er ikke tilfeldig at jeg skriver dette. Over lengre tid har jeg lagt merke til fenomenet spesielt i tråder som omfatter brudd på diverse lover. Og nå var frustrasjonsbegeret fullt, så jeg følte at noen måtte påpeke det. Så NEI, det er ikke svada. Dere kan jo komme med noe annet enn at jeg er en idiot. Det forteller dere tross alt alle andre her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens: Om jeg skulle se deg kjøre 65 i 50'n forbi barnehagen til niesa mi, så er det ikke sikkert at jeg greier å holde besinnelsen, men det er nå meg.

 

 

heheh, du er syk og sprø!!! Rent smågal...

 

Det at flere nordlendinger her kaller trådstarter for idiot, bekrefter vel egentlig nordlendingers eplekjekke holdning og at de føler seg så ovenfor.

 

Og tendensen inne på forumet her er veldig sterk når det gjelder å prate nedsettende om de som bruker tid bak rattet på (grise)kjøring, og ikke på tastaturet.

 

 

 

Er mer fargerikt å kjøre i 240 på E18 enn å sitte på dataen å kritisere, tenk over det neste gang. OG tenk over at folk som gjør sånt, sørger for at alle "kaffe-slabraserne" her inne får noe nytt og snakke om.

Så rett heller en takk til dem :)

 

 

PS:

"vanlige" folk i norge har en veldig usosial kjørekultur ved at de vrenger rett ut fra stikkveier med vikeplikt, som lett ender i ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer fargerikt å kjøre i 240 på E18 enn å sitte på dataen å kritisere, tenk over det neste gang.

Mulig det er mer fargerikt (det blir vertfall fargerikt den gangen det går til helvette), men jeg ser heller at folk sitter her enn å rase rundt i 2,4 ganger fartsgrensa på norske veier.

 

Om du mener norske veier/trafikk er klar for en dobling av fartsgrensene noen steder, så foreslår jeg at du gjør noe med det, ikke sitt på et forum å vas om det. Sist jeg sjekka var ikke statsministeren (eller andre i regjeringen for den del) medlem, og tror heller ikke det er hit han kommer for ekspertuttalelser. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm som Nordlending burde jeg vel legge av meg min "eplekjekke" holding å si:

Flotte greier gutter..stå på og kjør i 240km/t forbi skoler,barnehager og hele pakka,ok så var det satt litt på spissen men kjøring i 240km/t uansett hvor det måtte være på Norske veier er ikke bare uansvarlig men også direkte tankeløst med tanke på at du ikke bare gambler med ditt liv men også alle andre som måtte være så uheldig å ferdes på samme vei som deg.

 

Jepp en gang for mange år siden var jeg selv så tankeløs men heldigvis for meg gikk det bra med meg og mine medtraffikanter men for å si det slik det var faen ikke min fortjeneste.

 

Den dagen Jensemann du smasher bilen din inn i fam.Olsen's bil med mor,far og to barn ombord og uheldigvis dreper dem siden du syns det er så morsomt å kjøre fort håper jeg for din del at du "stryker" med selv.

Den skjebnen å sitte igjen med 3-4liv på samvittigheten bare på grunn av din egen tankeløshet er ikke noe jeg unner min værste fiende en gang.

 

jepp det er noe som heter "å lære av sine feil" men den dagen det går riktig ille så er det mulig noen av dere ønsker at dere hørt på de "eplekjekke" nordlendigene.

 

når dette er sagt er ikke vi her oppe noe flinkere til å kjøre bil eller kjører noe "penere" tror bare Jens trengte noe å la sin frustrasjon gå utover:fatality:

men slapp av vi tar oss ikke nær av dette...vi bare tar det ut på samene vi;)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår