Gå til innhold

Nordlendinger og bilrelaterte diskusjoner

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

240km/t er ALDRI 100% trygt.

her snakker vi om kjøring etter veiene i Norge og ikke på en bane men selv på en bane er det et vist faremoment involvert selv med M.Schumacer bak rattet(er jo bare å spørre familien til Ayrton Senna om dette;) )

 

Men det er vel ikke dette denne tråden handler om er det??

Den handler om at Jens syns det er tøft å kjøre fort etter offentlig vei og driter langveis i om dette kan koste han og ikke minst andre livet samt at Norlendinger er noen jævla moralister som ikke tåler at andre gambler med livet sitt.

 

Nå annser jeg ikke meg selv som noen moralist da men visse grenser får det da faen meg være,er en viss forskjell på å dobble fartsgrensa og ligge 20-30 over(selv om dette på sine plasser også er galskap).

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Feks hvis 240 aldri er trygt, skulle vel M. schumacker har vært død ca 1000 ganger ?
Formel-1 er vel en risikosport, men uansett, det skjer under kontrollerte former, på lukket bane, med ambulansepersonale, osv.

I tillegg har en formel-1 bil LITT bedre kjøreegenskaper enn en Nissan Primera, i tillegg til at sjåføren og medtrafikkantene har opplæring til det dem driver med.

 

Å sammenligne normal trafikk med formel-1, er jeg ikke helt med på, men. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fortsatt er du som kjører på en 4 felts vei som går rett fram bedre sjåfør enn oss i nord som faktisk da må takle klimaet og de begredelige veiene?

Mener du det du sier i denne tråden seriøst?

 

Gutten min. jeg kjører ikke bare på motorvei. Har nok av dårlige kommuneveier rett utenfor døra. Sist vinter hadde også jeg 1.5m snø i hagen og 15 blå, så det er ikke så enorm forskjell på nord og sør som dere skal ha det til. Klimamartyrene slår til: "Vi lider oss igjennom 13m snø og is blabla"..

Et tips: Flytt!

Noen av utsagnene mine i tråden er kanskje generaliserende og støtende for sarte nordlendingssjeler, men jeg mener bestemt at dere er en forbannet syklubb som syter og klager over alt og alle.

 

 

Jens: Hvis dette virkelig ikke er svada, og du faktisk vil noen vei med saken din, så foreslår jeg at du setter deg ned, får en oversikt over de fleste trådene som handler om diverse lovbrudd, noterer ned hvem som er fra hvor i landet, så lager du en oversikt over hvem som drar frem moral-bjørka, og hvem som krediterer den heltedåden det er å f.eks ligge i 240 km/t på 2-felts vei med midtrabatt midt på natta. Da får du jo både støtte til argumentet ditt, i tillegg til at du tar oss nordlendinger med buksene nede.

 

Jeg har ikke behov for å samle sammen en liste i god rainman-stil, fordi jeg vet at jeg har grunnlag for påstandene mine.

 

Jeg er moralist fra østlandet, og min påstand etter å ha lest Jens sine postinger i denne tråden er at Jens utgjør en fare ikke bare for seg selv, men også for meg og Per og Pål og katta til naboen, både ved sin kjøring og ved de holdninger han viser. Ser fram til den dagen lappen til Jens havner i lomma til onkel Politi. Da blir det mindre farlig å kjøre bil for oss andre.

 

Det er godt mulig jeg er en umoralsk fjøsnisse med dårlige holdninger, men jeg er ihvertfall en stolt umoralsk kar uten holdninger.

Politiet har allerede oppbevart lappen for meg en periode, men som alle vet, bilen går på bensin, og ikke et plastkort :blunk:

 

 

Apropos nordlenninger og vinterstid; jeg har kjørt i grøfta i underkant av 10 ganger, vraka gammel-Audien rett inn i en søppelcontainer, og én gang var jeg i sida på en tidlig 80-talls Cherry i sentrum. Iflg. Bilforumet og avisene skal jo dette være helt usannsynlig siden jeg er nordlenning, men dét er veien det har lett for å gå når man er uerfaren og prøver å pushe grenser.

 

Du er en kjekk kar, Øyvind. Flere her burde lære av deg, og få litt mer selvinnsikt og selvironi.

 

 

Som hemi sier, syklubb er en god beskrivelse av gjengen her. Dere sitter mere innendørs foran tastaturet og skriver dritt, enn dere er utendørs og lager et godt bilmiljø. Mer en gjeng med datafolk, enn gode gammeldagse bilinteresserte. Sier ikke at alle er det, men pokker, det er en viss majoritet av tanter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driter deg totalt ut, jens.

Bilintresse handler ikke om å kjøre fort og uansvarlig.

Jeg snakker ikke om å kjøre 76 i 60sonen, men diverse andre hastigheter folk her skryter på seg.

 

Og sol og varmegrader har det vært litt for mye av i det siste...

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tilfeldig at jeg skriver dette. Over lengre tid har jeg lagt merke til fenomenet spesielt i tråder som omfatter brudd på diverse lover. Og nå var frustrasjonsbegeret fullt, så jeg følte at noen måtte påpeke det. Så NEI, det er ikke svada. Dere kan jo komme med noe annet enn at jeg er en idiot. Det forteller dere tross alt alle andre her inne...

 

Slapp av kompis, det har ingenting med eplekjekkhet eller overmoral og gjøre, vi nordlendinger er bare store i kjeften og sier det som det er, legger ikke en finger i mellom og kaller en spade for en spade :) værre er det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens, du er jo ikke lite pyse da, 240 på 4-felt er jo INGENTING, du burde jo MINST ha 290.. HILSEN NORDLENDING!!!11111 klovn.

 

Nå skal det vel sies at jeg ikke et eneste sted i tråden har sagt at jeg har kjørt i 240km/t noe sted. Det er noe dere har anklaget meg for.

Men hadde jeg hatt en bil som klarer 290, hadde jeg nok prøvd :biker

 

Og maxmix - greit å kalle en spade for en spade. Men det er vel mer holdningene til folk i nord som kan være slitsom til tider. Føler man for å skjelle ut en stakkar som akkurat har mistet lappen synes jeg enten man kan holde det inni seg, eller unngå "idiot", "tulling" og verre ting. Blir så mye krangling i samtlige tråder av sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det vel sies at jeg ikke et eneste sted i tråden har sagt at jeg har kjørt i 240km/t noe sted. Det er noe dere har anklaget meg for.

Men hadde jeg hatt en bil som klarer 290, hadde jeg nok prøvd :biker

 

Og maxmix - greit å kalle en spade for en spade. Men det er vel mer holdningene til folk i nord som kan være slitsom til tider. Føler man for å skjelle ut en stakkar som akkurat har mistet lappen synes jeg enten man kan holde det inni seg, eller unngå "idiot", "tulling" og verre ting. Blir så mye krangling i samtlige tråder av sånt.

 

hva med og være litt bedre og overse istedet for og ta seg nær av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det vel sies at jeg ikke et eneste sted i tråden har sagt at jeg har kjørt i 240km/t noe sted. Det er noe dere har anklaget meg for.

Men hadde jeg hatt en bil som klarer 290, hadde jeg nok prøvd :biker

 

Og maxmix - greit å kalle en spade for en spade. Men det er vel mer holdningene til folk i nord som kan være slitsom til tider. Føler man for å skjelle ut en stakkar som akkurat har mistet lappen synes jeg enten man kan holde det inni seg, eller unngå "idiot", "tulling" og verre ting. Blir så mye krangling i samtlige tråder av sånt.

 

Det er klart at ordbruken bør begrenses, men det forandrer jo ikke det faktum at man alltid selv er ansvarlig for at man har mistet førerkortet.

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår