Gå til innhold

Kjøp av Chevy Van, tips?

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Det er vanligst på bensinmotorer fordi at de kan gå på 100% gass. Besparelsen av drivstoffkostnader være størst der og dermed vil gassanlegget betale seg fortere ned.

 

Og hvem vil vel ha diesel hvis man kan velge bensin uten at det vil være dyrere i drift?

 

Prisen på anleggene til diesel og bensin vet jeg ikke så mye om, men et anlegg til en konvensjonell diesel/forgasser motor, enten det er turbo eller ikke, vil være mindre komplisert enn et anlegg til en commonrail diesel / bensin med innsprøytning.

 

Et gassanlegg til f.eks en forgassermotor kan jo i enkleste variant bestå kun av en dyse, en regulator og en tank.

 

De mest moderne gassanleggene til bensinmotorer har jo egene propaninjektorer med "motorstyring" og er funksjonelt like avanserte som en vanlig bensininnsprøytning.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør deg selv hva du SKAL med den van??

 

Når en som jeg har vært tøff i trynet noen ganger... med biler skal bruke MINST 2 liter på mila....å lommeboka blir tom.....

O-Stpre Big Duallyn slurper 2-3 liter på mila.....

 

Ja, da er det godt å spinne rundt i starletten, til jobb, småkjøring og til Stockholm vis en ikke skal ha med seg hele verden....

 

Telem.>Stockholm>Telem. 3500kr med O-store

900 med Starletten!

 

Hadde jeg vært deg....så ville jeg hatt en fille bil,toyta eller no...

 

Så kjøpt den der van med BENSIN og bra tilstand, å brukt når du vil, og må...

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der vil jeg si meg ganske enig. Jeg kjøpte min e350 fordi den var meget billig siden den var bygd om for en rullestolbruker og grei for meg og bygge tilbake da jeg jobbet med slike biler til daglig, men det er ikke bilen jeg bruker for en liten svipptur ned i byen hvis ikke jeg må.

 

det er en stor bil og den har endel bakdeler som jeg kommer på i farta, f.eks. svingradius, forbruk, for høy til de fleste parkeringshus, dyrere på utenlandsferjer pga hyøyde, trangt på de fleste parkeringsplasser, ikke verdens beste oversikt ved rygging

 

Men for all del, stortrives bak rattet i denne

 

Vil bare henvise til en link som jeg synes er ganske beskrivende for kvalitet når det gjelder Chevy og Ford:

 

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=68931

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro at jeg vil ha van fordi jeg vil føle meg tøff i trynet. Nei det er bare lame. Er ikke 18 år lenger vettu... :P Har ikke tenkt å lage noen jalla russevan akuratt.

 

Jeg HAR toyota nå, og det er en altfor liten bil for meg. Kan så vidt dra hengere en gang. Jeg har sterkt behov for en van, siden jeg ofte flytter på saker og ting. Det er kjedelig å leie henger. Og med 1,3 liters motor så går det så vidt fremover på E18 i tredje gir. Jeg vet hva jeg snakker om for jeg har kjørt corollan min med den største Statoil-hengern full-lastet, helt fra Oslo og hjem til sørlandet. Og jeg har dessuten mye tur-planer, og det er ikke godt å sove i en vanlig personbil. Har planer om en Trans-Am som morro bil i tilleg. Vil helst kun ha amerikanere, siden jeg er amcarfrelst. Og kansje en rusten liten billig bakhjulstrekker når vintern kommer igjen, som jeg kvitter meg med når snøen er borte igjen...? :P

Så HVA skal jeg med van..? Ja si det. Men jeg forandrer meg jo stadig, så får se hva det blir :)

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være ganske amcar-frelst for å elske en van. Jeg skal liste opp noen punkter som gjør min Chevrolet G30 Beauville 6,2 diesel litt vanskelig å elske:

-De fire kilereimene ugjør seg etter ganske kort tid.

-Dørhengslene blir utslitt og døra siger ned og subber i døråpningen.

-Det er nesten ikke plass til beina hverken for fører eller forsetepassasjer.

-Motorkassa er jævlig hard å slå knyttneven i når man blir sint.

-Dødgangen på rattet gir danskebåten gokart-feeling i forhold.

-Du får æresmedlemsskap i "De såre knokers forening" ved det minste vedlikehold i motorrommet.

-Mellomakselen er laget av plastelina og får garantert ubalanse

-Karosseriet ruster. Har du funnet en rustfri en sier du? Neida, det har du ikke!

-Det elektriske anlegget får Lucas til å vinne anbudet på elektronisk sikring av verdens gullreserver.

-Trommelbremsene bak har en selvjusteringsmekanisme som slutter å virke før du klarer å si eu-godkjent.

-Du utvikler ølmage, bart og sort skinnvest allerede etter 14 dager bak rattet i en van dersom den har gangstercaps med lys, stigtrinn, utlagt reservehjul og stige.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være ganske amcar-frelst for å elske en van. Jeg skal liste opp noen punkter som gjør min Chevrolet G30 Beauville 6,2 diesel litt vanskelig å elske:

-De fire kilereimene ugjør seg etter ganske kort tid.

-Dørhengslene blir utslitt og døra siger ned og subber i døråpningen.

-Det er nesten ikke plass til beina hverken for fører eller forsetepassasjer.

-Motorkassa er jævlig hard å slå knyttneven i når man blir sint.

-Dødgangen på rattet gir danskebåten gokart-feeling i forhold.

-Du får æresmedlemsskap i "De såre knokers forening" ved det minste vedlikehold i motorrommet.

-Mellomakselen er laget av plastelina og får garantert ubalanse

-Karosseriet ruster. Har du funnet en rustfri en sier du? Neida, det har du ikke!

-Det elektriske anlegget får Lucas til å vinne anbudet på elektronisk sikring av verdens gullreserver.

-Trommelbremsene bak har en selvjusteringsmekanisme som slutter å virke før du klarer å si eu-godkjent.

-Du utvikler ølmage, bart og sort skinnvest allerede etter 14 dager bak rattet i en van dersom den har gangstercaps med lys, stigtrinn, utlagt reservehjul og stige.

 

Her har du mange gode grunner til å velge en Ford E350 fra -92 eller nyere. Eneste som er det samme er fotplassen til passasjeren, men du slipper mer eller mindre de andre problemene.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har du disse overdrive problemene på ford kassens igjen da, ikke det at TH700 kassene er så bra i orginal utførelse i ei G20 van da.

 

Mine Chevy van erfaringer etter jeg hadde eiet en 88mod Starcraft med vanlig tak og 6,2D

 

+ Plass til stort anlegg :D

 

+ Fin til turer ved tanke på overnatting å slikt.

 

+ G20 er gode å kjøre.

 

- G30 er harde å kjøre, og de har ikke overdrive og de krever klasse 2.

 

- Store å upraktiske som bruks bil.

 

- Trekant vinduene i framdørene ruster sundt.

 

- ALLE dørene ruster sundt i bunn.

 

- Ruster rundt starcraftvinduene.

 

- Ruster rundt front rute og i "takrennene".

 

- Ufattelig dyr i drift til å ha så lam motor.

 

- Helt forjævlige å skru i, ALT er enten DRITTUNGT eller jævlig trangt plasert så du som Reodor sier blir helt ødelagt og sinnsyk i diverse gjernings øyeblikk når du skal skru i den forbanna dritten. (lova meg selv at jeg ALDRI skulle ha bil iuten panser igjen etter denne vanen)

 

- Regn med å bytte mye deler på bilen med jamne mellomrom, som starter, glødeplugger og rele, dynamo, girkasse and the list goes on.........

 

Kansje en overdrivelse å skrive girkasse men herregud så de bilene bruker kasser, moralen er du får hva du betaler for.

 

Enten en stor bil med veldig lite igjen av eller en liten bil med mye igjen av :)

 

Vurdert en nyere van med 6,5 Turbo Diesel og 4L80E kasse?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være ganske amcar-frelst for å elske en van. Jeg skal liste opp noen punkter som gjør min Chevrolet G30 Beauville 6,2 diesel litt vanskelig å elske:

-De fire kilereimene ugjør seg etter ganske kort tid.

-Dørhengslene blir utslitt og døra siger ned og subber i døråpningen.

-Det er nesten ikke plass til beina hverken for fører eller forsetepassasjer.

-Motorkassa er jævlig hard å slå knyttneven i når man blir sint.

-Dødgangen på rattet gir danskebåten gokart-feeling i forhold.

-Du får æresmedlemsskap i "De såre knokers forening" ved det minste vedlikehold i motorrommet.

-Mellomakselen er laget av plastelina og får garantert ubalanse

-Karosseriet ruster. Har du funnet en rustfri en sier du? Neida, det har du ikke!

-Det elektriske anlegget får Lucas til å vinne anbudet på elektronisk sikring av verdens gullreserver.

-Trommelbremsene bak har en selvjusteringsmekanisme som slutter å virke før du klarer å si eu-godkjent.

-Du utvikler ølmage, bart og sort skinnvest allerede etter 14 dager bak rattet i en van dersom den har gangstercaps med lys, stigtrinn, utlagt reservehjul og stige.

 

Fatter har kjørt på van sin 160 000 siden 1993 ('91 G30 St.craft) totalt har den gått 210 000

 

* Viftereimbytte er da ikke noe oftere på den enn på de bilene jeg har/har hatt.

* Dørhengslene blir ikke utslitt på 210 000 km.

* Er du over 190 cm høy?

* Ikke bruk vold når man er sint.

* Har du vurdert å bytte hjelpesnekke?

* Trangt i motorrommet? HELT enig, lever bilen på verksted! :D

* Ikke hatt problemer med mellomakselen.

* Pappa har endelig fått stoppa rusten rundt vinduene bak - det ble utført rustrep 2 ganger på et år rundt vinduene, og det er 4-5 år siden. Har ikke kommet tilbake enda. Bjelken under bakdørene har vi ikke hatt rustproblemer i.

* Det elekriske er jeg enig i.

* Selvjusteringen bak virker den - hvis man bruker håndbremsen når man parkerer - slik som det står at man skal gjøre i brukerhåndboka.

* Ingen kommentar.

 

 

* Du finner ikke bedre bil til langturer! I intet annet kjøretøy kan jeg tilbringe 12-13 timer bak rattet uten pauser.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode van's får du omtrent kastet etter deg.

Personlig ville jeg ikke gått for noe annet enn 4L80 kasse(G30), mener de først kom i 91(sånn er det iallefall på sub) , men jeg ser det står 90 lenger oppe i tråden.

 

Her ser du jo nogen lunde hva som kan fåes, mulig dette er en 90 mod solgt i 91, men sånt er jo enkelt å sjekke:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8804632&sid=4aKHeMBTh645119&pos=25&tot=604

:-) Berre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker du de pengene på 1 uke ferie i polen med installering av gass-anlegg, da halverer du nesten drivstoffutgiftene.

 

Helt enig. Jeg kan hjelpe til med å ordne det....er vel en pollak :). Det holder hvis du bare kjører bilen ned til Gdansk med Karlskrona-Gdynia rute.

 

Selv har jeg G30 `94 6,5D med fire trin 4L80 automat kasse, B klasse - og er kjempe fornøyd. Men det er sånt at jeg og kona mi er ganske kort ;)så vi har ikke problemer med lite plass......Har hørt mye dritt om 4L60 3 trin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg kan hjelpe til med å ordne det....er vel en pollak :). Det holder hvis du bare kjører bilen ned til Gdansk med Karlskrona-Gdynia rute.

 

Selv har jeg G30 `94 6,5D med fire trin 4L80 automat kasse, B klasse - og er kjempe fornøyd. Men det er sånt at jeg og kona mi er ganske kort ;)så vi har ikke problemer med lite plass......Har hørt mye dritt om 4L60 3 trin.

 

4l60 er ikke tretrinns, men derimot en 4trinns kasse. det er bare en th700 med nytt navn. 4l80 er jo en th400 med overdrive som er en kjempebra kasse.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår