Gå til innhold

Turbo motor oppfører seg som suge motor!?

Ranger emnet


Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

Jeg bruker opp igjen denna tråden jeg med nytt tema.. problemet mitt er at jeg kommer ikke i overtrykk med turbo motoren.. turboen snurrer helt fint når motoren er av og jeg snurrer den, men den står stille på tomgang.. har også nappa av slangen på wastegaten og prøvd en tur, men da kom jeg heller ikke i overtrykk noe som er litt rart.. hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal sjekke registeret i morra.. har aldri gjort det her før så en litt grundigere forklaring hadde jo vert fint.. :) hakket på kamdrevet skal jo stå mot hakket på topplokket så det er greit.. og drevet til akslingen som bensinpumpa og fordeleren sitter på, har jo også et hakk i palstdekselet som en kan stille etter.. men hvordan er regelen for hvordan drevet til veiva skal stå? veit av sylinder nr 1 skal være på topp, men den kan jo være på topp på ca 2 hakk på reima..

 

fordeleren står så vidt jeg veit riktig.. den er ikke justert, men står så den kan gi gnist til sylinder nr 1 når den er på topp.. riktig?

 

takk for svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det :) kjører du med det nevnt ovenfor så? :)

 

Har en vanlig B230AT.. Har bare kasta alt på her.. :p Men passet på at alt står riktig da.. Men den jobbet tok ikke jeg selv.. Så.. Men akuratt det oppsettet er litt dritt uansett.. For jeg sliter med å starte bilen min jeg også.. Men vet ikke om det kommer av turbo'en.. For den går ikke av seg selv før etter 5min med choke..

 

Men jeg har ikke justert den da.. Så det er nå så.. Men starta første gang vi vrei om nøkkelen i alle fall.! Så det bør du få til om du får de på riktig tenner

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har hadt oppe forgasseren, så sjekk at du har lagt membranen riktig. er et hakk, som må passe med et annet hakk, suger den falskluft dær, løfter den ikke stempel/nål, å får dermed ikke nok bensin.

 

Denne feilen gjorde jeg på min AT, da hørtes det ut som om at den var på tur å fyre.. men fyrte ikke. Åpna lokke å satte menbranen i spore, da fyra den med en gang ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår