Gå til innhold

golf3 16v turbokonversjon

Ranger emnet


lars y

Anbefalte innlegg

Innsug, manifold turbo kan du hente fra audi s motorer.. det er hvertfall billigste løsning.. disse er vel 5 sylinder så de må kortes ned til 4.

 

for å få ned kompresjonen så kan du enten gjøre det dyrt eller veldig billig

 

dyre løsninger er nye stempler..

 

billig løsning er dobbeltoppakning.

 

men ta en titt på munkorama sitt bygg.. samme motor som deg og vel samme bil plattform

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=110648&highlight=munkorama

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren du har er perfekt for et turbobygge. Men det koster.

Grunnen til at den egner seg bra til turbobygge er at du forholdsvis lett kan hente ut hk. Opp mot 300hk er ikke store problemet.

 

Angående motorsyring, så kan du bare glemme det du har på bilen nå. Du må enten ha datasprut, eller du kan gå en billigere vei og velge digifant fra corrado G60.

 

Turbo får du til OK pris hos Martin Schanke(?) og hos JONUS. De selger Turbonetics turboer. Regn med en 10.000kr for en som passer ditt oppsett.

 

Angående motor, så får man bra pris på JE stempler på ebay i USA. Dette er også de råeste stemplene man får. (spør du meg;))

Smidde H-profil råder for du for en 3500kr om dagen, så da hadde ikke jeg vært i tvil om sette på det.

 

I tillegg kommer sterkere rådelager,veivlager og ARP bolter til råder og topp. Samt nye pakninger og div. motor bearbeidinger. Toppen din er sikkert greit å få sjekka, men hvis ikke motoren din har gått 150.000km++ så holder det nok med nye ventiltettninger og en kjapp sliping av ventilene.

 

Litt avhengig av eksosmanifold og innsugsmanifold og størrelse av turbo, så snakker vi fort 400hk med et sånnt oppsett. Men da lønner det seg med datasprut.

 

Billigste alternativ:

 

Sette på doble topplokkspakninger. ARP bolter i topp og til rådene. modifisert Audi eksosmanifold og innsug. Audi turbo og wastegate. Digifant med 440cc dyser og chip fra Frode Gulbrandsen. Pluss sikkert litt annet småtteri.

Da har du en motor som har ca 250-300hk, litt avhengig av ladetrykk og hvilken turbo du setter på.

 

Og dette holder sikkert EN sommer før det begynner å svette fra toppen og komme rare lyder fra motoren din...;)

 

Uansett om du går enkleste vei, eller for et mer skuddsikkert oppsett, så regn med 50.000kr++ før alt er oppe og går. Tro det eller ei;)

 

Håper du fikk litt mere peiling nå, og lykke til!

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første turboen hadde jeg vært skeptisk til. Ser ut som en billig Kina kopi.

 

Intercooler har jeg heller ikke spesielt tro på, ser veldig åpen ut.

 

Stemplene er til 9A og ikke til ABF. ABF ble aldri levert i USA

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du må ha en motorstyring som har MAP sensor. Altså med en sensor som kan måle turbotrykk. Den motorstyringa som bare har MAF sensor og som ikke er beregnet for overtrykk vil ikke klare å kompensere med nok bensin når du får turbotrykk.

 

Men jeg har sett det har blitt gjort for det, og du kan vel kanskje lade maks 0,3 bar eller noe sånt.. Uansett så blir det bare jalla.

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første turboen hadde jeg vært skeptisk til. Ser ut som en billig Kina kopi.

 

 

Ok, så turbo nr2 er ikke så gæren, det jeg burde se etter er merkevare altså? Garret eller turbonetics....

 

Intercooler har jeg heller ikke spesielt tro på, ser veldig åpen ut.

 

 

Hva bør jeg se etter på en Intercooler da? finnes det noe brae merker ang. det?

 

 

Stemplene er til 9A og ikke til ABF. ABF ble aldri levert i USA

 

Hmm, det står at man kan få døm i enten 9A eller ABA... Tenkte kanskje ABA var det samme som ABF bare i us tegn eller noe... Så det er umulig å skaffe noen smidde stempler i utlandet som passer i ABFen min?

 

 

Men manifolden ser grei ut eller?

 

takker for svar.

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Standard opsætning:

 

Golf 2.0 GTI 16V MULTIPOINT!

 

- Turbo. (Garrett TB25)

- Intercooler. (630x202x62)

- Benzintryksregulator. (Malpassi)

- Blow Off Valve.

- 1 Stk K/N BOV Filtre.

- Div. (Rem, Spændebånd)

- Chip.

- Div rør.

- Div silicone slanger.

- Benzinpumpe.

 

Ca. HK 190 - NM 240

 

Pris inkl montering: 36.900.-

Pris excl montering og chip: 28.900.-

 

 

Øh, mener du at jeg skal betale 36.900 spenn for 40 hester?!

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er dreiemoment originalt..?

 

Blir forøvrig 40.000 omregnet til norske kreoner, pluss avgifter (moms/osv)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår