Gå til innhold

lars y

Bruker
  • Innholdsteller

    280
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lars y

  • Bursdag 01/03/1987

Contact Methods

  • Bosted
    halden

lars y's Achievements

  1. Hei! abs lampa på bmwen min har begynt å lyse, og innimellom slår absen inn når man bremser med bilen. Bilen er en 97mod 523ia E39 (2.5L) Er det slik at det sitter en "farts" sensor på hvert hjul og en av disse har begynt å feile? er det noen måte å finne ut hvem av de det er? takker for svar Mvh -Lars Y
  2. kan være alt fra en ubetydelig bagatell til en omfattende feil. Du må dra til et verksted hvor de kan lese ut kodene til hjernen i bilen, så finner du ut hva det kommer av. Btw. kall den heller "check engine" lampa, da skjønner folk lettere. Det er nok antagelig en liten feil siden den bare kommer inn innimellom? Men det er veldig lurt å sjekke det uansett, i tilfelle det er noe farlig.
  3. Dette er ting som er fult muligt å fikse (kanskje utenom den lekkasja på motorblokka??) Hvilken "fleksi-koblingen" er det snakk om? Check engine lampa lyser med en gang bilen er under 99.9% i orden. Jeg ville nok ikke latt dette stoppe meg ifra å kjøpe bilen, men jeg ville prøvd å pruta meg litt ned ved hjelp av disse "funna"
  4. Hvist du bruker en 250ampere sikring på hver kabel så blir det halvparten av hva du trenger... trur jeg Uhm, eller.. Du trenger en helvetes kabelboks hvor du fører ledningene sammen, blir ustabilt med to paralelle sikringer uansett.
  5. 12psi orginalt (0.8Bar) Før du setter opp trykket bør du tilføre mer bensin. Toppakningen tåler minimum med trykkøkning. Over 1-1,2Bar vil nok orginale turboen slite. Toppboltene bør antageligvis bli byttet også (det gjør man jo uansett hvis man skal bytte toppakninga)
  6. EVO har samma motor som eclipse gsx ( 4G63 ) Bare at evo har litt annerledes ecu og litt større dyser. Det har blitt sagt at man kan dra ut max 350hk uten og måtte dele motoren i to og bytte innmaten. Men så klart vil motoren bli fortere slitt ved høyere effekt. Det største problemet er toppakningen som tåler minimum med boost økning fra de 12psi den kjører på orginalt. Men du kan jo sette på en boost kontroller på den orginale turboen og se hvor mye du greier å få ut av den, husk også på at du må følge etter med mer bensin da, ellers får du problemer (innmaten i motoren kan smelte vist du ikke får nok kjøling via bensinen) Men det tryggeste ville vært å sette på et effektanlegg ("turbo-back", ikke "cat-back") og en større intercooler, tipper du kanskje kan få ut 20-40hk ut av det... Hvis du vil lære litt mer kan du lese deg igjennom denne tråden her: Mitsubishi-Klubben ;)
  7. Ta fly til tyskland, kjøp deg en grei 200sx s13 og kjør den hjem ;) De billige men som går fint ligger på ca 16-25 tusen.
  8. 10000 igjen på skatten + 16000 i kjøregodtgjørelse ;)
  9. 4* 70w + 1*230w 4ohm Blir kanskje litt skrælt, men det funker sikkert... Skal du ha bra lyd bør forsterkeren ha litt mer watt en det høytalerene krever... Så med den forsterkeren der ligger du litt etter for og si det sånn...
  10. Vist du har et spill i xbox360 så kan du omtrent ikke ta på den uten at den riper opp spillet, en kompis av meg ødela gears of war ved og bare løfte opp boxen mens spillet satt i... Så og montere xbox360 i en bil er vel egentli ganske dødfødt.. EDIT: ganske kjipt for det hadde vert tøft... Trur ikke PS3 har dette problemet da.
  11. Hva om man skal kjøpe bil i tyskland og kjøre den hjem da? Igjennom danmark og ferje til sverige... Kan man få no slags prøveskilter til det? -sorry ot
  12. Nå snakker jeg ikke av erfaring her, men av hva jeg har lest om drifting. En driftebil må for det første ha RWD (AWD går også men er ikke anbefalt for nybegynnere) Den bør være bra balansert, og så lett som mulig. Så stivt karosseri som muligt. Du kan drifte med 150hk, men jo mer jo bedre. Etter det jeg har lest av erfaringer på diverse forum, så skal 200sx (s13) oppfylle de ønskene der ganske bra, s14 funker også like greit. Skulle tru RX7 også egner seg bra.. Og selvfølgelig Supra da, men de er da som regel ganske dyre... Sikkert mange andre biler som funker fint til drifting også...
  13. De fleste kjente driftebiler har turbo da, er ikke noe problem det, lav turbolag er tingen ;) også må man vite når turbotrykket kommer og kontrollere det...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår