Gå til innhold

andakanda

Bruker
  • Innholdsteller

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om andakanda

  • Bursdag 12/31/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Eclipse
  • Biltype (eks Audi)
    Mitsubitshi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    bergen

andakanda's Achievements

  1. Hei gutta Liten til ingen erfaring med Mazda her Har fått tilbud om en 2006 mod Mazda 6 MPS som er kjørt 66000km. Ser veldig pen ut , godt holdt og lav km Selger ser for seg 350-380 000 for den , kva er Mazda gjengens erfaringer / mening ang dette ?
  2. Budsjettet er det ikkje nåkke gale med :) Sattan, den volvoen var dritfeit! Kanskje den blir et bra alternativ ja.. Har hørt mykje negativt om Cayenne , den er jo fin og har mykje utstyr men fleire som seier STYR UNNA denne.
  3. Hei gutta Skal ha meg ny bil. Kjører idag ein 2008 Mitsubishi Evo X GSR , skal selge denne pga skal finansiere husbygging. Om ca 6 mnd skal eg kjøpe meg ny bil og ser på fleire muligheter, lurer på folks erfaringer med bilene eg oppgav i tittelen? Kan ha 2 seter også ettersom det er bare meg og jentongen på 5 år. Bilene ; Evo X'en er jo lynkjapp i seg sjølv, tøff . Men lite bagasjerom og litt for lite dramoment synes eg , om man er i fart på motorveien. Den er lynkjapp fra 0-100. Bruker for mykje bensin til å vere ein 2.0 liter motor , litt vanvittig igrunn. ( Hadde ein sterkt modifisert Eclipse GSX ( AWD ) før Evoen, 15 år gammel bil og den brukte faktisk mindre bensin ) Har nåkken av dere erfaringer med enten Audi RS4 , Bmw M3 eller Porche Cayenne ? Bensin/dieselbruk, vedlikehold , pålitelighet osv
  4. Setter ingen pris her så KOM MED BUD! Skal vekk!!! Eclipse GSX 1997 motor til salgs med komplett ledningsnett, ECU og turbo-speedometer til Eclipse Turboen medfølger ikkje men den kan finnes på ebay til så lavt som 30-40$! ( T-25 Eclipse turbo ) EVO III turboer som Big16 og Small16 passer også bolt on på motoren 220hk Motoren har kun kjørt 89 000km , det samme med automatkassen. Motoren er i god stand! Ingen tull med den. Har også automatkasse til Eclipse GSX som satt på samme bil som motoren Kan selfølgelig også selge med radiator med rør, intercooler med rør og dumpventil , K&N filterpack med luftmengdemåler og intake-pipe og "ny-motor" pakke som inkluderer ny toppakningskit , registerreimskit ( med balance-removal shaft kit ) , balansereimer, servoreimer, vannpumpe , APR studs , termostat og oil-catch-tank for 8000kr ( Alt dette finner du bilder av her : http://forum.mitsubishi-klubben.no/viewtopic.php?f=37&t=12217 ) Motoren. Kjørt 89 000 km i fin stand Komplett ledningsnett med ECU og turbospeedometer Bur i bergen Kan nåes på telefon 92 40 93 93 , rogue_Andy@hotmail.com eller PM her inne
  5. Hei Ser etter følgende ting til Eclipse GSX 98 mod Big16g EVO III turbo helst med oil-feed kit O2/boost/oil pressure gauge kit med gauge-holder i kabinen Walbro 255ftp bensinpumpe , også med 550cc ( eller større ) dyser til Send meg en pm eller på telefon 92 40 93 93 om nåkken har det :)
  6. ALT SKAL BORT!!!!!! , så kom med bud ! Masse solgt og masse igjen! Selger alt av deler til en 1998 Mitsubishi Eclipse GSX ( turbo + awd ) Alt her er originalt så dette er ein ypperlig og sjelden sjangse til å kjøpe ting om du f.ex skal få bilen din godkjennt ! Selger også ting i pakkeløsninger som f.ex 1 : Chassi m hjuloppheng forran og bak , awd bensintank, gsx eksosanlegg og 4 x originale Mitsubishi 16" dekk&felg for 5000 eller bud! 2 : Ved kjøp 2500kr eller over får du med 2x ubrukte og i perfekt stand lexus baklykter med for 500kr ekstra ! Motor er solgt men har automatkasse og komplett motor ledningsnett ! Automatkassen er kun gått 89 000km ! Råtøff turbovinge i kanonbra stand med alle skruer. 2500 eller bud ! Sideskjørt i ok stand, litt småriper. 1500 for begge , selges kun i par Chassi med hjuloppheng forran+bak+ GSX eksos + AWD bensintanken+ 4x 16" originale mitsubishi felg/dekk ( dekk dårlig ) for 5000 kr eller bud. Må hentes Turbomotor ledningsnett med ECU og turbo-speedometer. Kr 3000 ferdig prutet Intercooler med rør og dumpventil kr 2500 eller bud Original Luftmengdemåler ( MAS ) + intake pipen med K&N filter som er godt brukt 2500 kr eller bud Radiator m rør 1000 kr "Ny motor pakke" Alt uåpnet rett fra Mitsubishi Inneholder : Balansereim, begge viftereimene , registerreimkit , ny toppakningkit, ny vannpumpe , "balance-shaft removal kit" , oil-catch tank og ARP-studs . Selges for 9000kr! Lister over fører/passasjerdør. Disse selges ikkje lenger og ufattelig vanskelig å få tak i. 1000 for begge, ferdig prutet 2 stk komplett eksos Den ene har ikkje katalysator på seg. 2000 kr pr stk inkludert downpipe Airbag passasjer kr 500 4x originale mitsubishi felger i 16" , glimrende til f.ex godkjenning av bil. Kom med bud 4x UBRUKTE Toyo R888 dekk i 205-55-16 ( 5x114,3) selges for 7000 kr eller bud! ( Kostet 14000 ny ) Visker og viskermotor m skruer i bakrute. Kr 800 2 stk frontseter i skinn, ok stand . 12 år gamle . Kr 2500 for begge eller bud Pakning innside bakrute . Gi bud Ledningsnett til lys som lyser på bakskiltet ditt. Gi bud Plata som er i bagasjerommet med tøystykket som følger med. Kr 200 Interiør samt komplett dashbord . Gi bud Alt av innerskjermer i bagasjerom, midtkonsoll osv. Gi bud Alt av innerskjermer i bagasjerom, midtkonsoll osv. Gi bud Alt av ytterskjermer, gi bud Originalt luftfilter-assembly med ubrukt K&N filter og K&N filter rens. Kr 2000 eller bud Lås til panser kr 200 Diverse , kom med bud Diverse, kom med bud Eg bur i bergen, sender det i Posten eller med Bring. Kjøper betaler frakt og sender i oppkrav Telefon nr 92 40 93 93
  7. du kan bare drite i å få skilt på den gsx'en der, garanterer deg bilen skal vere original som da den forlot fabrikk for å få den godkjennt på unntaksparagraf 1.15 da må han isåfall demontere alt han har satt på først, få tak i originale delene og så få den godkjennt den bilen har vert oppe til diskusjon fleire ganger, du kan jo stikke innom forumet på mitsubishklubben.no , et par stk der som har gitt opp allerede Har selv ein GSX 97 mod, kan skrive opp et par småting som går igjen på stort sett alle eclipser , og du kan sjekke http://www.vfaq.com som er "bibelen" Dårlige ; ( min erfaring ) - Lekkasje problemer ( spesielt de med turbovinge, vannet lekker inn under vinga ) , dårlige pakninger rundt bakruta og i taket. Og hovedproblemet her er at mitsubishi lager ikkje lenger pakningen til bakruta ( den er forma som ein stor O ) , så du må enten finne ein på ein skraphandler eller lage til nåkke sjøl. - Elektriske vinduene er eindel kødd med, det som går igjen ofte er at to plastikk-bitter inne i førerdøra knekker og vinduet går lenger opp enn det skal så det setter seg fast mellom døra og karmen når du har døra igjen. Hadde det sjølv på min men er ein enkel fix om du veit kordan =) - Om du planlegger å pimpe opp motoren er det mange som tar ut "balance-shaftet" ettersom dette kan ryke og traspe hele motoren din - generellt litt sånn småplukk på de heile veien , men kjøper du skikkelige deler så holder det. Har kjøpt alt av Gates-racing siden eg fekk min, de har garanti til dommedag. - Har hørt at kalesjen på spyder-versjoner er dårlig men har ikkje det sjølv så veit ikkje - masse støy, hører godt det som skjer utenfor bilen =P Gode ting er vel at med billige oppgraderinger så går bilen sjukt bra , delene er billige om du bruker amerikanske sider som ( http://www.extremepsi.com <-- genial side , kjøper alt derfra ) får originale mitsu deler samt alt annet du trenger Eg brukte budsjett på 16 tusen ( dyser, bensinpumpe, turbo, intercooler, logger og litt stasj til + skrudde opp turbotrykk ) bilen går som et villdyr forsikringen er ikkje så gale ettersom dei er sjeldne biler , betaler 8000 i året for min 97 GSX med 280-300hk, 4x4, automatgir. fullkasko. Men verd alle penga ettersom du har ein bil som etter min meining har et av de kuleste designa i manns minne =) PS : de lekker ofte eindel fra blokka, sjekk godt der er mitt råd PSPS: og ja , den bilen er original, bare godt tatt vare på i lakken, senka, sota ruter, nye felger , intercooler og nye kvite "side-blinkers" framme på fangeren ( har de samme eg så kjennte de igjen ;) originale er gule )
  8. Hei Lurer på om det finnes en norsk importør av H&R produkter, senkefjærer o.l. http://www.hrsprings.com/ Er det eg som roter eller finnes det et tysk H&R firma, og så finnes det det amerikanske eg ser på her. Ser på senkefjærer til min Mitsubishi Eclipse, de tyske H&R kan senke 3,9cm mens de på den amerikanske siden kan senke 5,5cm. Prøvde få tak i bsbildeler om det men de svarer aldri.
  9. Heisann Er ute etter senkesett og skinninteriør til min 97 mod GSX Har sett på et par b.l.a http://www.eibach.de og Tokico Illumina Suspension kit , noen som har erfaringer med disse ? GSX er 4hjulstrekk så er ikkje så lett å få tak i som vanlige modeller Skinninteriør er litt verre , http://www.leatherseats.com selger hele seter men det koster vel skjorta + frakt fra USA Kjenner noen til et firma i norge som driver med dette ? Rundt hordaland hadde også vert fint takk for hjelp
  10. Vurderte det samme på min 98 mod GS eg hadde for ei stund sida. Var ekstremt lite deler som gav nåkke særlig effekt på bilen, dyrt blei det jallefall. Bergen Bilelektronikk kunne tilby meg 20 ekstra hk for 30 000 kr , dette var KN-filter og kompressor og andre dikkedarier. Skal du sette inn turbo kan du likegodt kjøpe ny bil, det koster så mange titallstusen å få gjort at man kan få mareritt av mindre. Alt må byttes om du planlegger dette. Eg gav faen, solgte GS og kjøpte meg en GSX istedenfor , litt greiere når man har turbo :)
  11. Heisann! Akkurat vert og hentet meg en 1997 mod Eclipse GSX ( blei lei av min gamle GS ) , automatgir og kun kjørt 79 000km. Litt slitedeler måtte byttes som viftereim, dempere på bagasjerom, dørhengsel, releet på varmluft i bakruta. Potta så ut som 2 små sugerør så tok en midlertidig løsning med å kjøpe 2x kosmetiske potterør på BilXtra , henta fram vinkelslipern og fjerna de gamle. Skrudde de nye på , ser ganske bra ut bak. Har 19" svarte felger med høypolert kant på. Lurer på tuning av motoren. Har originale 210 hk i bilen no. Er ute etter å øke dette til rundt 300 . Noen som har dikkeduret med denne type bil før?
  12. Har 2 spm, kanskje det har blitt besvart før i posten men orket ikkje lese gjennom alt sammen Import fra sverige er vel det samme som frå tyskland regner eg med. Er på utkikk etter ein Mitsubishi Eclipse GSX, har tidligere prøvd å importere fra USA. Reglene er da at bilen må vere 100% original med "clean title". Fant ein bil i sverige, og har import firma som kan importere. 1 : Bilen er sterkt modifisert motormessig. Karosseri osv er likt. Har dette noe å si når man importerer fra Tyskland/Sverige/EU-land ? Eller må bilen være 100% original her også? 2 : Bilen er importert fra USA til Sverige for 3 år siden. Om svaret på spm 1 er at bilen ikkje trenger være original, vil da bilen gå inn i norge som ein amerikansk bil og må gjennom på paragraf 1.15 , eller vil den gå gjennom tollen som ei svensk bil og slepper letter gjennom nåløyet ?
  13. selvfølgelig, tatt opp med han i den forstand at eg har sendt 50 mailer uten å få svar samt han legger på når eg ringer og presenterer meg o.l
  14. Hei Var så uheldig og brukte Christian Johnsen som driver Van Nuys Auto i California ( http://www.vnauto.us ) til å importere en bil for meg. Han hadde godt rykte på seg i amcar miljøet men hadde og rykte på seg for å være treig. Sendte meg en 1999 Mitsubishi Eclipse GSX som skulle ha Clean title, kjørt 60 000 km , i mint-condition. Bilen som kom hadde kjørt 170 000km, var kondemnert og bygget opp igjen av 2 ulike biler, understellet var KNUST i pinneved ( kunne ta foten ned igjennom gulvet til asfalten ) , ramma var over 5 cm skeiv , store deler av motoren var uorignale dårlige deler , dempertårn sto med 3cm avvik, bærebjelke A og B var skeive, radiatoren holdt faktisk deler av motoren sammen , deler var skrudd inn i radiatoren for å holde seg sammen (!! ) Reparasjoner bare for å fixe dette kommer på 80 tusen ( om eg skulle ha gjort det ) men bilen kan aldri registrere ettersom den er kondemnert i USA og har tittelen "Salvaged" Bare et tips om dere skal importere fra usa, styr unna!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår