Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 JA luisi-bossene er "universale". Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 er riiimelig lik cosworth stolene jah! kan stemme at jeg har sett like i mercedes..litt eldre saker:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Nå har det begynt å skje ting i garasjen min. Har pelt av hele fronten igjen for å bytte frontplate, høyreskjermen og tilpasse nye intercoolern. Alt skal monteres og tilpasses, så skal jeg pelle av skjermene og frontplata igjen og sende det til lakk. Har også bytta vannpumpepakninger, lakkert noen småting og prøvd å legge ledningene i motorrommet litt lurere. Hver gang før jeg mekker, må jeg feie bort alt drittvannet fra de andre bilene som samler seg på plassen min. Det er opptil 4cm dypt av og til. Fronten av igjen: Her skal tuta plasseres: Mekka sammen nytt luftfilterrør: Kontakten til lmmen skal stå nedover så ledninga ikke synes så godt. Må dra å kjøpe samco 2,5" overganger så jeg får festa den til den lille søte turboen. Den svarte overgangen bak lmmen skal også byttes til samco. Blå Samco overganger og rustfrie rør ser så fint ut :) K&N filteret trenger også en vask. Stygg hjemmemekka 2 til 2,5" overgang til intercooler røra: Lakkert reimhjul: Nylakka radiatorfester. Kan ikke bruke de jeg hadde for det var sånne med fester til originalcooler og radiator. Nye coolern skal sitte så langt fram som mulig. Det ene hadde et ekstra hull, sikkert etter en tusenmeter eller noe, så jeg borra et hull i den andre også, så det ble likt. Runda dem også av litt i tuppen. Lakka lyktene svarte inni. Ser kult ut nå, men får se hvordan det blir når de blir montert. Ser det stygt lakker jeg de bare sølv igjen: Catchtanken som skal inn. Kjøpt av Kentsor. Vet ikke helt hvor jeg skal plassere den enda: Tror det blir nede ved servoen et sted. Skruer og skiver jeg skal feste skjermene og panserlåsen med, blir fint med svarte umbrako skruer. De originale blir så stygge når de blir skrudd på. Lakken flasser av også blir de røde igjen: Skivene skal lakkes i bilens farge. Etter jobb i dag, skal den nye frontplata monteres, også skal jeg lage fester til coolern, montere den og kappe røra i riktig lengde. Går ikke så fort framover, blir mye grubling over hvordan ting skal gjøres. Må få tak i en el-vifte når jeg er i gang. Har også justerbar btr som skal på. Noen som har noe å påpeke? Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 HAr ikke noe anna å påpeke enn at jeg liker godt det jeg ser :) Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Brødre: ble bedre ja!! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 må da få noen flere updates enn detta??? misunner deg ikke den mekkeplassen din ass kristian... Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Den plassen er ikke noe å skryte av egentlig, men det funker. Er i hvertfall tak over hodet og sånn passe varmt. Og tørt når jeg har sopa bort vannet. Kommer litt updates i kveld. skal skru nå. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Ting går sakte. Er fyllesjuk og sliten i dag, så jeg orka ikke å gjøre mer enn å montere oljecatchtanken: Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 veldig bra at du holder bilen godt ved like:) sånt liker vi Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 blir bra detta... ingen som rapper noe når han står sånn da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Alt verktøy og deler blir tatt med opp eller lagt inn i bilen når jeg ikke mekker. Ingen som gidder å stjæle volvo skjermer, dørtrekk og sånne ting som står på plassen min. Har en speedfreak nabo som er skikkelig idiot-tyv, men har lar meg og mine ting være i fred siden jeg jobber i sykkelbutikk og alle nærkiser digger jo sykler, men han ble henta av politiet nå i forrige uke, så er han på ferie.... Glemte igjen skrallesettet mitt foran bilen en gang og det ble borte i løpet av et kvarter, men eller så har jeg ikke blitt frastjælt noe der nede. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Nyyydelig 245. :) Sølv er en farge som tar seg utrolig godt ut på disse bilene. Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Vet. Men på nyere biler er ikke sølv så kult. Alle ser jo like ut. runde og jævlige. Har alltid digga svarte biler jeg. Har lyst på en helt svart 70-talls 245 med bredda stålfelger og V8. Det hadde vært stas. Men det blir nok ikke enda. Er dyrt nok med denna her. Nå er det ett år siden jeg kjøpte dan av 240ft. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 I dag har jeg mekka ferdig festene til coolern. Sånn blir det: Festene skal sveises fast, så skal de lakkes. Skal også lage fester til oljekjøler ut i fra dem, så oljekjølern blir festa rett under intercoolern, bare litt lenger fram. Valgte å ikke feste coolern helt fremme pga det blir så trangt å koble til trykkrøra siden utgangene er på sid. Da slipper jeg også å kappe så mye i frontplata. Fikk knekt til en plate i rustfritt stål som skal skal skjule gapet som blir mellom frontplata og radiatoren. Faren til dama er blikkenslager så han gjorde det for meg gratis :) Har ikke dratt av beskyttelsesplasten enda: Lurer på å få lagd et flammeklistremerke å klistre det på plata og sandblåse, så det blir matte flammer på blank bakgrunn. Det hadde blitt jævla kult. Så de gjorde det på American chopper. Har også lagt opp slangen fra kjølvæsketanken til radiatoren på en lur måte så det ikke ser så rotete utt: Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Oi oi, begynner å se skikkelig profft ut her nå, Kristian! Gleder meg til å se pilen igjen nå ja.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg