[-PaRtY-] Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Tviler på at bilen blir noe særlig og kjøre med nylonforinger, + at den kommer sikkert til og knirke en del. Skal du ha det så stivt så er det bare en løsning som gjelder, stikkordet er uniballs... Men vanlige poly foringer er da ikke så dyrt, prøv og sammenlign med originale. Tviler på at det er stor forskjell. Edit: Skrivefeil Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Poly er billigere enn å handle kompl. foringssett på volvo ihvertfall.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Spar opp penger og kjøp. Vil ikkje anbefale alu til noko som er i bevegelse, ville ikkje ver holdbart. Utsetter du alu for strekkbelastning vil den ikkje gå tilbake til original form. Aluminium sprøtt??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 aluminium er sprøtt ja.. det knekker mye fortere enn vanlig metall. det er hardt, men det knekker. som foringer tror jeg det bare vil gjøre skade! nei det er ikke mye du kanstrekke alu.. ¨ det går ALDRI tilbake til samme form! Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hvis man monterer aluforinger i bakakselopphenget kan man liksågodt bytte ut støtdemperene med 25x25x4 firkantprofil og fjærene med 2"x4"... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 aluminium er sprøtt ja.. det knekker mye fortere enn vanlig metall. det er hardt, men det knekker. som foringer tror jeg det bare vil gjøre skade!nei det er ikke mye du kanstrekke alu.. ¨ det går ALDRI tilbake til samme form! Alu er ikke sprøtt og det er ikke hardt. Det er jo mjukt som faan. F eks 6082 T6 alu... Åssen kan dem laga innsug osv hvis det hadde vært sprøtt? Tenker du på støpte ting er jeg enig... Om det går utover flytegrensa så.. Det er jo ikke snakk om deformasjon av de når du legger dem inn i et boss... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hvis man monterer aluforinger i bakakselopphenget kan man liksågodt bytte ut støtdemperene med 25x25x4 firkantprofil og fjærene med 2"x4"... Om du hadde brukt øya dine, som de flese menesker er såpass heldige å ha fått tildelt så hadde du sett at jeg sa en kan bruke det der hvor du ikke har mye beveglighet... Altså ikke type casterstag, bikkjebein osv. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 eg spørte en som jobber litt med nylon, om eg kunne bruke dette so foringer, tenkte da på det samme i sommer, han vil ikkje anbefale dette, tenker du på vann,sand og veistøv og slitasje, er dette ikkje bra til gatebruk, men er sikker noen som har prøvd dette et års tid, så kan no den personen dele erfaringer med oss som lurer på denne saken, går og funderer på dette enda:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Etter 4 år med cnc dreiing så har eg aldri komt over alu som er sprø. Definer sprø? Aluminium blir strekt til det bryt, medan sprøtt material bryt tvert av når belastningen blir for stor. (minimal endring i struktur før det bryt) Berre å parkere bilen 1 veke, så sparer du nok bensinpeng til foringer.:klovn: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Etter 4 år med cnc dreiing så har eg aldri komt over alu som er sprø. Definer sprø? Aluminium blir strekt til det bryt, medan sprøtt material bryt tvert av når belastningen blir for stor. (minimal endring i struktur før det bryt) Berre å parkere bilen 1 veke, så sparer du nok bensinpeng til foringer.:klovn: Helt enig... Står selv i 5 akse fres så har spikka non kg alu... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 da skal jeg legge meg flat ;) da har jeg lært feil på skolen.. vi fikk beskjed om at alu var så jævlig sprøtt vi ;) sorry da er det jeg som har driti på draget ;) sorry for det... Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Snakker her om rein aluminium, og ikkje støpte aluminiumlegeringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 ok.. ja viste ikke at det var forsjell jeg :P hehe.. men da skjønner jeg.. sorry meg.. er litt LOST jeg nå.. hehe.. men, men.. man lærer noe nytt hele tia :P det er jo en bra ting. hehe... men OT tror det beste er og kjøpe det.. ikke lage det i alu i vertfall.. eller nylon.. særlig vist du ikke har lagd det før.. høres ikke ut som en god løsning da :S Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Jeg har dreid alle foringene på min 240 i hvit nylon. Dette kostet meg ingen ting og resultatet ble veldig bra. Veldig tight og fin i understellet, knirker heller ikke no særlig. Så klart, man får jo veien inn i bilen - men de som har sett bilen min innvendig kan vel se at det ikke betyr så mye for meg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hmmm.. Ser på svarene at det er ikke til å anbefale å lage egne foringer altså.. :P Var egentlig det jeg tenkte meg... hmm..Men du Texascom, hvordan har du det ellers med understellet? Stive dempere etc? Jeg tenkte på nylonforinger på org understell.. Evt kappa fjører ellernoe slikt. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.