Gå til innhold

Lage egne foringer...?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Tviler på at bilen blir noe særlig og kjøre med nylonforinger, + at den kommer sikkert til og knirke en del.

 

Skal du ha det så stivt så er det bare en løsning som gjelder, stikkordet er uniballs...

 

Men vanlige poly foringer er da ikke så dyrt, prøv og sammenlign med originale. Tviler på at det er stor forskjell.

 

Edit: Skrivefeil

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

aluminium er sprøtt ja.. det knekker mye fortere enn vanlig metall. det er hardt, men det knekker. som foringer tror jeg det bare vil gjøre skade!

nei det er ikke mye du kanstrekke alu.. ¨

det går ALDRI tilbake til samme form!

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aluminium er sprøtt ja.. det knekker mye fortere enn vanlig metall. det er hardt, men det knekker. som foringer tror jeg det bare vil gjøre skade!

nei det er ikke mye du kanstrekke alu.. ¨

det går ALDRI tilbake til samme form!

 

Alu er ikke sprøtt og det er ikke hardt. Det er jo mjukt som faan. F eks 6082 T6 alu... Åssen kan dem laga innsug osv hvis det hadde vært sprøtt?

Tenker du på støpte ting er jeg enig...

Om det går utover flytegrensa så.. Det er jo ikke snakk om deformasjon av de når du legger dem inn i et boss...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man monterer aluforinger i bakakselopphenget kan man liksågodt bytte ut støtdemperene med 25x25x4 firkantprofil og fjærene med 2"x4"...

 

Om du hadde brukt øya dine, som de flese menesker er såpass heldige å ha fått tildelt så hadde du sett at jeg sa en kan bruke det der hvor du ikke har mye beveglighet... Altså ikke type casterstag, bikkjebein osv.

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg spørte en som jobber litt med nylon, om eg kunne bruke dette so foringer,

tenkte da på det samme i sommer,

han vil ikkje anbefale dette,

 

tenker du på vann,sand og veistøv og slitasje, er dette ikkje bra til gatebruk,

 

men er sikker noen som har prøvd dette et års tid, så kan no den personen dele erfaringer med oss som lurer på denne saken,

 

går og funderer på dette enda:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 år med cnc dreiing så har eg aldri komt over alu som er sprø.

 

Definer sprø?

 

Aluminium blir strekt til det bryt, medan sprøtt material bryt tvert av når belastningen blir for stor. (minimal endring i struktur før det bryt)

 

Berre å parkere bilen 1 veke, så sparer du nok bensinpeng til foringer.:klovn:

 

Helt enig... Står selv i 5 akse fres så har spikka non kg alu...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. ja viste ikke at det var forsjell jeg :P hehe.. men da skjønner jeg.. sorry meg.. er litt LOST jeg nå.. hehe.. men, men.. man lærer noe nytt hele tia :P det er jo en bra ting. hehe... men OT tror det beste er og kjøpe det.. ikke lage det i alu i vertfall.. eller nylon.. særlig vist du ikke har lagd det før.. høres ikke ut som en god løsning da :S

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Ser på svarene at det er ikke til å anbefale å lage egne foringer altså.. :P Var egentlig det jeg tenkte meg... hmm..Men du Texascom, hvordan har du det ellers med understellet? Stive dempere etc? Jeg tenkte på nylonforinger på org understell.. Evt kappa fjører ellernoe slikt.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår