Gå til innhold

Nedetid, ja jeg har lest alle de andre trådene.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Som sagt så jeg har lest alle de andre trådene om nedetid om natten.

(I natt var forumet nede fra 03.55 til 5.50.)

 

Siste post i den laaange tråden (http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=114722)

om dette problemet var av DR S som mente at det ikke hjalp å poste nye innlegg om det hele tiden. Jeg kan jo være enig i det.

Det som jeg ikke er enig i er behandlingen av folk som vil ta opp dette problemet igjen. Slik som dette: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148042 :watchout

 

Jeg lurer også fremdeles på hva som skjer.

 

Finner dere ikke ut av det? Så fortell oss det!

 

Det var noen "rykter" om backup, men det ble aldri 100% bekreftet.

 

marius sier han skal se på problemet igjen. Det var i juni!

 

Er det mulig å få en avklaring på hva som skjer og om det er slik det skal være.

Er dette noe vi bare må finne oss i? I så fall så fortell oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tjeneste levert av bilforumet.net for å tvinge brukerne i seng sent på natten :) De tenker på helsa vår vettu :ahahahhaha:

 

Nei.. seriøst så skjønner jeg det ikke jeg heller.. men forstår ikke helt hvorfor folk må dra det så langt for å finne det ut heller..

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet det ut for lenge siden og også skrevet det for lenge siden :)

Det er fordi det tas backup av BF databasen slik at det du skriver blir lagra hver dag tilfelle noe skulle skje.

 

Vi skal snart handle ny server som gjør at dette problemet blir borte :)

 

Den nye serveren koster 3-4 x det den forrige gjorde! Har vanligvis bytta server sån hver 18mnd og det er litt dyrt i lengden. Denne gangen slår vi på stortromma og har noe som holder en stund. (forhåpentligvis ikke) :)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet det ut for lenge siden og også skrevet det for lenge siden :)

Det er fordi det tas backup av BF databasen slik at det du skriver blir lagra hver dag tilfelle noe skulle skje.

 

Vi skal snart handle ny server som gjør at dette problemet blir borte :)

 

Den nye serveren koster 3-4 x det den forrige gjorde! Har vanligvis bytta server sån hver 18mnd og det er litt dyrt i lengden. Denne gangen slår vi på stortromma og har noe som holder en stund. (forhåpentligvis ikke) :)

 

Blir det noen merkbare forandringer ved kjøp av ny server?

Hvor i landet er den lagret? For å si det på en annen måte: Hvor er "bilforumet"?

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det noen merkbare forandringer ved kjøp av ny server?

Hvor i landet er den lagret? For å si det på en annen måte: Hvor er "bilforumet"?

 

Ja den nye servern er i en helt annen prisklasse en den gamle. Har plass til 2 x så mye prosessorer ogi tilegg har plass til dobble kjerner.

 

Den støtter også 256GB ram så dette burde holde utover :)

 

Den får ca 4 x mere teoretisk prossessorkraft, raskere disker og mere ram.

Den er forøvrig utbyggbar til 8 x mere teoretisk kapasitet enn i dag :)

 

Den blir stående i Sverige. I dag står de i Oslo :)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tjeneste levert av bilforumet.net for å tvinge brukerne i seng sent på natten :) De tenker på helsa vår vettu :ahahahhaha:

 

Nei.. seriøst så skjønner jeg det ikke jeg heller.. men forstår ikke helt hvorfor folk må dra det så langt for å finne det ut heller..

Og aetat .. ehh jeg mener nav sender folk i seng kl 23 og åpner serveringen igjen kl 07:00. ... har jeg hørt. :fish

 

EDIT: Et under har skjedd, og det er faktisk mulig å søke ny jobb på nattestid. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår