Gå til innhold

Benger's E34 520i 24V

Ranger emnet


benger

Anbefalte innlegg

den lille check komputeren min er litt klikk nå.. Kan være at den har stått en stund i rå og fuktig garasje. Startet den opp og da ville ikke km standen vises skikkelig. Bare noen tall som ble vist ordentlig + at det skal stå oil service og sånn,der er bokstavene helt borte. Noen som har vært borti samme problem? er visst ganske fint-følende elektronikk da med tanke på fuktighet. Det var litt dugg inni instrumentpanelet og forresten. kanskje det hjelper om jeg venter en stund og lar den stå ute. For tok en kjøretur så bilen ble varm, og da ble det ordentlig igjen en liten stund. Mulig loddingene bak på printkortet er dårlige eller irra pga fuktighet. jeg har ikke peiling :p har lest på nettet at det kan være et problem når det er kaldt og sånt ute, da måtte man lodde noen greier på nytt:S

 

dette er et vanlig problem på E34 :( man kan ha litt flaks å kan lodde printkortet, men noen ganger må man byte hele skiten

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lyset til varmeapparatet mitt er gått, så jeg var hos Autozentrum Gardermoen for å bestille ny pære. Etter en stund med klundring for å få opp panelet til varmeapparetet viste det seg at jeg hadde fått feil pære.Jeg fikk en 1,2w pære med sokkel. Pæra som sitter der fra før ser ut til å enten være loddet fast, eller bare dytta inn i en sokkel som sitter der fra før... noen som vet noe sikkert rundt dette? Kan jeg bare dra den ut eller må jeg frem med loddebolt osv..:S prøvde å dra litt i den, men turte ikke dra så mye..

 

Pæra til tåkelysbrytern gikk så klart, der så jeg at pæra var lodda fast på en eller annen måte. Er det sånn at jeg må kjøpe nye tåkelysbryter? koster ca 320kr...

 

Ikke at instrument belysning er det største problemet som kan dukke opp, men greit å ha sånne småting i orden syns nå jeg da;)

Jeg har bytta min i dag, var bare å dra pæra rett ut:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lille check komputeren min er litt klikk nå.. Kan være at den har stått en stund i rå og fuktig garasje. Startet den opp og da ville ikke km standen vises skikkelig. Bare noen tall som ble vist ordentlig + at det skal stå oil service og sånn,der er bokstavene helt borte. Noen som har vært borti samme problem? er visst ganske fint-følende elektronikk da med tanke på fuktighet. Det var litt dugg inni instrumentpanelet og forresten. kanskje det hjelper om jeg venter en stund og lar den stå ute. For tok en kjøretur så bilen ble varm, og da ble det ordentlig igjen en liten stund. Mulig loddingene bak på printkortet er dårlige eller irra pga fuktighet. jeg har ikke peiling :p har lest på nettet at det kan være et problem når det er kaldt og sånt ute, da måtte man lodde noen greier på nytt:S

 

Slik er min og, på Km.stand så mangler jeg det første sifferet elr de 2 første..

mener og tro at det skyldes fuktigheten, da min har hatt fuktighet pga. tett drenering fra takluken.. :( utrolig kjipt dette.. håper du finner et svar, da stjeler jeg svaret. hehehhehe.. :lol:

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye som skjer her for tiden, akkurat begynt å jobbe, så må spare en del så skjer det nok mer. Ikke lenge igjen til jeg får lappen heller nå, så da blir bilen å se på veien;)

 

Prioriteringene blir:

* Effektannlegg; Simons, Scorpion, eller Eisenmann. Cat-back.(hva anb.?)

* Kn innsatsfilter

* Bygge et enkelt og greit annlegg, subber, forsterker, og bytte ut

noen av original høytalerne i bilen.(hattehylla, og nede ved gulvet). Spiller har jeg.

 

Usikker på hva de første penga skal gå til.

 

Olje/oljefilter/bensinfilter + tennplugger blir uansett byttet ganske snart:)

+noe småtteri som å bytte pærer til interiørbelysningen osv.

 

Noe annet jeg bør gå over? bytte diff-olje,girolje, servoolje etc?

 

tut og kjør:driving

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye som skjer her for tiden, akkurat begynt å jobbe, så må spare en del så skjer det nok mer. Ikke lenge igjen til jeg får lappen heller nå, så da blir bilen å se på veien;)

 

tut og kjør:driving

 

Da har du å komme "hjem" den dagen du får lappen så jeg får se på bimmern din :D

'98 Opel Vectra B 1.6l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektannlegg; Simons, Scorpion, eller Eisenmann. Cat-back.(hva anb.?)

 

jeg var i danmark og snakket med et værksted . Det ente med att di monterte 2,5 tommer rustfritt rør og en dtm potte bak kun med 1 lydemper .

katten ble kastet , for en goe lyd anbefales .

 

 

Det er jo en mulighet, men får ikke godkjent bilen uten kat... så katten må jeg nok beholde. selvom det hadde frista og hatt strakrør i stedet...

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder av det jeg har gjort med bilen...

 

gammel og god bremseskive. Litt av den gamle, og nye klosser ligger også der

09122006009uj4.jpg

 

Ny snart på. (Pinjongen som fikk den jobben)

09122006010jw7.jpg

 

Holdt på med demontering av dempere bak for å sette på senkefjærene, men ga opp...men skal nok fikse det en gang..

24122006he6.jpg

 

 

før montering av senkefjærer...

orgblurvz7.jpg

fikk ikke tatt noen bilder under demontering og sånn av fjærene...var en ganske grei jobb, selvom jeg ikke har skrudd stort før.

 

...etter montering av senkefjærer

senketblurui3.jpg

Ikke store forskjellen, men bedre enn ingenting, ble noe stivere også. vil jeg ha den litt lavere, kjøper jeg senkeskåler til våren.(10mm) så blir det 40mm senk;) en bmw-mekaniker trodde kanskje det satt senkefjærer på den bak fra før..rart det var bak men ikke foran..men uansett, venter med å bytte ut fjærene bak til våren. orker ikke drive å tukle mer ute i kulda nå;)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår