Gå til innhold

Kjøpt meg ny 240 :D

Ranger emnet

Gjest PsychoSigV

Anbefalte innlegg

Gjest PsychoSigV

Nå har jeg endelig fått meg 240 igjen.

Har kjøpt meg en dønn original 240 84mod, Farge Beige, brunt interiør, B230A motor. Denne blir min 19'ende 240 :)

Planene er:

Få den gjennom eukontroll, etter det blir det mye "customizing" :D

Skal tone alle rutene med en høvelig lys toning

Pusse ned bilen, så kjøpe inn 2liter Knall Oransje Bengalakk og tynne ut lakken å rulle bilen med skumruller på et romt verksted.

Kappe fjærene noen runder så jeg slipper å ha høydeskrekk.

Skifte ut Gulvteppet med et sort og stoler med Mørkblå eller Sort stoler (Helst)

Resten av interiørt som plastdeksler og dørsider blir plukket av å renset, derretter skal jeg spraye på lim så trekke alt inn i filt, når dette er herdet skal jeg bruke varmluftpistol for å gjøre filtet mindre og mindre mottakelig for støv og skitt.

Taket sprayet sort med vinyl spray.

Visse plast detaljer i dashboard og armene inni rattet blir lakkert oransje.

Utvendig skal all crome bort og på med sorte lister.

Grillen skal jeg fjerne original rillene og ha i svart alunetting, så lakkere grill ramma svart.

Skal lakkere plasten rundt reflektorene på hovedlyktene svart også reflektoren til Parklys\Blinklysene skal lakkeres blank svart.

Montere Hvite blinklys fram, skjerm og sette på helhvite baklykter.

3" JT Flow med Grenrør

Motoren skal gå gjennom lett overhaling +++

Dette blir DEL 1 av planene mine. Bilde og Planer DEL 2 kommer når jeg blir flinker med dette å legge inn bilde osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følgende er rent flisespikkeri, særlig tatt i betraktning det du har tenkt å gjøre med bilen:

Den skulle vel vel strengt tatt ikke kunne være "original 84-modell med B230A", da denne motortypen i følge diverse kilder skal ha kommet først på 85-modellen.

Det er følgende muligheter:

1. Bilen er ikke helt original.

2. Motoren er en B23A.

3. Bilen er en 85-modell.

4. "Brosjyrekunnskapen" er ikke tilstrekkelig, for det tilfelle at B230A likevel skulle ha kommet i løpet av 84-modellen.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må egentlig si meg enig med psychosigV her i at det er litt unødvendig å holde på sånn.. Uansett: Vi gleder oss til del 2 med bildene :D

og ja, som han sier, det er faktisk effekt å hente på vanlige motorer med 3", det vet til og med jeg :omfg :D

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

Som dere ser på avatarn og signature bildene, er det en av mine ex-240er.. Denne jeg skal bygge nå blir meget lik.. men kanskje en del flere oppdateringer :D Vi får se hva tiden bringer. Men dere ser i allefall et utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår