Simonsen Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Hei. Eg trenger litt leksehjelp om styregeometri, spørsmål er som følger: Kva måleeinheit brukar for utmåling av hjulhalling, kingbolthalling, spissing, skrubbradius, og spredning i sving? Vonar det fins nokon smarte hoder på forumet. :) Det er kanskje feil forum for dette spørsmålet, men fann ikkje noko betre plass. Takk for svar. Siter - 96' Nissan Primera 2.0 LX - 90' Audi 200 TQ 20 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Grader/minutter eller mm alt ettersom. Spissing KAN måles i mm, de andre i grader/minutter Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonsen Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Kan nokon finne gode teikningar som illustrer negativ og positiv skrubbradius? Siter - 96' Nissan Primera 2.0 LX - 90' Audi 200 TQ 20 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Dette er begge eksempler på positiv skrubbradius, da senterlinjen gjennom dekket er utenfor der KPI/SAI treffer bakken. Negativ skrubbradie er da omvendt, med senterlinjen innenfor (Typisk endel FWD/4WD biler) Eller mente du sleperadien? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Dette er begge eksempler på positiv skrubbradius, da senterlinjen gjennom dekket er utenfor der KPI/SAI treffer bakken. Negativ skrubbradie er da omvendt, med senterlinjen innenfor (Typisk endel FWD/4WD biler) Hva har dette å si på kjøreegenskapene? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Positiv skrubbradius på en forhjuls drevet bil ville ført til veldig understyring ved gasspådrag. Bilen ville liksom prøvd å rette seg opp og kjøre rett frem. Stor positiv skrubbradius gir også ugunstige slag i rattet dersom ene forhjulet treffer en ujevnhet i veibanen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 I mine øyne er det bakhjulstrekk eller ingenting...evt 4x4 på gamlemåten (2/4wd høy og 4wd lav)... Sett at jeg bygger meg opp 4-link foran på en Chevy P/U fra 30-tallet, bør jeg da ha positiv eller negativ skrubb? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.