Gå til innhold

Amcar mekke-tabber....

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

Jeg skulle bytte mellomaksel på min 68 chevelle.

Bilen ble kjørt opp på en bukk, jeg gikk under og løsnet den gamle mellomakselen. Fort gjort.

Mens jeg ennå stod bøyd under bilen begynte den å trille...hva i helv....!!:omfg

Den stod jo i park, men hva hjelper det når mellomakselen er borte!!!

 

Og som om ikke det var nok, Bukken jeg brukte var på et havneanlegg og bilen med meg løpende etter (Idiot. Som om det hjalp stort) trillet baklengs i god fart med kurs for bryggekanten...

 

Til alt hell kom ingen forbi og caster/camber vinkelen på forstillingen gjorde jo at forhjulene svingte til siden ganske umiddelbart (bra de ikke gjorde det FØR den var nede fra bukken) og bilen trillet rundt i sirkel til den stoppet.

 

Flere tabber?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bytte mellomaksel på min 68 chevelle.

Bilen ble kjørt opp på en bukk, jeg gikk under og løsnet den gamle mellomakselen. Fort gjort.

Mens jeg ennå stod bøyd under bilen begynte den å trille...hva i helv....!!:omfg

Den stod jo i park, men hva hjelper det når mellomakselen er borte!!!

 

Og som om ikke det var nok, Bukken jeg brukte var på et havneanlegg og bilen med meg løpende etter (Idiot. Som om det hjalp stort) trillet baklengs i god fart med kurs for bryggekanten...

 

Til alt hell kom ingen forbi og caster/camber vinkelen på forstillingen gjorde jo at forhjulene svingte til siden ganske umiddelbart (bra de ikke gjorde det FØR den var nede fra bukken) og bilen trillet rundt i sirkel til den stoppet.

 

Flere tabber?

Den var bra, her er mer bakaksel stoff.

Hadde en Capris stv. 80 model. denne fikk en lite hygglig klakkelyd i "bakakselen" ofg denne bilen var en daily driven så den måtte bare repareres, gåen "bakaksel" OK, brukt ble innkjøpt på Hønefoss (bodde i drammen på den tiden" og det var VINTER og kalt hadde en garasje uten varme med jobben måtte gjøres, og selvfølgelig ved demontering ryker bremserør jeg er uerfaren og dette tar tid, aksel ut 5-6 kalde timer på betonggulv, vente til mandag for kjøp av nytt bremserør. 8 timer montering på kalt betonggulv, men alt komm på plass og bilen jekkes med, motoren startes og bilen settes i revers, og KLAKK prøver å sette den i drive KLAKK. Lyden var der enda, og hva var feilen joda et kryss i mellomakselen til 200 kr. og 1 times jobb.:ahahahhaha:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytte motor i en Suburban (6.2D) jeg hadde fordi det hørtes ut som om den hadde rådebank eller noe... Fikk tak i "ny" motor, plukka den i molekyler og bytta det som var av pakninger og simmeringer, rev ut gamle motoren og begynte å flytte over braketter og diverse, bl.a toppdeksler. Når jeg tok av toppdekslene på gamlemotoren så jeg hva som var feil...

 

6.2 Diesel har alle vippearmene tredd innpå et rør (to rør i hver topp), og de blir styrt av små nylon-plugger. Flere av disse pluggene manglet, og de var bytta ut med ståltråd! En ståltråd hadde røket og forårsakte lyden... :puke:

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bytte mellomaksel på min 68 chevelle.

Bilen ble kjørt opp på en bukk, jeg gikk under og løsnet den gamle mellomakselen. Fort gjort.

Mens jeg ennå stod bøyd under bilen begynte den å trille...hva i helv....!!:omfg

Den stod jo i park, men hva hjelper det når mellomakselen er borte!!!

 

Og som om ikke det var nok, Bukken jeg brukte var på et havneanlegg og bilen med meg løpende etter (Idiot. Som om det hjalp stort) trillet baklengs i god fart med kurs for bryggekanten...

 

Til alt hell kom ingen forbi og caster/camber vinkelen på forstillingen gjorde jo at forhjulene svingte til siden ganske umiddelbart (bra de ikke gjorde det FØR den var nede fra bukken) og bilen trillet rundt i sirkel til den stoppet.

 

Flere tabber?

Hihi.... Jeg har gjort akkurat det samme uten bukk, og lå under selv. Det endte med at jeg ble klemt under bilen. Heldigvis var det andre i garagen som fikk jekket den opp umiddelbart. Hadde det ikke vært for det, hadde nok ikke jeg skrevet dette innlegget nå. Dette var en 1970 mod Camaro...

Etter det bruker vi alltid bukker eller helst løftebukk!

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde skrudd HVER JÆVLA kveld i ei uke for å få bilen klar til løp på lørdag, fredag kveld ble en helt nypreppa 727 kasse satt inn i darten og alt var klart, testkjøringa ble gjennomført, MEN kassa var jo rav ruskende tullete, etter ei lita stund med hard kjøring. samt gjenntatte peilinger på oljs for å sjekke om den gikk seg til, så rasa den.. vi ringte han som preparerte kassa å sa akkurat hva vi hadde gjort.. vi fikk til svar: men det er jo reversert ventilhus nå... HERREGUD! vi kjørte sund kassa fordi vi pressa den fra stillestående til maks i 3`giret!!! KLØNETE???

 

det ble ikke noe løp, på toppen av det hele slo en frostplugg imellom motoren og kassa lekk.. den gangen var det ikke morro med amcar, #1 race i sessongen var ødelagt, men nå i ettertid er det jo bare morro

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er medeier i et verksted og vi reparer stort sett alle merker.

Mye US biler innom i og med at det er stort sett oss som reparerer amerikansk her:

Skiftet oljekjølerør på chevy pick up med 6.5 td.

Disse låses med fjærclips i en ansats som sitter på motor`n.

Antakelig var clipset på trykk sida litt slitt, men dette merket vi ikke da.

Motoren ble startet og rørene ble sjekket. Ingen lekkasje!

DEtte var på vinteren og litt kaldt var det også så når kunden dagen etter startet opp bilen hjemme for å la den gå på tomgang litt før han skulle kjøre.

10 grader kaldt og litt tykk olje fører som regel med seg noe høyere oljetrykk. Dette gjorde at clipset gav opp og røra hopet ut av ansatsen. kunen hadde gått inn, og fikk ikke dette med seg. motoren gikk jo selvfølgelig helt til den lagerne skar seg.

Jævlig uheldig sak dette. Førte med seg ei motoroverhaling som også medførte en del problemer men det er en annen historie.

er chevrolet mann selv men når det gjelder gammel chevrolet diesel så er det bare Alfred Nobel som har funnet opp et høvelig "verktøy" for disse!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår