Gå til innhold

VeilSide`s Datsun 1200 koseprosjekt

Ranger emnet


VeilSide

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Jaja ... da ble det litt stillstand i prosjektet. Greide å kjøre litt glass inn i venstrehånda her om dagen så nå får jeg ikke gjort noenting :(

 

Men har fått skrapa gulvet fritt for "dritt". Fant ett hull helt bakerst på venstre side. Er egentlig fornøyd med slik stand bilen er i. Ikke noe som krever alvorlig med arbeid.

 

Har heller ikke enda fått kjøpt meg en elefant men det må jeg seriøst få kjøpt meg utpå nyåret. Motoren må snart ut slikt jeg kan få pussa ned motorrommet og så må jeg få den overhalt og kanskje litt porta og slikt småtteri ;)

 

Det finnes jo ikke noen nøkler til bilen så jeg må finne på noe annet. Noen som veit hvor dem selger slike knapper det står "Engine start" på? Tror det kunne vært gromt å hatt ;)

 

Er det forresten lovlig å ha en sånn nødbryter til strøm bak på trunken på vanlige personbiler med hvite skilt?

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sitter på jobb nå, men hjemme har jeg ymse linker til datsun-forum osv down under. :)

Hvis du har tenkt deg på bane skal du ikke bruke tid og penger på den gamle motoren. Gå heller rett på en moderne Nissanmotor, til dømes SR16DE VVL på 197hk. Da blir det risrakett da! :D

 

Jeg ser datsun og toyotafolk down under bruker mye rart av bakaksler og sånn. Tror det er noe GM/holden greier de har org. Når bilen er montert der nede. Holden igjen bruker jo RB30 (Nissan) i Crommodorene sine osv.. Tipper du har en 5,6" diff ell.no Den knekker du fort.

 

Fått ut rutene enda? Før i verden brukte jeg flattrekkere til å vippe ut lista fra innsiden. Fikk et tips her inne som jeg testet ut før jul, nemlig plast-isskraper. :thumb Litt klønete først, men funker fint samtidig som du skåner både gummi og taktrekk. Utrolig kjedelig å lage DEN rifta i taktrekket.

Hvis det er pyntelister i krom er de ofte slik at de låser gummien. Røsk de varsomt av først.

EDIT: Hvis bilen din er regntett skal du ikke kutte i stykker gummien.

 

Taktrekk? Bur? Hvis det er møkkete, men helt vasker du det etter beste evne og maler det med sort vinyllakk. Koster fort noen laken hos salmakern. Hvis du finner en parts shop i .au eller .nz kan du jo kjøpe om du ikke skal ha bur. Les først andres erfaringer med å montere taktrekk. Er ikke noe moro. ;)

 

Til slutt vil jeg nevne at Ikloma (på irc) har en tilsvarende bil han pusser opp inne på datsunklubben/forumet. Også er det ei snerten brunette her som kjører rundt i en rød-oransje Datsun type halv-coupe. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ... noen som har skrevet i tråden og jeg får det ikke med meg :P

 

Nei rutene er ikke ute av bilen enda. Har vært plaget ganske så mye av sykdom den siste tiden så ting går UFATTELIGT tregt. Har iallefall fått ut motor og girkasse så litt på vei er jeg iallefall. Jeg kommer til å benytte den originale motoren iallefall en sesong. Har tenkt å lære meg litt om motor og da er denne lille klossen nesten uten ledninger og annet dilldall ypperlig å starte med. Få den til å svive skikkelig og kanskje få økt prestandaen på den en ørliten smule. Blir nok til at jeg skal kjøra litt på gocartbane til å begynne med så da trenger jeg nok ikke allverdens med showoff-power ;)

 

Bilen er langtifra vanntett .. lå jo en egen innsjø i bilen når jeg fikk den hjem så pakningene er jeg ikke så alt for redd for (iallefall ikke fra b-stolpen og bak for der blir det jo plexi uansett med litt egenløsninger).

 

Vil heller ikke sette i noen grommere motor heller med det første for som du selv sier, det originale drivverket tror jeg ikke holder lenge om jeg pøser på med pubhester. Da tar jeg det heller litt med ro slikt jeg lærer og ikke går alt for fort frem.

 

Ang taktrekket : Det er i seg selv ikke i noe særlig bra stand. Ei heller er det komplett etter jeg har drevet med demontering. Noen plasser måtte jeg løsne trekket for å få av div stuff og driten var jo rett og slett bare limt på og gikk jo i stykker mens jeg prøvde så godt jeg kunne å få det av. Så noe særlig med taktrekket kommer jeg ikke til å ha når jeg er ferdig. Uansett så er det jo bare døvekt :P

 

Rutene har jeg tenkt å få ut når jeg blir frisk igjen slikt jeg kan få pussa ned bilen helt. Frontruta tror jeg bare jeg lar være på plassen sin. Skal alltids få det til uten å ta den ut, men ruta bak må ut uansett for å sette i plexisglass.

 

Etter jeg har fått pussa den ned så leverer jeg den vekk til en kjenning som kan ta sveisinga for meg. Imens han holder på med det så skal jeg holde på med motoren. Da blir det vasking og demontering. Så må jeg få noen til å porte og optimalisere den lille boksen på andre måter før jeg setter den sammen igjen.

 

Bur er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre med. Det må sikkert lages fra scratch og vist jeg selv skal gjøre det så vil det ta tid. Finner sikkert noen som kan gjøre jobben for meg der også. Så må jeg flytte stolfestene en ørliten smule lengre bak for jeg følte det kunne bli litt trangt om plassen der fremme.

 

Må også legge opp alt av ledningsnett på nytt men det ser jeg ikke på noe problem da denne bilen ikke akkuratt har det siste og hippeste av duppeditter.

 

Har også fundert litt på om jeg skal fjerne varmeapparatet men så tenkte jeg litt på kondens inni bilen på regnfyllte dager. Jeg vil vel ha ett lite "problem" uten varmeapparat?

 

Målet er iallefall å bruke bilen på bane. Lavest mulig vekt så tror jeg den kan gjøre det bra :)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen har du tenkt å montere plexien på en pen måte a? :wonder: JEG ville nå montert de i org.gummien for å få det pent. Å skru de rett i stålet ser skikkelig bilcross ut.

 

Ta ut frontruta og du. For da slipper du å lage sår i den med vinkelslipersprut. Det har jeg prøvd. :( Det går an å fjerne den "grusen" med et barberbladredskap, men du har fortsatt hakk der.

 

Husk å tilpasse stolene FØR du tilpasser buret. Hovedbøyla skal rett BAK stolene. Husk å ta høyde for hjelm, bokstavelig talt. :D

 

Skrotnisse fant meg et gørfint varmeapparat på summit i USA. Koster tusen penger og har tretrinns(?) vifte med trykknapper i front. Da slipper du wirer og pianotråd-stag som ruster fast og hopper av. Fysiske mål står på siden dems.

Se om du finner deg ei selvlimende matte med varmetråder til bakruta. Dugger det er det no' dritt.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som har funnet en finurlig måte å feste plexien på og ja jeg kommer til å ha pakning men ikke den originale.

 

Håper på å få starta på bilen igjen uti uka om jeg ikke presterer å bli syk når jeg skal ut å feste i helga ;)

 

Hva veier dette varmeapparatet du fikk fatt på? På en "motorsvak" bil så er vekt ett viktig tema. Hver kilo teller ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+115+%2D128255&D=%2D128255

Der har du et utvalg. Jeg husker ikke hvilken modell det var i farta, men den kosta ca tusen norske penger og hadde trykknapper istedet for spaker med wirere på som hopper av, ruster fast og kiler seg.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår