Gå til innhold

Noen som vil ha opprettningsprosjekt\delebil!?

Ranger emnet

LaSSiss

Anbefalte innlegg

Hehe såpass :p Men likte liksom stillinga på den siste bilen :p kunst anyone?

Reneste skulpturen.

Knekken på bakparten kunne tyde på at den har hatt et skikkelig svev og så tatt skrått nedi før det raste videre - men hvordan den har blitt "hengende" opp ned på denne måten er tross alt litt spesielt. Men kupéen ser tross alt ganske grei ut...

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er vel delvis feilkonstruert.mener det var konklusjon fra Discovery etter noen tester..Det er derfor den er så bra og kræsje med (0-70km/t) med store hastigheter knekker cupe`en.Der folk sitter,er det siste stede bilen skal gi etter.

Men spør du meg så er det fler folk en det er volvo.Så hvorfor ikke.

Smeller det i noe særlig over 70, knekker vel de fleste kupeer - helst etter at fronten har gjort sin del av energiopptaket. Jeg synes det ville være merkelig å konkludere med feilkonstruksjon, bare for at den ikke tåler enda mer enn den gjør. Er det rimelig å kritisere 240ens sikkerhet for at den ikke var enda bedre enn den var?

Det finnes en videobit som viser sammenstøt mellom en BMW E34 og en Volvo 940 i ca 90-100. Der er resultatet bare vrakrester.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens ot fra meg: I usa er fortsatt volvo 245 den sikreste stasjonsvogna..13 år etter den gikk ut av produksjon.

Det sier vel litt om hvor solid denna jernklossen er.

Og ja,jeg vet det er snakk om 4-dørs i denna tråden.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider