HusebyRS Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 2,3E med 136hk er ganske bra fra før av, men lurte på om dere hadde noen ideer for hva man kan gjøre for å få mer effekt på denne motoren? Turbokonvertinger/bytte av motor er uaktuelt, det er altså snakk om 2,3E Rekke5 på 136hk som sitter i blandt annet B4ene, og ikke noe annet.... Kom med forslag!:D Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 eksos, luftfilter, kammer osv. Borring osv blir vel dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 eksos, luftfilter, kammer osv. Borring osv blir vel dyrt. DU nevner luftfilter, hva slags luftfilter? Bare nye (fks k&n) filtere som erstatter de gamle, eller et nytt åpent system? Eksos: får man tak i effektannlegg uten at den lager masse lyd, vil helst slippe rånestempel... Kammer, er det vanlige trimkammer for 10v det da? kvassere altså? (hva er forskjellen?) Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 DU nevner luftfilter, hva slags luftfilter?Bare nye (fks k&n) filtere som erstatter de gamle, eller et nytt åpent system? Eksos: får man tak i effektannlegg uten at den lager masse lyd, vil helst slippe rånestempel... Kammer, er det vanlige trimkammer for 10v det da? kvassere altså? (hva er forskjellen?) Angående kam, send en mail til http://www.veloxmotor.no og spør dem om det du måtte lure på. Du vil få et svar som du aldri har sett maken til. hehe Trimkam er den letteste og mest effektive måten å få mere gamp i motoren din på. Koster vel rundt 2-3 tusen for en kam derfra. Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Angående kam, send en mail til http://www.veloxmotor.no og spør dem om det du måtte lure på. Du vil få et svar som du aldri har sett maken til. hehe Trimkam er den letteste og mest effektive måten å få mere gamp i motoren din på. Koster vel rundt 2-3 tusen for en kam derfra. Hvordan er kvaliteten på dissa kammene? hvor mye effektøkning blir det? også funket ikke den linken din:S Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Hvordan er kvaliteten på dissa kammene? hvor mye effektøkning blir det?også funket ikke den linken din:S Har itte handlet derfra så det vet jeg itte enda. Men hører bare fornøyde kunder og at kammene fra velox yter litt mer enn visse andre kammer. Det blir ca. 13-15% effektøkning hvis du handler deg 272 graders gate/sport-kammen. Den passer kun hvis du har hydrauliske ventilløftere, je har det og så lenge du har nyere bil så tipper je du har det også. Men sjekk det du. http://www.veloxmotor.com denne skal funke! ;) hehe Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Finnes det åpent luftfilterkit til disse bilene? Eller må man borre orginalboksen for å få råere innsugslyd. Noen som har prøvd simons effektanlegg på disse bilene? Vil ha et eksos som ikke bråker så mye, men gjerne litt mer lyd. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jatakkbeggedeler Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Finnes det åpent luftfilterkit til disse bilene? Eller må man borre orginalboksen for å få råere innsugslyd.Noen som har prøvd simons effektanlegg på disse bilene? Vil ha et eksos som ikke bråker så mye, men gjerne litt mer lyd. Eneste måten er nok å kjøpe et innsats filter, eller å borre hull i den orginale luftfilter boksen. Dette er på grunn av at luftfilteret og deler av innsprøytningen er integrerte i hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Vil det bli "åpenfilterlyd" av oppborret boks? Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Jeg har sett en slags overgang til K-jet innsprøytninger..Husker ikke hvor. Og beste måten er eksos m/ grenrør og kam fra Velox. Da fårdu en effektøkning på litt over 20hk så vidt jeg husker. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Hvordan er kvaliteten på dissa kammene? hvor mye effektøkning blir det?også funket ikke den linken din:S Kvaliteten er som på originale kammer fra VW/Audi og er lagd på samme fabrikk som lager kammene til VW og Audi. Hardheten er 50 HRc mener jeg å huske (Rockwell cone). Jeg har en 272° kam i min 2.3E. Bremset 129 hk med original kam og 152 hk med trimkam. Begge målinger ble gjort med katalysatoren fjernet. Kjøpt av http://www.veloxmotor.com Rockwell is a method of measuring the hardness of materials. Hardness, in this sense, means resistance to penetration. The test gets its name from Stanley P. Rockwell who devised the test and original machines, later selling the rights. The test measures the hardness by pressing an indentor into the surface of the steel with a specific load and them measuring how far the indentor was able to penetrate. While there are a number of Rockwell tests, the common is Rockwell B. Rockwell C is used on hard materials. When the material is very thin, lighter loads must be used. Resulting in Rockwell 30T, 1ST, Rockwell 15-N, 30-N scales. There are conversion charts which will allow conversion from one method of hardness to another, but it must be remembered that these conversion charts cannot precisely convert from one to another. Unfortunately, most customers do not recognize that there are different Rockwell test and/or do not realize that conversion charts are not totally accurate. http://metals.about.com/od/metalterminology/l/bldefrockwellhd.htm Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 ok, takk for mange flotte svar! Da kan egentlig konklusjonen være at beste måte er bytte til trim-kam og eksos... Hvor kan man foresten få tak i et grenrør til 2,3E 10v? Og er det noen som kan anbefale et effektannlegg til samme motor, som lager litt lyd, men ikke konstant japse-potte-lyd (høy)...de fleste rånebilene her har slik lyd, og det er noe jeg gjerne vil ungå, men har alikavell lyst på et effektannlegg...noen som kan hjelpe? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Har hørt noen rykter om at 2,3E 10V (136hk) er samme motor som 2,3E 20V (170hk), bortsett fra to 10ekstra ventilene i sistnevnte...så da går det vell ann og bare bytte toppen til 20V, eller?:S Noen som har noen erfaringer med dette? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Du kan bytte toppen ja, pluss alt ledningsnettet. Men da er det like greit å få tak i en hel 20V (7A) motor å sette i... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Du kan bytte toppen ja, pluss alt ledningsnettet. Men da er det like greit å få tak i en hel 20V (7A) motor å sette i... Det blir vell ikke noe trøbbel å registrere det da, eller? Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.