Gå til innhold

68`mod Amazon prosjekt

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

I mars 2006 hentet jeg denne "perlen" av en amazon. Det er en Amazon favoritt, 1968 mod, B20/M40, svart intriør, org. fargen er "46 Rød". Bilen så svært utkjørt ut da jeg hentet den, men karrosseriet var nesten rustfritt så handel ble det. Kjørte den 350km fra kristiansand til asker og den gikk knirkefritt. Bilen ble stående i hagen resten av vinteren i påvente av et sted å mekke. når det var på plass begynte demonteringa.

 

Da bilen var "ny"

VolvoAmazon26-4.jpg

VolvoAmazon26-2.jpg

VolvoAmazon26-1.jpg

DSC01098.jpg

VolvoAmazon26-5.jpg

 

Etter at verkstedet var klar for innflytting begynte arbeidet med å total ribbe bilen, vær eneste skrue skulle vekk.

 

DSC01169.jpg

DSC01170.jpg

DSC01195.jpg

DSC01200.jpg

DSC01235.jpg

DSC01245.jpg

DSC01247.jpg

DSC01332.jpg

 

Da bilen av totalribba ble all rust lokalisert og noe var det, men ikke noe mer enn forventet på en 38 år gammel bil.

 

DSC01255.jpg

DSC01291.jpg

DSC01291.jpg

DSC01290.jpg

DSC01293.jpg

DSC01295.jpg

DSC01270.jpg

DSC01297.jpg

 

- - Her var det ikke no rust nei :) , men rusta satt godt i festeskinnene til forskjermene, så de ble bytta.

 

DSC01312.jpg

DSC01313.jpg

DSC01315.jpg

 

Å tilpasse disse var et sant hælvete, får håpe de fremdeles passer når alt skal sammen igjen.

 

DSC01329.jpg

DSC01328.jpg

 

Motoren er en orginal B20A, men det blir den nok ikke når den skal inn igjen, planen er dobble gassere. Toppen er en B20E topp. Skal oxo ha m46 girkasse i den, så derfor har motoren det berømte B20-m45 cl.huset montert.

 

DSC01172-1.jpg

DSC01180.jpg

DSC01185.jpg

DSC01216.jpg

DSC01217.jpg

 

Ny Tectyl er på, 2 strøk, med brunox som grunning der jeg fjernet overflate rust. Burde holde seg rustfritt i mange år fremover, skal ikke kjøre på vintern heller.

 

DSC01443.jpg

DSC01444.jpg

DSC01446.jpg

DSC01455.jpg

 

Og slik står bilen pr. dags dato. Nå venter jeg på at "turboworks" skal bli ferdig meg å pulverlakkere alt av stag, bærebruer osv... Så skal superflex foringer inn, nye bærekuler og montere for og bak-stilling, så skal det rettes og lakkeres. Satser på å bli ferdig i løpet av våren, men vi får se

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ang montering av doble gassere uten å skjære vekk innerskjermen finnes det stående gassere å få tak i. Lette litt uten å finne bilde av det i farta. I Amazon seff. Du får nøye deg med en Fååd:

 

gasservent1.JPG

PGA bremsekraftforsterkeren blir det en konflikt med liggende gassere.

Jeg hadde stående 44mm idf Webere på den gule jeg hadde ifjor , fungerte utmerket.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår