ona Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 som dere kanskje har lest i de andre trådene mine driver jeg og eu godkjenner en 92 mod 240 stasjonsvogn. i dag byttet jeg hjullager og bremeklossene til håndbrekket. har i lengre tid hatt en uling i bilen som jeg fikk beskjed om var hjullageret. iflg tidligere eier har denne vært der i ca 1 år og går over når bilen blir skikkelig varm. så jeg byttet hjullageret. så startet jeg på skoene bak. på ene siden sto ene skoen feil vei...:hvaskjera på andre siden var skoene dekt av olje. ser ut til at det lekker fra akslingen. da jeg senere kjørte var fortsatt lyden der. jeg lurer derfor på. kan denne lyden komme fra mellomakslingen (er ikke helt inne i begrepene) og skyldes at det ikke er mer olje der? kan jeg forvente at den har tatt stor skade av det, eller er det bare å fylle på mer olje? er det en pakning som "vanligvis ryker" eller er dette dyrere ting? er det vanlig girpolje som brukes her? var venstre side forresten. vet ikke om det har noe å si. ble litt stresset av dette så jeg håper noen kan hjelpe meg litt ut her.. en liten ting til.... skal bytte bensinfilter. iflg hayes så er filteret på torpedovegg, men boken er fra "generasjonen" 240 før min. har fått tips om at det er under baksete. har sett der men finner ikke noe bensinfilter..... skulle hatt et kart med et stort x på.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 er nok ikke olje på mellomakselen, men inne u d diff huset er d du mener vel. kan være en simring som er gåen tenker jeg. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 X marks the spott. filteret sitter rett forran bakakselen på fører sida av bilen.. oppi en sånn brakket Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Den ulinga du hører, er mest sannsynlig en differensial som begynner å ta kveld. Kjøp en ny/brukt aksling, flytt over stikkakslingene fra akslingen du har nå, i den nye. Siden du har fått på nye hjul-lager osv. Så blir det bra :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ona Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 takk for svar så det vil ikke holde å tette lekkasje og bytte olje? var en som kommenterte hvor oljen kom ut. er desverre ikke helt inne i begrepene enda. men da jeg bytter klosser bak var der olje. er det en simring der (helt ytterst på akslingen) som kan være gåen? dette var "ofte" et problem på bobler. vil noe ha tatt varig skade nå? må jeg bytte deler eller holder det med pakning og olje. er det vanlig girolje man skal bruke`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Skal jo ikke si noe helt sikkert her, men det er jo veldig vanlig at folk spinner og leker med Volvo. Det fører ofte til at det blir uling i bakakslingen. Så du kan jo se på tappepluggen når du skal skifte olje, om du finner spon og leire. Angående olje, så brukte jeg dextron 3 på min når jeg skifta, det er en girkasseolje. Det finnes jo oljetyper som er beregnet for bakakslinger, men dextron 3 funker helt greit. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 uling i diffen kan også være feiljustert diff.. hvis pinjongen og kronhjulet ikke står helt riktig vil du antageligvis få litt uling! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Joa, men når ulinga har gradvis kommet av seg selv, da er det greit å skifte akslingen. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 jo,, sant så sant.. er jo en gammel diff så er nok utslitt som du sier!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Ona et lite tips om du ønsker å lære deg litt mer: http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1239&strCarId=Volvo&iItemId=117127&iRelItemId=117128 hehe ;) Bra noen har noen spm å komme med da.! =) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 tipper enten støttelageret i mellomakselen din eller girkassa di som uler jeg, For en goood stund siden var det ''inn'' men smørefrie deler, i hvert kryss på mellomakselen din sitter det er z skrue, el lignende som du kan skru ut og sette i en fettnippel, også smører du kryssa dine med fett, det gir de en god levetid.. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 jo,, sant så sant.. er jo en gammel diff så er nok utslitt som du sier!:) Gammel og gammel fru blom! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 hehe.. jah var jo faktisk 92 modell:P men jeg tør garantere at det er diffen som uler! har littmindre tro på girkassen!:) blir spennende å høre hva det er!:D Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Stapp en banan inn i bakakkslingen, da skal du kunne stoppe ulingen i noen uker!;) (gammelt kjerringråd) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 hvorfor stoppe med em banan? hvorfor ikke en vannmelon også?:D Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg