Amg Power Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Kjøpte en helt ny webasto på 5,2 kw som jeg har fått montert i bilen min.. men det viser seg at når den har stått på en stund er det ganske lite strøm igjen på batteriet, og jeg har litt startproblemer... Batteriet og dynamoen er ganske ny.. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få mere strøm på bilen? større dynamo? 2 stk batterier!? Siter mhm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Hvor lenge er en stund? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amg Power Skrevet November 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 ca 30 min... men jeg kjører ganske lite så det spørs om batteriet får ladet seg opp på bare bykjøring.. Siter mhm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Skal webastoen stå på i 30min før du starter, bør du kjøre MINST 30 min etterpå for å få ladet opp igjen batteriet. Forutsatt godt batteri/dynamo. Et batteri til vil gi deg større strømreserver. Vurder også Optima-batteri e.l. Kanskje du kan montere en DEFA-lader og la den stå på over natten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amg Power Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Skal webastoen stå på i 30min før du starter, bør du kjøre MINST 30 min etterpå for å få ladet opp igjen batteriet. Forutsatt godt batteri/dynamo. Et batteri til vil gi deg større strømreserver. Vurder også Optima-batteri e.l.Kanskje du kan montere en DEFA-lader og la den stå på over natten? den står på i ca 20 min men kjøreturen til jobb er bare på 5 min... det går ganske bra... men det er ikke mye strøm igjen på batteriet da... hadde vært greit med en defa ladder men har dårlig med muligheter til strøm på parkeringsplassen i bolig blokka jeg bor i... så det mp bli 2 stk batterier eller 2 stk dynamoer om det går? Siter mhm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 større batteri, større batteri og større batteri.... typisk problem og den renger ikke gå i 30 min med mindre du vil tappe batteriet. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amg Power Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 større batteri, større batteri og større batteri.... typisk problem og den renger ikke gå i 30 min med mindre du vil tappe batteriet. Har kjøpt større batteri nå.. skal se om jeg finner en plass og montere det... Siter mhm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Har ikke passat, men har dieselvarmer lik webastoen. Den spiser også strøm til frokost, men når jeg kjører like lenge som jeg har latt den stå på går det bra. Hvis man skal kjøpe lader og koble til strøm faller vel litt av vitsen med webasto bort. Kunne like godt kjøpt defa med cupèvarmer da jo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amg Power Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Har ikke passat, men har dieselvarmer lik webastoen. Den spiser også strøm til frokost, men når jeg kjører like lenge som jeg har latt den stå på går det bra. Hvis man skal kjøpe lader og koble til strøm faller vel litt av vitsen med webasto bort. Kunne like godt kjøpt defa med cupèvarmer da jo Joda, sant nokk.. men jeg går heller for 2 stk batterier.. går ganske greit med 1 stk å da... men jeg tenker på når jeg feks skal på hytta og bilen står i 20 minusgrader over natta, da tappes jo batteriet litt.. da er det greit å ha 2 stk full ladet batterier.. Siter mhm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsh Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Har du koplet kupeviften på trinn 1 for minimalt strømforbruk+ Siter Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amg Power Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Har du koplet kupeviften på trinn 1 for minimalt strømforbruk+ har den på trinn 2.. trinn 1 blir litt lite på min bil, blåser dårlig! Siter mhm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Sett inn en 50 graders thermobryter på slangen som fører vann ut fra blokka og inn på Webastoen, bruk denne til å styre strømmen til varmeapparatvifta. på denne måten kaster du ikke bort strøm på å drive varmeapparatvifta før kjølevannet holder 50 grader. i praksis betyr dette at du ikke begynner å varme opp coupeen før blokka har nådd 50 grader Gjorde dette på gamle bilen, en Thermotop T utstyrt 88 626 Sedan Merket stor forskjell på batteriet før og etter Jeg hadde alikevel ca 70 grader på motoren og 20 grader i coupen ved -15 ute etter å ha kjørt Webastoen en halvtime Ps det er ikke mye strøm å spare på å kjøre vifta på lavere hastighet da vifta bruker motstander til å redusere hastigheten. jo lavere hastighet du kjører vifta på, jo mer strøm går tapt i disse motstandene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 5,2kw.. wow, ikke rart den tapper batteriet iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 5,2kw.. wow, ikke rart den tapper batteriet iallefall :hammer Kanskje du burde sjekke spec'en på slike varmere, 5.2kW er avgitt varmeeffekt fra brenneren og ikke effekten den trekker fra batteriet... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 5,2kw.. wow, ikke rart den tapper batteriet iallefall Er bare kupevifta som går på batteriet, selve brenneren går på bensin/diesel :anger: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.