MichaelV Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Noen som har brukt f.eks MS på en csb. Hva bruker man av innsug, dyser o.s.v. Er det greit å få montert, regner med det må lages en del braketter og sånn, men det går jo forsåvidt greit. Michael Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Er mange som bruker innsprøytning på SBC ja, og MegaSquirt funker bra det sies det. Innsug ja, det finnes det jo et hav av forskjellige innsug å velge mellom. Dyser kommer jo ann på hvor mye hester du skal ha. Har du motoren det skal bygges på eller skal det kjøpes? Vurdert å kjøpe en nyere motor med insprøytning, er ikke så dyrt som folk tror ;-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet November 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Er noe jeg vurderer å bygge ja. Kunne vært litt artig å prøvd. Så det selges innsug til sprut som passer på gamle smallblocker altså.. Men det er nok som du sier neste like greit å kjøpe en nyere motor. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Ta deg en titt innom "LS1 tråden" her på Amcar forumet, der har vi lagt inn en del info om de nesten nyeste Gen III smallblock Chevy. Fra 1997 til nå.... Har en motor i deler viss du skal bygge selv med gromdeler, gi meg en PM viss intresert. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 bruke et gammelt tpi innsug, evt vanlig innsug å lage hull til dyser og kjøpe en throttle body fra summit evt bygge om en forgasser. bruk fantasien, evt søk på nett. mange som har gjort detta før :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Sjekk f.eks http://www.summitracing.com for priser på innsug, dyser, braketter, følere og lign. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 sjekk også forumet på http://www.msefi.com --> suksesshistorier Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 TPI-innsuget er lite gunstig hvis det skal i lett bil... de runnerene er såpass lange at de tuner på ca 2200 rpm,så momentet blir litt vel tøft (les: hjulspinn). Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Kinsler har jo en del snacks http://www.kinsler.com/manifolds2/manifoldsGM.htm Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 TPI innsuga til Chevy (de første ihvertfall) er laget for 305 motorer og flower IKKE mye bra, og er ikke særlig egnet til trimmede motorer, men kommer masse luft igjennom viss man har noe som trykker i andre enden ;-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 finnes hi flo bunndel og runners fra flere leverandører bla edelbrock og feks lingenfelter har jo laga en variant med kortere runners og annet plenum. finnes hos summit... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Kjører på electromotive på en 350 TPI og lett trimmet. Eneste ptoblemet er at motoren hele tiden søker på¨tomgangen så den går opp og ned der innemellom. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 TPI-innsuget er lite gunstig hvis det skal i lett bil... de runnerene er såpass lange at de tuner på ca 2200 rpm,så momentet blir litt vel tøft (les: hjulspinn). Sorry for OT, men... Hvordan tror du det blir med en 350 med mussepigg topper, Preformer EPS innsug og høymoments kam (offroad/marine-kam) i en bil på ca 1400 kg? :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Sorry for OT, men... Hvordan tror du det blir med en 350 med mussepigg topper, Preformer EPS innsug og høymoments kam (offroad/marine-kam) i en bil på ca 1400 kg? :D Dårlig kombo spørr du med høy moments kam med ekte musse topper blir ikke suksess da de har diiiigre runners. MEN når der er sakt hvilke musse topper har du ekte eller de alle tror er ekte? Ekte har to skikkelige musse ører 3-4 cm bred og to store kuler de som er 1,5-2cm brede er ikke ekte og vil funke bedre med momet kam. Dart II Sportman egner seg flott til moment motorer Edelbrock funker også fin. Ekter musse topper har en knekk i effekt kurven pga lite heldig utforming på kanalene samt de er litt for store som skaper lav gass hastighet i gate motorer på lavere turtall med egner seg knall på masse rpm. Nøkkelen til en bra fungerende motor er og matche alle delene til det du ønsker og oppnå mener nå jeg. Lykke til med prosjektet. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Kan man bruke et innsug til forgasser som utgangspunkt til å lage innsprut, eller blir det bare teit..?? Tenker da på å evt få maskinert inn dyser, å så lage et spjeldhus man skrur på der gasseren skulle ha sittet.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.