Gå til innhold

Skoda octavia rs 240kmt

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

tenkte jeg sjæl skulle slå til med en av disse grisekjører filmene. så filmet litt her om dagen og her er resultatet :)

gi gjerne kommentar...

 

 

Haha... Genialt Thomas. :ass:

 

MVH

Marius

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jammen for faen, her er det INGEN beviser, man ser ikke skiltnr, ikke åssen bil det er, ikke hvem som kjører, eller om det er i Norge ellerNO! Så her ville jeg blånekta, UANSETT... Om du blir kontakta, ikke godta noe som helst..

Dette blir for dumt.. 240 er ikke såå ille på e18, med en bil som faktisk er litt "sportsbil.." (bremser, dekk osv)

 

Skjønner ikke hva politiet tenker på engang, når di sier di ska etterforske, di bare driter seg ut.. Her bæsjer di skikkelig på leggen!!!

Hjelper ikke om det står at det er i Norge, eller om det er en octavia, når di ikke har bevis!

 

Som jeg sa tidligere, i USA blir du kappet av fingeren for å stjele et brød og hengt for å stjele tre brød, men de kan rett og slett ikke gjøre noe med videoer av streetracere. Sett Turbo Dreams-filmene, for eksempel? Umulig å besøke alle Supra-eiere i sør-Florida (les Miami) og frata dem lappen og kappe av bena fordi man har sett en video.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen for faen, her er det INGEN beviser, man ser ikke skiltnr, ikke åssen bil det er, ikke hvem som kjører, eller om det er i Norge ellerNO! Så her ville jeg blånekta, UANSETT... Om du blir kontakta, ikke godta noe som helst..

Dette blir for dumt.. 240 er ikke såå ille på e18, med en bil som faktisk er litt "sportsbil.." (bremser, dekk osv)

 

Skjønner ikke hva politiet tenker på engang, når di sier di ska etterforske, di bare driter seg ut.. Her bæsjer di skikkelig på leggen!!!

Hjelper ikke om det står at det er i Norge, eller om det er en octavia, når di ikke har bevis!

Om den var mynta på meg, så var mitt innlegg ment slik at man finner hvem som la ut klippet, og dermed kan man spore hvor videoen kom fra (sett at den f.eks ble sendt via MMS), og dermed er man relativt i nærheten av den skyldige. Hvorvidt det går vet jeg ikke, jeg tviler sterkt at politiet kommer noen vei. Men om dem finner vedkommende som har filma, så har han et problem om han sier "jeg vet ikke hva som skjedde eller hvem som kjørte"..

 

Og 240 på en vei hvor fartsgrensa er 90 (?) er ille, uansett hvordan man vrir og vender på det. Veien er trafikkert (selvsagt ikke like mye på natta), og det er kryssende elg. I tillegg er det MYE som kan gå galt i 240, spesielt på vinterdekk. Er ikke store bevegelsene som skal til før fører mister kontroll, vraker bilen, og deformerer de som sitter inni. Så går bilforsikringen opp, og skattepengene vi betaler inn går med på å betale rehabilitering, istedenfor at de kunne blitt brukt til noe annet praktisk.

 

Og du skjønner ikke hva politiet tenker på..? Jeg lurer litt på det motsatte. Hvilke signal tror du politiet gir ut dersom de sier "vi driter i det"..? Det har blitt begått et lovbrudd, og det har i tillegg fått enorm medieoppmerksomhet, selvsagt vil dem etterforske, og spesielt påpeke at dem gjør det. Ellers sier dem indirekte at det er ikke så farlig. Tipper dem vet at dem ikke kommer noen vei i etterforskningen, men de vet hvilken signaleffekt deres handling i denne saken har, derfor skjønner jeg godt valget dem tar. At de bæsjer på leggen syns jeg blir for dumt. Beklager.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som tror at den er der for å "redde liv" er utrolig naiv. :/

Merkelig at de som faktisk har peiling på trafikksikkerhet mener det helt motsatte enn deg, da.

Fartsgrenser redder liv, jo lavere jo flere. Slik er det, uansett om man liker å kjøre sakte eller ikke. Grensen på hvorvidt en ulykke er en dødsulykke går vel statistisk sett ved 70km/h.

 

Skal selvsagt være enig i at noen steder kunne grensene vært høyere, og at botnivået er helt på trynet. :)

Men at noen sitter og forsvarer 240 på norske veier uten noe sikkerhetstiltak og på vinterdekk, forundrer meg litt. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 på vinterdekk syns jeg er litt sprøtt. Prøvde 180 med min forje bil (s14a) på vinterdekk (205/55/16 trur jeg det var). Det var piggfritt. Vart litt vinglete syns jeg, så jeg bremsa fort ned igjen. Var helt tørt å bart der jeg kjørte. Pointet er vell at jeg aldri i livet hadde kjørt så fort som 240 over en lengre strekning med vinterdekk. Bra sommerdekk er en annen ting, helt annet feste.

 

Fikk ikke med meg allt men var noe som at mange hadde bedre biler og bedre kjøre ferdigheter enn polisen slik at man kunne stikke av.

 

Been there, done that :P

- 1999 Bmw 320i E46

- 1987 Honda Civic 1,3 16v [spiker]

- 1999 Nissan 200SX S14a Z-Edition #31 [solgt]

- 1987 Ford Sierra [spiker :D]

- 1993 Ford Mondeo [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at de som faktisk har peiling på trafikksikkerhet mener det helt motsatte enn deg, da.

Fartsgrenser redder liv, jo lavere jo flere. Slik er det, uansett om man liker å kjøre sakte eller ikke. Grensen på hvorvidt en ulykke er en dødsulykke går vel statistisk sett ved 70km/h.

 

Skal selvsagt være enig i at noen steder kunne grensene vært høyere, og at botnivået er helt på trynet. :)

Men at noen sitter og forsvarer 240 på norske veier uten noe sikkerhetstiltak og på vinterdekk, forundrer meg litt. :)

 

Jeg mener fortsatt at det er ressurssløsing å etterforske denne og liknende saker. Og om det er ment som skremselspropaganda fra politiets side så tror jeg ikke den kommer tiil å ha så veldig stor effekt.

 

Jeg står fortsatt ved at politiet er utspekulerte. Det er viktig å frem i media at en råkjører ble tatt, for da virker det som om politiet gjør jobben sin. Mens det i virkeligheten ikke betyr en verdens ting. :(

 

Når det gjelder dødsulykker, så mener jeg at man hadde reddet flere liv med bedre veier. Ikke så man dødsulykker på motorveier..lurer på hvorfor ;)

===> BmW ///M Power <===

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dødsulykker, så mener jeg at man hadde reddet flere liv med bedre veier. Ikke så man dødsulykker på motorveier..lurer på hvorfor ;)

Selvsagt, det er jeg absolutt enig i.

Problemet er bare at de som styrer veiene i Norge ikke får nok penger til å utbedre veiene, og da er eneste valget dem har å justere trafikken med fartsgrenser. Det er billig også. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at de som faktisk har peiling på trafikksikkerhet mener det helt motsatte enn deg, da.

Fartsgrenser redder liv, jo lavere jo flere. Slik er det, uansett om man liker å kjøre sakte eller ikke. Grensen på hvorvidt en ulykke er en dødsulykke går vel statistisk sett ved 70km/h.

 

Skal selvsagt være enig i at noen steder kunne grensene vært høyere, og at botnivået er helt på trynet. :)

Men at noen sitter og forsvarer 240 på norske veier uten noe sikkerhetstiltak og på vinterdekk, forundrer meg litt. :)

 

tenkte jeg skulle la være å si noe i denne diskusjonen, menne...

Nei alle som faktisk HAR peiling på trafikksikkerhet roper etter BEDRE veier. Ikke sette ned fartsgrensa over alt!

 

Folk som påberoper seg eksperttitler på trafikk og sikkerthet uten å ha peiling i det hele tatt, påstår også at man trenger 200m for å bremse ned fra 90kmt.. nei dette er ikke tull heller at dem mener det.

 

Dette har ingenting med kjøringen i videoen å gjøre, men kan fortelle deg at mange steder hvor dem setter ned grensene så blir det flere ulykker.. fantastisk. Jeg forsvarer ikke 240 på norske veier uten sikkerhetstiltak og på vinterdekk.. må si at sånn hastighet på vinterdekk er ren idioti, men det får sjåføren stå for.. ikke min sak.

 

Derimot .. kom igjen dere her inne, HVEM har ikke hatt over 200 en eller annen gang på norske veier? Dere som er eldre, tenk dere litt tilbake til dere var yngre. alle har vært idioter en gang, er en del av det å vokse opp. Forsvarer fremdeles ikke kjøringen, men er ufattelig mye dobbelmoral her

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om DU og alle dine kompiser bruker mindre enn 200 meter på å bremse ned fra 90, finnes det flere enn dere i trafikken vet du. Den berømte "Tante Olga fra Toten" med svak parkinson og reaksjonsevne som en bedøvet sau vil sannsynligvis bruke 200 meter bare på å flytte beinet fra gasspedalen til bremsepedalen.

 

Minste felles multiplum heter det, og det er det man må ta utgangspunkt i.

 

Og ja, jeg kan med handa på hjertet si at jeg ALDRI har kjørt i 200 km/t, ikke engang i utlandet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om DU og alle dine kompiser bruker mindre enn 200 meter på å bremse ned fra 90, finnes det flere enn dere i trafikken vet du. Den berømte "Tante Olga fra Toten" med svak parkinson og reaksjonsevne som en bedøvet sau vil sannsynligvis bruke 200 meter bare på å flytte beinet fra gasspedalen til bremsepedalen.

 

Minste felles multiplum heter det, og det er det man må ta utgangspunkt i.

 

Og ja, jeg kan med handa på hjertet si at jeg ALDRI har kjørt i 200 km/t, ikke engang i utlandet ;)

 

tante olga eller hvilken som helst person som bruker 200m nedbremsing fra 90 burde ALDRI ha lappen og er en livsfare for alle i trafikken :)

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår