Gå til innhold

Mulig å gjøre dette selv?

Ranger emnet


GangstaP

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bytte farge på instrumentbelysningen på min Vectra B.. Ser at nye fargede pærer koster 500,-... _(Har bestilt anlegg/styling til 30000,- som fører til dårlig studentøkonomi :p)

 

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=24_35&products_id=223&osCsid=a05831ef5341cfdbaa32d17901264ce9

 

Er det ikke bare å ta ut de gamle å bruke sprittusj for å oppnå samme effekt? Eller?

92 BMW 318IS M-powah

98 Opel Vectra Rieger Pimped Edition (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dioder! Uten tvil! Dioder gir et mye bedre lysstyrke og utseendet blir helt noe annet. Kjøpte dioder til bilen min og angrer ikke et sekund! Fargen blir helt jevn og klar. Hvilken farge hadde du tenkt på?

Diodene er litt dyre, men mine har fungert i over et år nå..

Du kan jo ønske deg dioder til jul?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var dyrt... Bruker ca 500-600 på alt av lys foran i en vectra A og det er mange dioder og endel i PnP sokkel. Husker ikke helt hva jeg brukte til Omega B (noe tilsvarende sokkel og dashbord) men var ikke så mye for bare de. Greit jeg handler fra Tyskland disse settene men allikavel...

 

Men ja, bruk dioder. Pærelakk eller hetter vil aldri gi samme lysstyrke eller klare farge som disse laserdiodene.

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta instrumentbelysning idag faktisk. Blei veldig flått/blått... :P

LEDs fra dioder.no

Litt stress å få ut instrumentpanelet med de gikk greit. Bra How 2 på vvoc.com å hvis du enda leser nån sider der så får du nån ekstrs tips på korsen man får løs enkelte ting.

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bytta dem nei... Vurderer det åsså da. Må finne en how 2 tenker æ. Tok nån bilder underveis mens æ holdt på, sjekk ut tråden min http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=135590 så ser du før å etter, men advarsel: Kameraet mitt e rævva... :D

 

 

EDIT: Surfa gjennom vvoc-forumet å fant en bra how 2. Bare å bestille LED's da... :D

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Claas Ohlson og kjøp dioder der. Blå/rød/grønn/hvit. Husk motstand og les vvoc sine howto's og gjør det selv:D sparer mange hundre på å gjøre det selv. Men en fordel å ha litt lodde erfaring i fingrene før man begynner. Og man må sette seg litt inn i "matematikken" for å regne ut hvilken motstand(fargekodene) som er riktig å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår