Radial Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 740'en min skal på EU innen januar, og jeg tror KANSKJE at jeg kan slite med å få BT-godkjent bilen innen den tid. Er egentlig en GL, som er gjort ganske greit og enkelt om til turbo. Bilen blir utbedra om dagen (ny girkasse, hjul-lager etz), så teknisk-sett er den i meget god stand... alle fôringer er nye, nye dempere, nye støtdemperlagere, bærekuler, endeledd, etz. "Problemet" er bare at jeg har satt en 940-turbomotor i den, hehe, med litt større turbo fra en 850T5R, Åpent luftfilter, chip, eloksert fæncy simpel linær btr:angelsmili: hehe, "universal-katalysator" fordi anlegget er litt custom, og siste halvdel etter kat. er 2,5" simons FOR Volvo 740. Er det håp om eu-godkjenning selv om motoren ikke er "orginal Sugis"? Her er noen bilder; Katalysator... "bittelitt" lav, men ellers fin. Motorom, bare uten BTR'en; Justerbar BTR (Står koblet opp feil på bildet, det er rettet..orginalt btr er tatt vekk nå ;)) Tar imot alle svar og meninger.. :) Har en dårlig magefølelse, og aner ikke hvor jeg BURDE gå for å få dette igjennom uten godkjenning... =/ Mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 det de kan si noe på er kun turboen lars, ikke filter, btr etc, eksosen din bråker heller ikke noe mer en normalt. og om du er heldig så driter de i turboen. ta og bestill eu-kontroll på en fredag, seeent på en fredag;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Ta av panserlåsen så de ikke får opp panseret, tror ikke de gidder og bry seg da.. Hvis ikke det går, tar du på et annet verksted helt til noen går på:) Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 En flaske konjakk i passasjersetet gjøre susen ;) kiddie Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 sannt det dere sier... får vel bare prøve et verksted da? hehe... er snap'en på strømmen no bra el? Hørt "bra" rykter om dem....:angelsmili: Andre tips i østlandsområdet? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 qiuck stop er greie de, de som tok min bil. men som sagt, ta å bestil time sent på en fredag :P Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 qiuck stop er greie de, de som tok min bil.men som sagt, ta å bestil time sent på en fredag :P hehe, hva er "sent" da? ;) klokka 17.30? Stenger vel 1800 de? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 de stenger 19 tror jeg. er bare å sjekke da. heh Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 hvis det er et sted som godkjenner det så er det ihvertfall et rimelig slækt sted! det værste er jo egentli hvis det skjer noe, som feks at du krasjer. da kan det bli store problemmer med at du har turbo på bilen, og den ikke er godkjent som det. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 de er meget flinke, er ikke det det står på. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Det går somregel greit med uorginal motor (ja, turbo og) på eu-kontroll da de bare skal se på sikkerhetsmessige ting, slikt som foringer, dempere osv.. Var ivertfall det jeg ble fortalt av en kamerat av min far som jobber på EU-linja på et verksted.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Det går somregel greit med uorginal motor (ja, turbo og) på eu-kontroll da de bare skal se på sikkerhetsmessige ting, slikt som foringer, dempere osv.. Var ivertfall det jeg ble fortalt av en kamerat av min far som jobber på EU-linja på et verksted.. fattern tar eu-godkjenning på biler. og han sa at en bil som det er turbo på, som det ikke står noe om i vognkorte. blir ikke godkjent. blir bare sendt rett til biltilsynet Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Er det ikke bare å få godkjent den nye motoren da? Volvo godkjenner jo opp til 238 Hk så lenge du bytter dempere og stab.stag foran. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 fattern tar eu-godkjenning på biler. og han sa at en bil som det er turbo på, som det ikke står noe om i vognkorte. blir ikke godkjent.blir bare sendt rett til biltilsynet Det mosjomme er at det står særdeles lite i de nye vognkorta. Men, jeg skal prøve å ta en EU, i værste fal må jeg vise bilen på BT uansett... de på BT sier dog at jeg må sende inn en "søknad" for å få til en godkjenning.... er det virkelig så tungvindt? Jeg mener, jeg er ikke den første som skal godkjenne turbomotor i en GL, så det må da være flere som har gjort dette på en enklere måte... Angående forsikring, så må det være en grunn til at Turboen skulle være "grunnen" i ulykken...Feks ulykke i 190km/h, ulykke pga sladding, noe du skal SLITE med å få til med en std 115hk 740GL... :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Er det ikke bare å få godkjent den nye motoren da? Volvo godkjenner jo opp til 238 Hk så lenge du bytter dempere og stab.stag foran. Jo, men hva ser de etter på motorbytte? at motoren står der? hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg