Gå til innhold

Problemer ved eu kontroll?

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

740'en min skal på EU innen januar, og jeg tror KANSKJE at jeg kan slite med å få BT-godkjent bilen innen den tid. Er egentlig en GL, som er gjort ganske greit og enkelt om til turbo.

 

Bilen blir utbedra om dagen (ny girkasse, hjul-lager etz), så teknisk-sett er den i meget god stand... alle fôringer er nye, nye dempere, nye støtdemperlagere, bærekuler, endeledd, etz.

"Problemet" er bare at jeg har satt en 940-turbomotor i den, hehe, med litt større turbo fra en 850T5R, Åpent luftfilter, chip, eloksert fæncy simpel linær btr:angelsmili: hehe, "universal-katalysator" fordi anlegget er litt custom, og siste halvdel etter kat. er 2,5" simons FOR Volvo 740.

 

 

Er det håp om eu-godkjenning selv om motoren ikke er "orginal Sugis"?

 

Her er noen bilder;

 

Katalysator... "bittelitt" lav, men ellers fin.

katalysator_montert.jpg

 

Motorom, bare uten BTR'en;

Motor_ferdig_montert.jpg

 

Justerbar BTR (Står koblet opp feil på bildet, det er rettet..orginalt btr er tatt vekk nå ;))

Ny_BTR_montert_i_serie.jpg

 

Tar imot alle svar og meninger.. :) Har en dårlig magefølelse, og aner ikke hvor jeg BURDE gå for å få dette igjennom uten godkjenning... =/

 

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det de kan si noe på er kun turboen lars, ikke filter, btr etc, eksosen din bråker heller ikke noe mer en normalt.

 

og om du er heldig så driter de i turboen.

 

ta og bestill eu-kontroll på en fredag, seeent på en fredag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sannt det dere sier... får vel bare prøve et verksted da? hehe... er snap'en på strømmen no bra el? Hørt "bra" rykter om dem....:angelsmili:

 

Andre tips i østlandsområdet?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

qiuck stop er greie de, de som tok min bil.

men som sagt, ta å bestil time sent på en fredag :P

 

 

hehe, hva er "sent" da? ;) klokka 17.30? Stenger vel 1800 de?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går somregel greit med uorginal motor (ja, turbo og) på eu-kontroll da de bare skal se på sikkerhetsmessige ting, slikt som foringer, dempere osv.. Var ivertfall det jeg ble fortalt av en kamerat av min far som jobber på EU-linja på et verksted..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går somregel greit med uorginal motor (ja, turbo og) på eu-kontroll da de bare skal se på sikkerhetsmessige ting, slikt som foringer, dempere osv.. Var ivertfall det jeg ble fortalt av en kamerat av min far som jobber på EU-linja på et verksted..

fattern tar eu-godkjenning på biler. og han sa at en bil som det er turbo på, som det ikke står noe om i vognkorte. blir ikke godkjent.

blir bare sendt rett til biltilsynet

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fattern tar eu-godkjenning på biler. og han sa at en bil som det er turbo på, som det ikke står noe om i vognkorte. blir ikke godkjent.

blir bare sendt rett til biltilsynet

 

Det mosjomme er at det står særdeles lite i de nye vognkorta.

 

Men, jeg skal prøve å ta en EU, i værste fal må jeg vise bilen på BT uansett... de på BT sier dog at jeg må sende inn en "søknad" for å få til en godkjenning.... er det virkelig så tungvindt?

Jeg mener, jeg er ikke den første som skal godkjenne turbomotor i en GL, så det må da være flere som har gjort dette på en enklere måte...

 

Angående forsikring, så må det være en grunn til at Turboen skulle være "grunnen" i ulykken...Feks ulykke i 190km/h, ulykke pga sladding, noe du skal SLITE med å få til med en std 115hk 740GL... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å få godkjent den nye motoren da?

 

Volvo godkjenner jo opp til 238 Hk så lenge du bytter dempere og stab.stag foran.

 

Jo, men hva ser de etter på motorbytte? at motoren står der? hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår