Gå til innhold

Nekter og starte, bensin, topp pakning?.

Ranger emnet


Polyfibe

Anbefalte innlegg

Ok folkens, skal prøve og la tunga være i munn her.. =P

Problemet har seg slikt at jeg nettopp har kjøpt en BMW E34, og bilen selv er i tipp-topp stand og slikt..

Men som tidligere eier nevnte så hadde den lett for og koke..

Han har hatt en "reperatør" til og se på den, han mente at det var topp pakningen med andre ord som forårsaket det ang. oppvarmingen osv..

+ at nå starter ikke bilen så lett som før, den drar rundt når jeg "jigger" tenningen, og man kan høre at den vil tenne godt.. den gir seg like før den starter.. :hvaskjera

tenkte at det kanskje var noe med bensin tilførselen og slikt, så løsnet slangen og trekte av, i det den løsna så eksplodeeeerte det et voldsomt trykk med bensin imot meg, og alt kom liksom ut, den får bensin, men begynner og lure på om dysene er tette?.. =S=S..

Noen som har et lite "clue" på hva som skjer?..

 

+ SERRIØST!?!?!?.... Hva i pokker er dette?. :uhhmmwhat?: :uhhmmwhat?: :uhhmmwhat?:

Bilder06023.jpg

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E34 Selv å hadde en del problem med at den kokte selv. er en litt avansert prosedyre å lufte kjøle anlegget. du må løsne på den plastskruen ved ekspansjonstanken mens du fyller veske i tanken, å hvis du ser ved motoren så sitter det et "vann/blandehus" der det går 3 slangen utifra. en til motoren, 2 til radiatoren. På toppen av denne sitter det en skrue som du skal løsne på. Fyll opp tanken til riktig stand å start motoren. finn deg en fastnøkkel å løsne på denne skruen. da vil lufta sige ut. la den stå litt på tomgang å gjenta denne prosedyren med å lufte med denne skruen, samt den som sitter på radiator til det gir seg. de men ved gjentatte ganger så ordner det seg som regel. hadde også problem før det at silikon cluctchen til vifta hadde ryki å da drar den falskluft inn i slangene å det koker. selv om clutchen er gåen så vil vifta fungere men det finner du fort ut ved å ta på deg en hanske eller noe å beskyte hånden din med å ta på vifta mens bilen går. har den røket så vil vifta stoppe å du kan snurre den motsatt vei osv. Den juice boxen din har jeg aldri sett før. men hvor i motorrommet fant du den så skal jeg se etter om det har vært en gluping oppi min å :P Hvis du tror toppakkningen har røket så sett på varmeappratet på full varme å lukt etter kjøleveske, eventuellt i eksos å. Du kan også finne det ut hvis du mister mye vann eller du begynner å få en høy ventiltikk i motoren.

 

Mats

2004 - Chevrolet Tahoe

1992 - BMW E36 Turbo Drifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E34 Selv å hadde en del problem med at den kokte selv. er en litt avansert prosedyre å lufte kjøle anlegget. du må løsne på den plastskruen ved ekspansjonstanken mens du fyller veske i tanken, å hvis du ser ved motoren så sitter det et "vann/blandehus" der det går 3 slangen utifra. en til motoren, 2 til radiatoren. På toppen av denne sitter det en skrue som du skal løsne på. Fyll opp tanken til riktig stand å start motoren. finn deg en fastnøkkel å løsne på denne skruen. da vil lufta sige ut. la den stå litt på tomgang å gjenta denne prosedyren med å lufte med denne skruen, samt den som sitter på radiator til det gir seg. de men ved gjentatte ganger så ordner det seg som regel. hadde også problem før det at silikon cluctchen til vifta hadde ryki å da drar den falskluft inn i slangene å det koker. selv om clutchen er gåen så vil vifta fungere men det finner du fort ut ved å ta på deg en hanske eller noe å beskyte hånden din med å ta på vifta mens bilen går. har den røket så vil vifta stoppe å du kan snurre den motsatt vei osv. Den juice boxen din har jeg aldri sett før. men hvor i motorrommet fant du den så skal jeg se etter om det har vært en gluping oppi min å :P Hvis du tror toppakkningen har røket så sett på varmeappratet på full varme å lukt etter kjøleveske, eventuellt i eksos å. Du kan også finne det ut hvis du mister mye vann eller du begynner å få en høy ventiltikk i motoren.

 

Mats

 

hmm. ok,, det kan jeg teste.. men det jeg er mest kritisk ang, her hvorfor den ikke starter nå.. hehe.. selgeren sa at den ikke hadde noen prob med og starte når den var kald..

Den juice boksen er koblet til noen ledninger på luftmengde måleren i motorrommet, der konisk filter kobles...

neeeed heeelp, tar imot all hjelp her nå.. :) takk Mats. :D

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som Potato sier... vannpumpene på de bilene er laget av plastikk, og med årene blir den hard og sprekker.

 

Jeg ville tatt ut vannpumpen og sett på den. Veldig ofte er det pumpen som er def.

Forholdsvis enkel jobb å bytte.

Har du ikke erfaring vil jeg anbefale deg å få hjelp til dette, for det er som det blir nevnt over her, at den er vanskelig å lufte.

 

Asim...

 

PS! Bare å ta bort den latterlige boksen som er koblet inn der. Den gjør nok mer skade enn nytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juice-box = "tuning boks"

stort sett bare en motstand pakka inn i en plastboks.

det den gjør er å manipulere signalet fra LMM så hjernen tror den får mer luft enn den egentlig får, høres avansert ut men er ikke det.

 

mitt tips er og fjerne den siden den dreper flere hester enn den gir :)

 

HAT TIL BILLIG QXL/EBAY TUNING. ikke tro på gutta med vidunderprodukter :D

92 VW Golf GTI 16vTurbo

86 VW Jetta CL

75 VW Boble 1600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry off-topic, men;

 

Juice-box, lættis:hammer

 

Juice-box = "tuning boks"

stort sett bare en motstand pakka inn i en plastboks.

det den gjør er å manipulere signalet fra LMM så hjernen tror den får mer luft enn den egentlig får, høres avansert ut men er ikke det.

 

mitt tips er og fjerne den siden den dreper flere hester enn den gir :)

 

HAT TIL BILLIG QXL/EBAY TUNING. ikke tro på gutta med vidunderprodukter :D

 

Hehe.. ja, jeg skjønte iallefall IKKE hva det var da jeg så på LMM, tenkte "jaaaha, avansert baum?.. ".. hehe :D

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår