Gå til innhold

X-istenZZ

Bruker
  • Innholdsteller

    106
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om X-istenZZ

  • Bursdag 06/06/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    BIL!
  • Modell (eks S4)
    Chevrolet
  • Biltype (eks Audi)
    Tahoe
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Rørlegger
  • Motor (eks 1.6)
    5,3 V8

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Skedsmokorset

X-istenZZ's Achievements

  1. Meget mulig! Skal få tatt med meg laptopen ned på verkstedet å se om noen av fargekodene stemmer sånn någenlunde. Fått kobbla opp ECU inni bilen mot org nettet.Alt i bilen å utvendig har jeg fått hukka opp på JDM boksen fra truenoen. Den sviver på startern men ikke antydning til liv. Ikke så rart da innslags releer osv ikke slår inn. Takk for hjelpen så langt!! Mvh Mats
  2. Hei! Driver og swapper en Corolla 99mod E11 Med motor fra Japanske Trueno. Møter problemer da ledningsnettet fra truenoen er i filler og det var speilvendt siden motor er tatt fra en RHD. Er det noen som sitter på ledningsnett tegniger/Koblingskjemaer på denne motoren? Har hørt med alt tenkelig i norge og england men ingen som kan hjelpe meg. Toyota norge har aldri solgt bil med denne motoren ny i norge så det eksisterer ikke noe i arkivet deres. Møter problmer når jeg skal koble opp sikringsboksen i motorrommet fra ny motor til eksisterendes sikringsboks. Har koblingskjema på ECU men det hjelper lite forran. Såklart har de klart å bruke veldig forskjellige fargekoder på bilene så håpløst å finne ut av. Håper noen kan hjelpe meg! Mvh Mats
  3. Hei! Temaet har sikkert vært oppe fler ganger men klarer ikke å finne noe konkret svar på hva som må til. Har en dobbel din DVD skjerm liggende som er nesten ubrukt som jeg hadde i min forrige bil. Har lyst til å få satt denne i bilen, men har hørt at hvis jeg tar ut org spilleren mister jeg div. funksjoner. Kjørekomputer, Tripp, Memory i stolene forsvinner. Det sies at man må erstatte noen komponenter med "boxer" man setter inn på kablene som gjør samme jobben. er dette tilfellet? skal sies at disse 2 boksene man må ha koster par tusen per stk. Har problemer med at org spilleren sliter med å lese cder å hakker hele tiden. Har multifunksjonsratt å Bose anlegg i min org. Håper noen kan hjelpe meg! Mvh Mats
  4. Finnes ikke noen "utgaver" av disse. De bygges om av bergheim i drammen så de går under kriteriene for varebil. De skjærer ut taktrekket å hever det, flytter skilleveggen lengre frem, å bytter fjeringa bak. koster ca 23.000 med alt godkjent. Bergheim er de eneste i norge som kan bygge de om så vidt jeg vet. Har gjordt det på min selv.
  5. Har en tahoe med kompressor i å det er en del arbeid å ikke minst penger. Denne sitter det en Magnacharger i som drar opp 5,3 vortecen fra 300 hk til 550 hk. Det må monteres ekstra oljekjølere, nye olje rør til pressa. hjernen må chippes, større eksos, bremser, å man må oppgradere til heavy duty kasse. snakker erfaring etter 3 girkasse ras. Og man må øke oktan fra 95 til helst 99 men 98 går. Men det blir en god bensin sluk etter å ha noe slikt montert. ligger på 1,8 omtrent på langkjøring. Men jeg kan LOVE deg at det drar noe vanvittig! Med kompressor, alt du trenger for montering å ekstra utstyr som coolere, å gir kasse ryker du fort på 100.000 skal du ha noe som holder.
  6. takk for alle svar! Lest en god del på bimmers.no å sett at de fleste foretrekker sprut. Tenkte om jeg skulle se om jeg får nedi motoren med 5 serie panne på å heller flytte motoren litt opp å bakover for å få tyngden mer på midten.. mye på bilen som skal endres uansett pga større rattutslag, mellomaksling osv uansett.. Så jobb blir det uansett!! Hehe
  7. Hei! Driver å bygger motor for tiden til bilen min en E36 som skal bli et baneobjekt. Skal inn en Turboladet M50 motor fra 5-Serie (antar at alt er likt som M50 motoren som kommer org i E36 så ogsi) Spørsmålet mitt er egentlig om noen har erfaring med dette? Hva fungerer å hva fungerer ikke? Noen som har forslag til motorstyring jeg burde kjøre med å dyser? Forsterker bunndelen i første omgang, Toppakning som tåler litt overladning, å litt modifikasjoner på toppen rett å slett for å se om dette holder. Vil helst fjerne det meste i bilen for å lette vekt så er derfor jeg kommer til å kjøre med sprut istedet for å chip modde styreenhet. Håper noen kan hjelpe meg! Mvh Mats St
  8. Komfort klyse du kristoffer :P Stakkars rumpa de tåler vell ikke å sitte i en bil med litt harde stoler med skikkelig sidestøtter å en bil som sitter i svinga :P
  9. Hei! Noen som vet om et firma som leverer kompressor kitt til denne bilen? Sitter en M30B30 motor i den. Vet at det levers til E34 2 Generasjons motor men er usikker på til denne motoren da jeg ikke finner noe. Takk for alle svar å hjelp! Mvh Mats :)
  10. Godt du har fått deg ny bil da siden jeg slakter din gammle racer :P
  11. Fått tatt bilder av FMICen jeg har tatt av bilen til daniel igjen. Solid rørgange med få skjøter. Å ICen passer bak org fanger. Ligger i mellom AC Radiator å stålbjelke. Mats
  12. Krem <3 Blir den ikke lav nok får vi fjerne justeringsringen bak å vi har jo fortsatt 2cm til forran å gå på :P
  13. Jævelig feit bilen din blei daniel! Håper du blei fornøyd med jobben jeg gjorde da :) Få på noen andre lisser på den så er den endamer krem! Mats
  14. hehe fliser ikke hellsmopedosen min :P real pygg power her :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår