Gå til innhold

Pipen: Volvo 242, litt utenom det vanlige.

Ranger emnet


Pipen

Anbefalte innlegg

Kan bare si en ting: Du kommer til å komme langt hvis du fortsetter i samme stil, når du klarer å få en gammel 242 til å se slik ut tør jeg ikke tenke på hva du kunne fått til i en ny volvo... Makan til innsatsvilje skal du lete lenge etter.

 

Jeg lukter en Anders Fleicher Jr på trappene her. Blir lyden like bra som bygget så tror jeg du sette av noen helger til bilstereo treff i sommer ;)

 

Lykke til videre med et utrolig gjennomført prosjekt!

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 280
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan bare si en ting: Du kommer til å komme langt hvis du fortsetter i samme stil, når du klarer å få en gammel 242 til å se slik ut tør jeg ikke tenke på hva du kunne fått til i en ny volvo... Makan til innsatsvilje skal du lete lenge etter.

 

Jeg lukter en Anders Fleicher Jr på trappene her. Blir lyden like bra som bygget så tror jeg du sette av noen helger til bilstereo treff i sommer ;)

 

Lykke til videre med et utrolig gjennomført prosjekt!

 

:thanks Takk skal du ha. Må jo prøve dette også. Man tager vad man haver og bygger vad man vil have. At det blir en Anders vil tiden vise, men han skal ha stor takk, for lange og utfyllende svar. Han har hjelpt meg langt på vei.:disco

Lyden skal stilles inn, andre skal få komme med meninger på lyden, og den skal forfines mer.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått sveist sammen ramma til fronten på spilleren. Er fortsatt noe kappe arbeid igjen her, men det tar jeg nå etterpå.

 

IMG_2461.jpg

 

IMG_2463.jpg

 

IMG_2464.jpg

 

IMG_2468.jpg

 

IMG_2470.jpg

 

Edit: Noen som har gode forslag til plassering av selve spilleren? Har et par selv, men vil se om noen som har noen bedre.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

|mx5t|Rune|: Har ikke hanskerom, Har selv tenkt på den sidemonteringen bak konsollen, under setet er det rett og slett ikke plass, sitter på gølvet:D

 

vegardrs: Taket går, men ikke i dashen, er ikkje plass, står en del avstivere og skitt i veien.

 

al3x: Er el motor på denne spilleren, skal bygge ny front, da jeg ikke vet hva som registrerer når motoren skal stoppe.

 

Gode ideer folkens.

Har også tenkt under dashen, oppå midtkonsollen, pekende forover, alle tips er gode, hiv løs folkens.

 

Har da kappet til ramma, som skal sveises til en brakket/plate i morra, som igjen skrues fast i fremre festet til midtkonsollen.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du trykker på "løs-ut" knappen så går den motoriserte fronten ned også kommer cd-en ganske langt ut! Så hvis du vil lage "noe à la slot-in" så må du sette enheten så langt bak som den flip-down-tingen er, også satse på at du får tak i cd-en deretter! evt bare kappe av hele den greia til flip-fronten!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt spilleren ganske så høyt opp og lett tilgjengelig. Kjedelig å måtte bøye seg hver gang man skal gjøre noe på spilleren, eller sitte i en merkelig posisjon når man trenger å justere ;)

Hos meg kommer spilleren helt øverst i midten av dashen. Lett tilgjengelig :)

 

Han skal jo ha separat front og selve spiller:D vist du ser på bildet lenger opp så viser han hvor han skal ha BARE fronten på spilleren, syns dette var utroligt tøft! og smart tenkt på^^

 

Edit:

Her skal han ha bare frontpanelet:

IMG_2470.jpg

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal jo ha separat front og selve spiller:D vist du ser på bildet lenger opp så viser han hvor han skal ha BARE fronten på spilleren, syns dette var utroligt tøft! og smart tenkt på^^

 

Edit:

Her skal han ha bare frontpanelet:

 

 

Om han skal ha det der nede blir det nærmest trafikkfarlig. Jeg mente vel frontpanel i posten min.

 

Dessuten er dette med separate deler gjort før. Hadde planer om det i min bil og men droppa det.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal jo ha separat front og selve spiller:D vist du ser på bildet lenger opp så viser han hvor han skal ha BARE fronten på spilleren, syns dette var utroligt tøft! og smart tenkt på^^

 

Edit:

Her skal han ha bare frontpanelet:

 

 

Om han skal ha det der nede blir det nærmest trafikkfarlig. Jeg mente vel frontpanel i posten min.

 

Dessuten er dette med separate deler gjort før. Hadde planer om det i min bil og men droppa det.

 

 

Dette er faktisk den beste plasseringen av front. Jeg må strekke meg om jeg skal ha det i dashen. Her får jeg det rett i synet rett nedover, og innen en håndsrekning. Selv justerer jeg ikke, og bytter ikke CD under kjøring. Klarer å svinge inn å stoppe for å gjøre dette. Helt sant som du sier, separate deler er utført før, ingen genistrek fra min side:)

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dette er faktisk den beste plasseringen av front. Jeg må strekke meg om jeg skal ha det i dashen. Her får jeg det rett i synet rett nedover, og innen en håndsrekning. Selv justerer jeg ikke, og bytter ikke CD under kjøring. Klarer å svinge inn å stoppe for å gjøre dette. Helt sant som du sier, separate deler er utført før, ingen genistrek fra min side:)

 

Få montert fjernkontrollen der nede da vel? ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Få montert fjernkontrollen der nede da vel? ;)

 

Nei, hvorfor det? Hovedgrunnen til at gjeg har den sånn er pga Gud og hverman som sitter i passasjersetet bare MÅ pille, for de liker ikke sangen, skal kødde med volum eller annet dill, aner ikke hvor mangen jeg har gidd en lusing pga pilling på anlegget. Her ser Jeg det, og har selv kontroll over det. Og så er det for å prøve noe nytt. Har tiden til det så:) Men takker da så mye for meninger:)

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår