vectra.turbo Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Noken som har bilder av løsninger på hvor lambdaen står? har kjøpt jt 3" eksos og vil ikkje borre på feil plass.. er det et fett hvor lambda står? lurte på og berre sette den rett etter turbo, men er redd det blir for varmt. Mvh. Runar Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Plasser den rett etter turboen du. Er gjort det hos meg ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Samma hvor den står henn... Kan godt ha den i enderøret eller rett etter turbo, akkurat det samme.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Samma hvor den står henn...Kan godt ha den i enderøret eller rett etter turbo, akkurat det samme.. Er det ikkje noke med at den skal varmes opp da? Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 det "optimale" er visst 20-30 cm bak turbo, på downpipe'en.. Har jeg iallefall blitt fortalt.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Er jo både upraktisk å mer jobb å legge den bakerst for å si d sånn... Er jo bedre å få litt tempratur på den så du får brent av den... Men om den står midt på anlegge f eks så får du jo tempratur nok på den... Du oppnår akkurat samme målerverdi... Når en mapper bila så har man jo breibandslambdan bak somregel: Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Jeg har min i det andre bendet etter turbo... Altså det bendet som går "under bilen"... Men kan godt sette den nermere turboen, er ikke noe farlig det heller... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 så lenge du ikke er borti karrosseriet og er runt om 10-50cm etter turboen så er det fint.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jstn84 Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 om du ikke får satt den nærme manifolden/turboen så må du bruke en lambda med oppvarming.. (2 hvite ledninger) Siter 1989 - Opel Kadett GSI 2.0 8V - http://www.bilforumet.no/prosjektforum/173235-jstn84-opel-kadett-gsi-trim-styleprosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 faen så mye forskjellige svar:P sett den på downpipen, ferdig med det :) bare og titte på masse bilder på nettet av gromme bilder så ser du ofte at den sitter på downpipen.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 ååå? trodde den skulle sitte på slangen til ekspansjonstanken jeg... Enkelt og greit: Så nærme turbo som mulig. 10-50cm, samma det.. bare den sitter på downpipen, det er enklest og mest funksjonelt.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 faen så mye forskjellige svar:P sett den på downpipen, ferdig med det :) bare og titte på masse bilder på nettet av gromme bilder så ser du ofte at den sitter på downpipen.. Noe som kommer av praktiske årsaker.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 mål opp med lengden på kabeln til lambdaen korr det e mest praktisk å sveise muttern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Eg har ivertfall erfart og satt den for nær karoseriet og den dagen ikkje lenge etter då eg fekk tenningsbank i 2gire gjekk det ikkje nåke særlig godt lenger når eg kom til tredje gir nei :P Knakk heile driten.........man lære av sine feil ja! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.