Gå til innhold

Saab 9-5 dyrt å reparere?

Ranger emnet


sussebass

Anbefalte innlegg

Hei, muttern og fattern vurderer å kjøpe en saab 9-5 2001 eller 2002mod med 2,0t, men de har hørt at disse er dyrere å reparere enn andre biler, stemmer dette? åssen er det evt med 2,2 TiD motoren`som også er aktuell?

 

Takker for svar

 

vet ikke i Norge men jeg bor i Østfold så jeg kjører til sverige og det er ikke dyrt.

Saab er sikkert ikke dyrere enn andre dyre biler. BMW/MB/AUDI....

en annen ting er med saab er forsikring. jeg har en BMW også og den koster å forsikre.

BMW 318i 1996 50% 5800,-

SAAB 95 2,3 2001 70% 4800,-

det betaler jeg.

 

og fattern din er det bare og si at det er TURBO og ca 150 hk og oppover så da kommer sikkert han til og like det. Familie bil med drag i ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, er det noe å satse på å kjøpe 2,3t med denne trimsatsen?

 

http://www.bsrab.se/products//t58/

 

vet ikke om det sette men jeg har steg 3

http://www.saabtuning.com/main.php?tuning=9-5&sub_page=4

er en del dyrere men jeg skal si det virker !!!!! den har også 3,5 bar Bränsleregulator.

(synes det er litt mye HK ) kjøpte bilen ferdig med det i ....

 

Morro og ha samme HK som aero

 

PS: min nabo er SAAB mekaniker og sier at det er en del dårlige tuning sett..... Så ikke ha det travelt , bruk tid og finn ut av ting ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kan girkasse osv. ha godt av dette da?

 

Min bil er gått 90 000 og ikke hatt noen problemer med det, jeg bytter olje og tennplugger hver 10 000.. ikke 15000 som jeg trur er normalt.

 

På min bil kan jeg IKKE bruke Sport knappen på girkassen, så det er kansje nok med steg 2, da trur jeg du kan bruke sport knappen.(har automat gir)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
vet ikke om det sette men jeg har steg 3

Nordictuning.com » Välkommen till Nordic Uhr AB

PS: min nabo er SAAB mekaniker og sier at det er en del dårlige tuning sett..... Så ikke ha det travelt , bruk tid og finn ut av ting ....

 

Hvordan er tuningen fra speedparts?

 

Tenker Steg 1 til en Saab 9-3 2,0t 150hk 240 nm

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår