Gå til innhold

"tina"-65

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om "tina"-65

  • Bursdag 09/28/1973

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    cortina
  • Biltype (eks Audi)
    ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1965
  • Motor (eks 1.6)
    jada...

Contact Methods

  • Bosted
    lillehammer

"tina"-65's Achievements

  1. bass i bagasjerommet på varebil ja, høyre side. to basser i en sedan som det høres ut som han har...
  2. Du trenger ikke lenger en til Norge da... SPEEDPARTS NORWAY feks. Eller så er det mange i Svergie som kun driver med saab... google "saab performance" så finner du nok litt
  3. "tina"-65

    eksos blafring

    ja, 96 har et poeng der. verkstedet burde klare å låne deg en testkassett om dem er litt greie. bygge om til turbo burde ikke være noe problem om du vil ha litt mer futt. du kan kjøpe deler når dem dukker opp på fora som feks. den norske og den svenske turboklubben. er vel ikke så mye du trenger, eksos, turbo, hjerne og div smådeler. eller kjøpe en komplett pakke med motor og kasse og bytte alt... sikkert det letteste. bare sjekk med bt og forsikringa så du ikke får noe kuk om du kommer ut for noe i trafikken (det enkleste er jo å gi faen men hehehehe)
  4. Tror nok du må høre med Hjem Er nok noen der som kan hjelpe deg.
  5. Blir feit med Airflow kittet den der som Wolwerix sier!!! Grattis med ny bil. Har du kjøpt deg ekstra drivknuter eller?? kommer sikkert til å tygge opp et par i sommer om du er hard på gassen ut av svingene. Unngå rivstart, og di gass bare når du har "motstand" i drivverket, så bør den holde lenge. Hvite blinkers er ikke dumt nei. Skal du lakke den eller? Sote rutene med en ganske lys film rundt om, og sortblank med Airflow kittet stor vinge og aero felger er noe jeg ville gjort. :) ser deg på stcn forumet også vel?
  6. "tina"-65

    eksos blafring

    Tar litt tid på innmeldingssiden til stcn, men du får bare smøre deg med tålmodighet! Bare få registrert deg på forumet så, får svar på det meste, også har du jo også den svenske turboklubben.... Hva slags motor har du??? Riktige plugger osv?? Kjenner du noen som har lik DI-kassett så dere kan bytte og se om den fungerer riktig??? Sitter rød kassett i din vel???
  7. meldt deg inn i saab turbo club norge enda? større intercooler og andre dyser hjelper jo.
  8. "tina"-65

    eksos blafring

    får du ikke bra nok svar på stcn eller??? hehehehehe håper du finner ut av det snart da, uten at det koster skjorta for å teste komp osv.... men virker som den får feit blanding... sjekka plugger osv? løs innmat i potta?? men at den lugger virker som at den ikke tenner på alle, og at du får ettertenning i potta di
  9. ikke presse den for mye??? jøss neida, du skal jo bare dobble effekten!!! sportsfilter (innsatsfilter) resir.dumpv. aero innsugsrør aero turbo 3" downpipe 3" eksos med sport/race kat chip/boks større intercooler og sikkert ikke dumt med litt nye silikon slanger i motorrommet for å elliminere eventuelle hull og effekttap har dem bytta veivhusventilasjonen på den eller??? ellers må du også gjøre dette FØR du tenker på å trimme den manuell eller automat på vogna di da??? lykke til med valg av en fet kjøremaskin
  10. jepp.... foringa til lenkarm i bakstilling er en svakhet på 9-5, bør byttes til powerflex og så en hjulstillingskontroll etter bytte!!! veivhusventilasjonen koster deg ca 350,- til 400.- kr på saab. du skal ha versjon nr6, men denne skal være byttet på service om den er fulgt opp på saab! skift olje hver 10 000 og plugger hver 20 000 (ngk) viktig at du bruker den riktige pluggen på disse bilene som har t7 systemet. ikke store forskjellen på bilene før og etter o2, største forskjellen er nok "turn inn" i forstilling, dvs den styrer litt bedre inn i svingen en den gamle (ifølge saab) sportsunderstell er en senk på ca 10mm, burde vært 40mm men ;) hehehe bakdempere er også noe som går ja :) og så klart en liten facelift da hehehe, ny front og ny fanger bak + lamper ellers lik. om bilen ikke har veivhusventilasjon, så trenger ikke dette nødvendigvis være ensbetydende med at du ikke bør kjøpe bilen, så lenge den er langkjørt, problemene kommer under småkjøring. sjekk på peilepinnen om det er mye "guffe" ØVERST på pinnen.
  11. ring speedparts og hør hva dem anbefaler deg å gjøre (kommer jo litt an på hva du skal bruke bilen til) har handlet der selv, og har ikke noe negativt å si om dem :) ps: SPEEDPARTS NORWAY driver KUN med saab :thumb
  12. kommer litt an på hvor stor motor den har sittet på kontra hva du har da, er mengde og varme som driver den...
  13. nå står det vel at hun var i rundkjøringa da....
  14. får vel syte for at har rett i det Reodor hehehe :drunk:
  15. jævla Lillehammer som ikke klarer å brøyte!!! lastebiler mister hjul av all ristingen jo!!! trygt ja æææææææææ særlig nyrebelte og gebiss er det neste på julalista!!! syter også over at det nå er ca 25 grader forskjell på under et døgn her!!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår