Gå til innhold

Sterk bakhjulsdreven bil til maks 20k. Trenger råd!

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

rart, jeg får inn mer baki mercan min, en nabon med 760.

Han må også koste på mye mer kronarser for å få den igjenom eu kontrollen, en hva jeg må. Men hans bil har jo gått svimlende 480 000Km.

 

Noen er lei av att folk er fornøyde med MB og snakker om hvor gull disse bilene er, disse folka kjører VW.

 

Som jeg har sagt før, min bil har jeg kunskap fra siden 1991.

Jeg vet om ALLE reprasjoner på denne bilen, og skal jeg regne kostnader utenom service og dekk, så måtte vannpumpa byttes ved 650 000Km. Kosta svimlende 650,-

ved 780 000Km måtte jeg justere kassa, siden den girte hardt. satt den inn på automatverksted så det kosta sinnsyke 300,-

nylig måtte jeg ha ny coil ved 800 000km den var dyr 1 100,-

 

Ellers så har det vært vanlig service vær 10 000Km, + dekkbytte vær 40 000Km altså flere ganger i året.

 

Men bare kjøp skru meg i hjæl traktor du.

 

Men den billigste bilen jeg har hatt pr kjørte km er W124.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stort skille på biler, selv samme merke/årsmodell/type.

Kjenner mange som har hatt w124, noen har gått som en klokke, andre har vært mer på verksted enn på veien.

En 760 (med diesel eller v6) er ikke akkurat den bilen fra Volvo som har best rykte på seg, så den vil ikke jeg anbefale heller.

Men er du ute etter bil som tåler høy km, så se i Guiness Rekordbok;)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort skille på biler, selv samme merke/årsmodell/type.

Kjenner mange som har hatt w124, noen har gått som en klokke, andre har vært mer på verksted enn på veien.

En 760 (med diesel eller v6) er ikke akkurat den bilen fra Volvo som har best rykte på seg, så den vil ikke jeg anbefale heller.

Men er du ute etter bil som tåler høy km, så se i Guiness Rekordbok;)

 

 

Uten å ha lest rekordboka, så vet jeg att en Hundai i Spania har godt 1 500 000km.

 

Og Dodge har vel flere som har godt å vell det..

 

Men i denne tråden, så spiller det vel lite rolle om biler som går 800 000km eller 600 000km.

 

Han kjøper tvilsomt en bil som har godt noe særlig over 300 000km

Og har den tvilsomt mer enn 150 000Km.

Så driftsikkerhets problemet er jo ikke noe å diskutere.

 

Min erfaring er mer kontroll over sleng med MB enn Volv 760 og 245. (det er de volvoene med BWD jeg har prøvd. Og disse bråker vanvittig mye mer inni en W124'en.

 

Mange W124 Har automatisk sperre inntil 30Km/t og så diff.brems. Dette gir utrolig god kontroll, og når farta øker så slår sperre seg av, og bilen blir utrolig enkel å få på rett kjøl igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort skille på biler, selv samme merke/årsmodell/type.

Kjenner mange som har hatt w124, noen har gått som en klokke, andre har vært mer på verksted enn på veien.

En 760 (med diesel eller v6) er ikke akkurat den bilen fra Volvo som har best rykte på seg, så den vil ikke jeg anbefale heller.

Men er du ute etter bil som tåler høy km, så se i Guiness Rekordbok;)

 

diesel eller v6:

 

les: PVR

 

(Peugeot, Volvo, Renualt)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, morsomt å se at folk blir engasjert :)

 

Utrolig mange gode synspunkter her. Fra begge "parter". Jeg vet at w124 er driftsikre biler, det er jo igrunn det viktigste for meg. At bilen går uten å måtte påkostes gull og grønne skoger hver gang en har litt kr til overs. 740 virker veldig interessant, disse er også komfortable og kanskje som noen sier billigere å ha.

 

Det jeg helt har glemt å tenke på er budsjettet. Kan bruke 20-25k kr, derfor er det jo i mitt tilfelle mest interessant hvilken av delene som gir meg mest for penga.

 

Dette skal ikke være noe rånebil. Denne bilen skal dra vogn, frakte slektninger, frakte meg når jeg skal på lengre tur. Denne bilen må rett og slett være til å stole på, hater å ikke kunne stole på bil når jeg er på langtur. Har ihvertfall funnet 2 kandidater, det vanskelige blir å velge et utav disse bilkemerkene. Har jo min første Mercedes nå, den virker veldig ok. Blitt litt glad i kjerra:)

 

Nei, dette er vanskelig.. Dessverre ligger det svært få 740Tic i min prisklasse på nett.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva gjør den så bra i forhold til w124 Mercedes?

 

Kan ikke handle 740 fordi "volvo er tingen" på bilforumet sier det er ordentlig bil. :)

 

Det jeg er ute etter er forholdsvis nøytrale sammenligninger mellom 740tic og w124.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva gjør den så bra i forhold til w124 Mercedes?

 

Kan ikke handle 740 fordi "volvo er tingen" på bilforumet sier det er ordentlig bil. :)

 

Det jeg er ute etter er forholdsvis nøytrale sammenligninger mellom 740tic og w124.

 

klarer ikke å være helt nøytral, beklager.

 

Men i prisklassen, så får du nyere Volvo en Mb.

Begge er yppelige biler å trekke vogn med.

Volvo er råne bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer ikke å være helt nøytral, beklager.

 

Men i prisklassen, så får du nyere Volvo en Mb.

Begge er yppelige biler å trekke vogn med.

Volvo er råne bil.

 

En bil blir rånete, hvis eieren vil at den skal bli rånete.

Kan fint kalle w124 for pakkisbil og drosje, men det sier egentlig ingenting om bilen.

Er forresten en Volvo P1800 i rekordboka, burde begyne å nærme seg 5.000.000km den nå (med org motor).

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår