Gå til innhold

Sterk bakhjulsdreven bil til maks 20k. Trenger råd!

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den lista går vel på fornøyde eiere, ikke på driftsikkerhet osv.

Har vært tatt opp før dette, at når folk har kjøpt seg en veldig dyr bil, vil de ikke svare at de er misfornøyde uansett hva.

Bare at A6 ligger på lista, beviser at det ikke har noe med driftsikkerhet å gjøre.

Er absolutt enig i at w124 er en bra bil, men den er oppskrytt.

Skryter av god komfort, men har benyttet halmfylte seter opp i 90'tallet.

Virker som de går tilnærmet problemfritt, til en dag hvor alt raser sammen, det skjer mellom 250.000 og 1.000.000.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lista går vel på fornøyde eiere, ikke på driftsikkerhet osv.

Har vært tatt opp før dette, at når folk har kjøpt seg en veldig dyr bil, vil de ikke svare at de er misfornøyde uansett hva.

Bare at A6 ligger på lista, beviser at det ikke har noe med driftsikkerhet å gjøre.

Er absolutt enig i at w124 er en bra bil, men den er oppskrytt.

Skryter av god komfort, men har benyttet halmfylte seter opp i 90'tallet.

Virker som de går tilnærmet problemfritt, til en dag hvor alt raser sammen, det skjer mellom 250.000 og 1.000.000.

 

Jeg skal ikke krangle no mer om hva som er best, men om MB W124 er oppskrytt, nei den har ett dårligere rykte, en hva faktisk bilen er god for. Da tenker jeg på driftsikkerhet og kjøreegenskaper vinter og sommer.

 

Men jeg er nå blitt mer spent på hva som velges av bil i tråden her.

Det er utrolig mange 1990 - 1995 mod biler som passer godt til trådstarter, både Volvo og Mb. også en del BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig spent selv, det eneste jeg vet er at det MÅ bli bil ganske snart. Dvs innen 2 uker. 1990-1995 blir kanskje litt for nytt med tanke på prisklassen jeg har tenkt meg.

 

Veldig mye virkelig god input her, er veldig takknemmelig for det!

 

Fornuften sier at jeg bør ta til takke med en 740GLE eller w124 230. Da har jeg virkelig mulighet til å finne en bil i god stand.

 

Men så var det hjertet da. Det sier "effekt" :) Har en økonomisk bil allerede, en nr 2 bil kan godt bruke litt suppe bare den gir valuta for forbruket :)

 

Nå middag, tenke litt på saken mens je stapper i skallen :D

 

Edit: Tenker på E28 og, har en hemmelig drøm om å eie en sånn en i ok stand med en respektabel maskinist. Forøvrig er eldre 7-serie også interessant. Men hvordan er driftsikkerheten på disse gamle bmw'ene?

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er driftsikkerheten på disse gamle bmw'ene?

Perfekt, jeg har aldri greid å ødelegge noe motormessig på disse, jeg har hatt 5 stk.. Og kan med hånda på hjerte si at disse skal det mye til for å ødelegge..

Eneste jeg har ødelagt var en original diff, kronhjulet.. Men det var tørt, 2gir og 17x10 bak...... Ingen av dem har brukt vann eller olje unntatt 518, da topppakninga var ødelagt, den har gått i 2 år etterpå da :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som et veldig godt utgangspunkt det der, men jeg er ute etter noe litt mer ferdig. Den skal igrunn i ilden med en gang.

 

Sikkert sagt det før men bruksområdene blir hovedsaklig langtur m/uten vogn.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig spent selv, det eneste jeg vet er at det MÅ bli bil ganske snart. Dvs innen 2 uker. 1990-1995 blir kanskje litt for nytt med tanke på prisklassen jeg har tenkt meg.

 

Veldig mye virkelig god input her, er veldig takknemmelig for det!

 

Fornuften sier at jeg bør ta til takke med en 740GLE eller w124 230. Da har jeg virkelig mulighet til å finne en bil i god stand.

 

Men så var det hjertet da. Det sier "effekt" :) Har en økonomisk bil allerede, en nr 2 bil kan godt bruke litt suppe bare den gir valuta for forbruket :)

 

Nå middag, tenke litt på saken mens je stapper i skallen :D

 

Edit: Tenker på E28 og, har en hemmelig drøm om å eie en sånn en i ok stand med en respektabel maskinist. Forøvrig er eldre 7-serie også interessant. Men hvordan er driftsikkerheten på disse gamle bmw'ene?

 

Enig, de bilvalga er trolig de beste.

 

Men 1990 - 1995 joa, det kan du klare.

 

men bør kanskje si 1985 - 1990, er enklere.

 

[/url]

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8641854&sid=8a9j8nTrZ567629&pos=4&tot=21

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8751503&sid=8a9j8nTrZ567629&pos=2&tot=21

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8665259&sid=8a9j8nTrZ567629&pos=3&tot=21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ska ha litt suppe, så er jo merchedes dritkjedelig.. No offence til merce eiere, men føles jo ut som man kjører ei bøtte møkk.. Samtidig som det ikke går veldig bra!

Volvo 360, BMW E28.. Der har du 2 ultimate billige bruksbiler, da kan du leke deg, samtidig som du har litt power (vs vekt i 360en), og veldig bra vektfordeling

EDIT: Glemte 929..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal ikke leke! Jeg skal cruise, tidvis med et dråg på slep :)

Ja at du ikke kommer til å leke.. hehe.. Du kan både cruise og "dråge" med di 3 jeg nevnte.. Er ikke å komme unna at di 3 er di beste vinterbila/lekebila opp til 20000.. E30 og er jo morro, men værre å få i bra stand til den prisen

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår