Gå til innhold

Sterk bakhjulsdreven bil til maks 20k. Trenger råd!

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

Ja, da har tiden kommet. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe. Setter pris på hjelp. Kriteriene er:

 

-Hengerfeste

-Rwd eller 4wd

-Driftsikkerhet

-Sterk motor

-Behagelig

 

Har da selv kommet frem til w124 og w126 Mercedes, 5 og 7-serie bmw, Volvo 740 tic og.. Hmm.. Ja, der stopper det.. Gjerne url til annonse med bil som foreslås. Liker ikke å mase om sånt, men hadde satt pris på tips..

 

Takk :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, da har tiden kommet. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe. Setter pris på hjelp. Kriteriene er:

 

-Hengerfeste

-Rwd eller 4wd

-Driftsikkerhet

-Sterk motor

-Behagelig

 

Har da selv kommet frem til w124 og w126 Mercedes, 5 og 7-serie bmw, Volvo 740 tic og.. Hmm.. Ja, der stopper det.. Gjerne url til annonse med bil som foreslås. Liker ikke å mase om sånt, men hadde satt pris på tips..

 

Takk :)

 

W124 Uten tvil. Prøv å få en med sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok.. Da ligger Volvo på førsteplass så langt.. Noen som har noe statistikk på dette btw?

 

Og noen helt andre forslag her?

 

Evt noen som har hatt overnevnte biler og har noen synspunkter på saken?

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W124 er en behagelig bil å kjøre. Min er kompakt og fin selv etter 315000 km,.

Veldig støysvake biler.

Har ikke kjørt så mye 740, men Mærsja er ihvertfall mye bedre og kjøre enn 240en.

Med tanke på driftsikkerhet er nok Volvoen ett bedre valg vil jeg tro. Den er ihvertfall mye billigere å fikse når den raser.

Også er det jo noe spesielt med Volvo da:)

Men du må regne med at det går en del kroner i drivstoff på begge bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser att noen her trur at Volvo er mer driftsikker en W124.

Det er jo dirrekte feil. Volvo har mange bra bile sliksett.

Men i Oslo Taxi så er det mange W124 som går i Taxi, og gjort det siden 1990.

 

Min MB 230E 1991 har rulla 820 000km uten att jeg har delt motoren eller automat kassa.

Og faktisk så er dette ganske vanlig på W124 Taxi.

Og bilene er like fine å kjøre.

En Volvo som har passert 600 000Km er ikke spessielt fin å kjøre mer, dem skrangler og er virkelig løene biler. Men går nok litt til om dem får en overhaling.

 

Husk att W124 blei kåret til den mest driftsikre bilen i veldig mange år på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser att noen her trur at Volvo er mer driftsikker en W124.

Det er jo dirrekte feil. Volvo har mange bra bile sliksett.

Men i Oslo Taxi så er det mange W124 som går i Taxi, og gjort det siden 1990.

 

Min MB 230E 1991 har rulla 820 000km uten att jeg har delt motoren eller automat kassa.

Og faktisk så er dette ganske vanlig på W124 Taxi.

Og bilene er like fine å kjøre.

En Volvo som har passert 600 000Km er ikke spessielt fin å kjøre mer, dem skrangler og er virkelig løene biler. Men går nok litt til om dem får en overhaling.

 

Husk att W124 blei kåret til den mest driftsikre bilen i veldig mange år på rad.

 

OFF TOPIC

 

No er det vel ikke til taxikjøring han skal ha bil eller da:) begyner å bli litt lei av at alle sier merc er gullbil,det som aldri kommer frem er jo at de som eier dem ikke blunker med et øye for å koste på sin 20 år gamle bil 40 000kr for å komme gjennom eu da....Vis alle folk hadde vært så tro mot bilen sin og passet på dem på samme vis hadde de gått like langt...Dette sier jeg ikke fordi at jeg liker andre biler bedre men for at jeg har jobbet som mekaniker noen år,og har ergo litt erfaring....:)

 

ON TOPIC

 

Kjøp deg en gammel volvo du så slipper du å bli ruinert vis noe går galt..er nok litt bedre bil både å vedlikeholde og eie.For kommende bil blir vel å se sladdende rundt på tynset og ikke tur retur tromsø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dum hvis du ikke kjøper en Volvo! Der har du driftsikker, meget sterk, lettskrudd, RWD, Komfort, MYE plass (merca er trange), Stiv bakaksling (noe jeg mener er en fordel). Og du har MOMENT!:D Og, en sexy sak på utstyrslista: H-Bjelker! Kjøp volvo du;)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår