Gå til innhold

Info om 327 og 350 cid?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke litt, men jeg fant merklig nok ingenting. Er det jeg som er dårlig til å søke, eller har det ikke blitt skrevet noe om disse motorene tidligere?

Hva er det som er forskjell på Tpi og Tbi? Tpi er vell den "gammaldagse"? 327en er vell en mer turtallmaskin? :P da har den vell kanskje litt mindre moment enn 350en? om du har noe annet på hjerte å fortelle om de forskjellige motorene så er det bare til å spytte ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel , turtallsvillighet på 327 kontra 350 veit jeg ikke så mye om, men TPI er i hvertfall "Tuned port injection", hvor injectorene sitter i innsugsmanifoilen, en for hver sylinder. På TBI, "throttle body injection" så sitter injectorene der hvor navnet tilsier, rett ved throttle body'n, eller rett ved huset som inneholder gass spjeld, og luftmassemåler osv.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howdy!! det er et sinnsykt mange utgaver av 327 og 350.. 327 er en videre-utvikling av 283. 327 kom i 1964/65. 4"boring. slagelengde ble økt for å få 350. Noen kalles "small-journal" er i overgangs-perioden, 68-69 TRUR æ. Videre satte de 327-veiva i 283 blokka og fikk da den legendariske 302.! den levde i ett år i Z-28. Ytelse i 327 er vel maks 350 gross hk. 350 motoren toppa gross med 370hk i Corvette. kallt LT-1. også i Camaro og Nova, men da 10 hk midre. Har 327, eget oppsett. Den drar en stasjonsvogn på 1750 kg, 8.5 sek, 136 km/t på 201 metern.. 8.500 rpm uten problem..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår