VolvoSkrue Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Skulle ha vært svart tenker du på? nja, svart er jo liksom veldigt orginalt da, men hva med eik eller noe, en litt mørk kanskje, eller noe sånt Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Har helt nye S60r dyser (465cc) liggende, send Pm hvis intressert! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 i see i see ;) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 nja, svart er jo liksom veldigt orginalt da, men hva med eik eller noe, en litt mørk kanskje, eller noe sånt Hehe.. Kjører jo ikke båt heller da...... :P Alu = Racing :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Hei. ja detta så veldigt bra ut :) det eneste jeg ikke likte med den var den metall plata som du har klokkene i men for all del, hver sin smak :) skal du gjøre noe med motoren ? tenkte da på overhaling, litt finnish osv. ? Edit: tenkte på den turbo bosteren. har hørt at det ikke er så smart å bruke det jeg, tenkte da på at det er så fort gjort å bli for ivrig. er det ikke bedre å stille den inn på et fast trykk å ha den der liksom, ikke vet jeg men.. har bare hørt det jeg. stor turteller er kjekt :) hakke gjort noe innvendig i motoren nei.. hva er det som er dumt med boostcontrollern da? justere opp til det trykket man vi ha og la det være.. ikke værre enn det? hvis man blir ivrig og skrur opp trykket mer enn motorn tåler så er man bare dum da. og nei.. jeg skakke ha no treverk i volvoen min:P den aluplata duger for meg.. pusse den litt bare.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 ikke noe treverk nei, den er grei he he ja som jeg sa fort gjort å bli for ivrig, men er jo ikke sikkert det gjelder deg da :) men hva er vitsen med å ha den da hvis du ikke skal justere den til tider ? jeg mener, hvis motoren er stillt og justert inn sklik den skal vere med de efektene motoren har så er det vel ingen grunn til å bruke en slik,, det var vel slik jeg tenkte egentlig. har liksom ikke skjønt poenget med en slik når den egentlig kan vere skummel og bruke. er det en grunn for å bruke en slik ? bare lurer ettersom jeg selv skal ha turbo. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 er ikke så nødvendig nei.. men kjekt og ha.. de fleste ska jo trimme mer og mer etterhvert.. da er det kjekt og kunne skru opp trykket ettersom man trimmer.. en annen grunn er at ikke alle har wg klokke som har grunntrykk på eksakt det trykket man vil kjøre på.. går vel ann og justere på staget og men.. ville ha sånn controller jeg.. lett og kjekt.. ska sitta i motor rommet uans så ingen ska røre den.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 ikke verst, brodern. hehe På tide å få i motoren snart kanskje. Har stått og "gogjort" seg nok nå. hehe Dette blir nok bra når du blir ferdig. Gleder meg til et race når jeg blir ferdig men å bygge B23et`n min. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 er ikke så nødvendig nei.. men kjekt og ha.. de fleste ska jo trimme mer og mer etterhvert.. da er det kjekt og kunne skru opp trykket ettersom man trimmer.. en annen grunn er at ikke alle har wg klokke som har grunntrykk på eksakt det trykket man vil kjøre på.. går vel ann og justere på staget og men.. ville ha sånn controller jeg.. lett og kjekt.. ska sitta i motor rommet uans så ingen ska røre den.. ja sant det da, ja hadde vert litt surt med for mange klåfingra på den, greit å ha den på et trygt sted. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 er ikke så nødvendig nei.. men kjekt og ha.. de fleste ska jo trimme mer og mer etterhvert.. da er det kjekt og kunne skru opp trykket ettersom man trimmer.. en annen grunn er at ikke alle har wg klokke som har grunntrykk på eksakt det trykket man vil kjøre på.. går vel ann og justere på staget og men.. ville ha sånn controller jeg.. lett og kjekt.. ska sitta i motor rommet uans så ingen ska røre den.. For å være litt vanskelig nå, så kan du jo bare stille på "WG-aktuatoren", det staget ut fra wastegate'en.. :P Men jeg støtter deg og boostcontrollern :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 For å være litt vanskelig nå, så kan du jo bare stille på "WG-aktuatoren", det staget ut fra wastegate'en.. :P Men jeg støtter deg og boostcontrollern :) hvis du åpner ævva så ser du at jeg har skrevet at man kan justere på staget også.. men tungvint a gitt :P ska kjøre fra deg bruttern :D Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Ser bra ut detta då! Men kor har du kjøpt det flexi røret til olja på det bilder her? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 jeg tror de kan skaffes hos pedersen racing, han fører jo alt innen volvo deler. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Den slangen der er orginal-del fra Volvo. Fåes også hos KRB.. Kan vel få tak i det hos Tess og.. Men hos Volvo så er det en "sats", med den slangen, og adapter til å skru i hullet til oljetrykksbryteren, så du får uttak til smøring av turbo, og oljetrykksbryter. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Den slangen der er orginal-del fra Volvo. Fåes også hos KRB.. Kan vel få tak i det hos Tess og.. Men hos Volvo så er det en "sats", med den slangen, og adapter til å skru i hullet til oljetrykksbryteren, så du får uttak til smøring av turbo, og oljetrykksbryter. Koste jo sikkert jævlig sjå volvo då! Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg