Gå til innhold

lastebil lakk - kor får ein tak i?

Ranger emnet


Olav'en

Anbefalte innlegg

Ser det er mange som skriver at det er lønsomt å bruke lastebil lakk og at det gjer eit bra resultat om du ikkje har planer om å utstille bilen.

No har det seg sånn at eg skal lakke oppigjen enduro sykkelen min i vinter, i svart. Lurer derfro på kor ein kan få tak i denne lastebil lakken?

Old Volvos never die, they just go faster.

1993 Volvo 940 Turbo

1979 Volvo 242 DL

1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vest karosseri? Heter forresten Vest Buss i disse dager. for nokre uker sia..

 

Bekjentskap der kanskje? jobber der eg.. lakkerer busser,firma-design til lastebil, helikopter og dassbiler++ alt anna rart som må farge på.. Tufte IL, SKAPEREN fra tv2 og litt andre kjente greier.

 

Vi byttet lakk våren 2005 fra glasurit serie 18 (denne la 2 støk + klarlakk på), og nå har vi serie 68 som sprøytes i 1.5 strøk.. heilt fantastisk å jobbe med. sparer ca 2 timer pr dag egentli. suveren dekk-evne, bedre tørk en noko anna som kan oppdrivast. Veldi sterk binder som lukter ille, og er dyrare literpris på. men er heilt klart verdt det når vi driv slik produksjon.

 

Min bil fikk dekklakk (68) pluss klarlakk, og etter litt vart det slipt ned og ny klarlakk.. glasuritnummer 924-68. heilt flott resultat egentli. kunne vore utstilt hvor som helst. ikkje nåke å sei på finish.

 

 

Har nylig slutta som lakkerer da, men høyrte fra en PPG-selger at glasurit-kontoret er flytta til sverge.. nokon som kan bekrefte det ?

 

billakkspesialsten i bergen forhandler PPG. men dei har en UHS serie som er passe bra.

 

Lastebillakken vi bruker skal ha ei mykje hardare overflate, og skal vere meir slitesterk en s22. derfor kan det vere kurant å bruke på en sykkel med mange slitepunkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skaffer lastebil-lakk.. :)

PM om du vil ha, har alle lakkoder...

Lastebil-lakken gir meget bra finish, og er mye mer holdbar enn vanlig bil-lakk.

 

Heisann.. beklager OT , trådstarter..

Men kan lastebil-lakk brukes som f.eks calipperlakk? At det er såpass holdbart?

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. beklager OT , trådstarter..

Men kan lastebil-lakk brukes som f.eks calipperlakk? At det er såpass holdbart?

 

Har ikke prøvd, men tror ikke den egner seg på steder over ca. 130 grader..

Jeg pleier å bruke caliperlakken fra foliatec til sant, den er utrolig bra... :)

(Det er også en 2-komponent lakk, dvs lakk+herder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd, men tror ikke den egner seg på steder over ca. 130 grader..

Jeg pleier å bruke caliperlakken fra foliatec til sant, den er utrolig bra... :)

(Det er også en 2-komponent lakk, dvs lakk+herder)

 

Ok.. hvor får man kjøpt den? Noen spesiell rekvisitabutikk?

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår