Gå til innhold

ble ener på meg også...!

Ranger emnet


melluh

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jadda....stadig noe nytt...

 

stemmer dette?: jeg justerte tenninga med lampe, men den gikk ikke bedre etter dette...jeg har trimkam, kan det tenkes at tenninga bør justeres litt annerledespga dette?

 

jeg spør etter å ha klundra med tenning (og litt ymse annet) å vridd litt på fordelern, å fått bilen til å gå betydelig bedre!!! : klø : : klø :

 

kan det oppstå noen "negative" konsekvenser av å justere tenning feil? (bortsett fra at bilen ikke går optimalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er blitt tipsa om at tenningsmodul kan være et problem, at den ikke behøver å funke/ikke funke, men derimot være litt "defekt" så den gir signaler, men ikke riktige...

 

er det noen der ute som har noen tips?

 

vet jeg spør om mye, og sikkert mye dumt, men er interessen så liten som det virker som...?

skal ikke syte om det, men det hadde jo virkelig vært flott med noen tips................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for min egen del: Jeg foretrekker i alle fall å bruke tida på å skru på egen(-e) bil(-er) framfor å synse om andres inni internett;). Hadde det ikke vært for stort inntak av kaff, som igjen aksellerer behovet for kacking, hadde jeg dratt til Hallen og gjort noe fornuftig for lenge siden (men pga. dårlige fasiliteter for slikt er det best å vente litt;)).

 

Har du tatt ut alle dysene og sett om de sprøyter fint og om de leverer like mye? Er o-ringene til dysene myke og fleksible eller harde som bakelitt?

 

Jeg kan ta med tenningsmodulene fra delebilen og PL'en til Drammen på tirdag. Begge disse veit jeg at funker, selv om jeg ikke tror det er dette som er problemet på bilen din.

Jeg tar også med en tomgangsstabilisator og ev. en LMM/mengdefordeler jeg har kjørt med selv (ettersom dette er demontert for tida uansett). Da bør feilen på ett eller annet tidspunkt være borte og du veit hva den skyldtes. Så er det bare å skaffe seg tilsvarende bit som funker:).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for min egen del: Jeg foretrekker i alle fall å bruke tida på å skru på egen(-e) bil(-er) framfor å synse om andres inni internett;). Hadde det ikke vært for stort inntak av kaff, som igjen aksellerer behovet for kacking, hadde jeg dratt til Hallen og gjort noe fornuftig for lenge siden (men pga. dårlige fasiliteter for slikt er det best å vente litt;)).

 

Har du tatt ut alle dysene og sett om de sprøyter fint og om de leverer like mye? Er o-ringene til dysene myke og fleksible eller harde som bakelitt?

 

Jeg kan ta med tenningsmodulene fra delebilen og PL'en til Drammen på tirdag. Begge disse veit jeg at funker, selv om jeg ikke tror det er dette som er problemet på bilen din.

Jeg tar også med en tomgangsstabilisator og ev. en LMM/mengdefordeler jeg har kjørt med selv (ettersom dette er demontert for tida uansett). Da bør feilen på ett eller annet tidspunkt være borte og du veit hva den skyldtes. Så er det bare å skaffe seg tilsvarende bit som funker:).

 

veldig klar over dette, at vi har alle nok med vårt eget, men det er jo så flott om noen med kompetanse (som du) kommer med noen innspill! litt av formålet med et forum er vel snarere å hjelpe hverandre, enn bare å skryte og vise frem sitt eget!! det er ihvertfall min "visjon"...

 

men da kommer det et nytt spørsmål, for dysene er ikke testa. er de bare skrudd fast? (som f.eks. pluggene) jeg mener å ha hørt at man bør være jævli forsiktig pga. o-ringene ryker lett...?! og tester man de ved bare å "kinne" motoren med dysene i egnede flasker?

 

bilen er blitt enda litt bedre med tenningsjustering i helga, men nå har jeg fikla litt med co igjen, så uvisst om den er optimal igjen...den drar bedre, men ikke jevnt over hele registret. mister litt drag mellom 2800-4200 rpm omtrent..

 

og böhser, takk for at du gidder ;) delene du nevner vil jeg ha litt problem med å få, da jeg dessverre skal i begravelse hjemme på jevnaker på tirsdag. skal høre med kristoffer "i am drunk" om han skal på møtet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dysene drar du rett ut..

før du skal ha dem inn igjen så ha på litt bensin eller noe annet som smører o.ringene litt.

evnt bytte dem om de er dårlige/harde

 

få en til å hjelpe deg å dra på starteren, ( koble fra tennpluggene og pass for gnist generelt sett)

 

putt dysene i colaflasker. og press spjellet inni luftfilterboksen opp mens en drar på starteren i 10-30sek.. da ser du for om mengden blir lik..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk rune andre!

 

da vet jeg hva jeg har å gjøre...

er dyser og o ringer noe man får kjøpt på møller? eller mekonomen etc? kan forsåvidt ringe å høre selv... :klovn:

 

når jeg tenker meg om så går bilen gjerne litt på tre sylindre med en gang den starter når den ikke er varm...kanskje det er en sammenheng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk rune andre!

 

da vet jeg hva jeg har å gjøre...

er dyser og o ringer noe man får kjøpt på møller? eller mekonomen etc? kan forsåvidt ringe å høre selv... :klovn:

 

når jeg tenker meg om så går bilen gjerne litt på tre sylindre med en gang den starter når den ikke er varm...kanskje det er en sammenheng!

 

Dyser er dyre nye (borti 700kr/stk), så det kjøpes på høggern i massevis (tas fra Audi 100 Type 44, som utvalget er bra av).

 

O-ringer er derimot rimelige og kjøpes hos din nærmeste VW.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pray

 

nevnte audi...aldri sett nærmere på den, men motormessig - er den så lik som gti'n som det virker som? det er jo veldig mye som er felles har jeg fått inntrykk av...

 

Den har femmer, som i praksis er rimelig lik motoren du har (bortsett fra at du mangler en sylinder).

Nå er det middag:ahahahhaha:

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

"stått opp fra de døde, for å bla bla bla...."

påsken er over å litt er blitt gjort, selv om sitatet minner litt om meg i grunn....

 

husker dette?

SSL11382.jpg

 

det er sånn nå:

Photo-0021.jpg

 

sikkert ikke akkurat imponerende arbeid for en del av dere, men jeg er fornøyd, og rusta er ihvertfall borte vekk! :)

 

og da jeg først er i gang så poster jeg noen meningsløse bilder fra i kveld...

 

Photo-0022.jpg

 

Photo-0023.jpg

 

Photo-0024.jpg

 

Photo-0025.jpg

 

planene fremover er vage, men jeg skimter et girkassebytte i tillegg til dysetesting, men TTT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut i sola ble det! da er bilen ferdig utvendig, fortsatt med noen kosmetiske mangler, men det gidder jeg ikke å ta før en eventuell hellakkering....ikke noe alvorlig, eller spesielt synlig :)

 

det begynte slik

 

SSL11198.jpg

 

SSL11197.jpg

 

og sånn ser den da ut, klar til sommeren....mobilbilder er så jævli flott!

 

Photo-0031.jpg

 

Photo-0030.jpg

 

Photo-0028.jpg

 

Photo-0027.jpg

 

Photo-0026.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår