Gå til innhold

Sette på 18 tommers felger på en Golf GTI.

Ranger emnet


kfk_sorenso

Anbefalte innlegg

Var og så på en Golf GTI i dag. Lurer litt på om det er mulig å sette på noen 8X18 tommers felger på en slik bil?

 

Den var senket rundt 60 mm ser det ut som. Har ikke noe bilder av bilen. Var en privat selger.

 

Noen som har en slik bil med 18 tommers felger som vil legge ut noen bilder også?.

---------------------------------------------------

1994 VW Golf 3 2,0 GL stasjonsvogn

(x) 1988 VW Golf 2

(x) 1984 VW Passat

(x) 1986 VW Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke tenkt meg å måtte modifisere noe på hjulbuene, har hørt at det er vanskelig å valse hjulbuene på Golf 3 foran. Lønner seg vel da å kjøpe et justerbart understell og justere den opp fra 60 mm til det ikke vil ta oppi.

---------------------------------------------------

1994 VW Golf 3 2,0 GL stasjonsvogn

(x) 1988 VW Golf 2

(x) 1984 VW Passat

(x) 1986 VW Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg heller jeg ville gått for 17" og mer senk..

Evt 16" og enda mer senk.. :)

 

Den må jeg si meg enig i. Golfer skal være heeelt nedsenket. Noe av det som virkelig gjør seg på disse bilene. Gå heller for 16" eller 17". Dette er da min mening :)

1991 BMW 325i

-X-1987 VW Golf II GTI 16V

-X-1992 Audi 90 Coupè quattro 2.8 V6

-X-1997 VW Passat 1,8T

-X-1993 BMW 318is coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke tenkt meg å måtte modifisere noe på hjulbuene, har hørt at det er vanskelig å valse hjulbuene på Golf 3 foran. Lønner seg vel da å kjøpe et justerbart understell og justere den opp fra 60 mm til det ikke vil ta oppi.

 

Ifølge det jeg leste på vwvortex når jeg fant bildene, subbet de fleste kun bak..

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har bilde av en med 215/35-18 og 215/35-16 med samme senking ved siden av hverandre, slik at vi får se hvilket høydehus det blir med 18"

hver sin smak!

 

uansett, GTD Special har vel 8x18"?? ta en kikk på hans prosjekt. Der er det mye rart! :D og bilen hans ser vel ikke akkurat ut som et høydehus? :)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge det jeg leste på vwvortex når jeg fant bildene, subbet de fleste kun bak..

 

Står det noe om hvor mye de er senket?.

 

Syntes da så absolutt at Golf 3 kler 18 tommers felger. Den bilen til han GTD Special har inne på forumet har faktisk hele 9x18 bak + at han skjembreddere på.

---------------------------------------------------

1994 VW Golf 3 2,0 GL stasjonsvogn

(x) 1988 VW Golf 2

(x) 1984 VW Passat

(x) 1986 VW Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver sin smak!

 

uansett, GTD Special har vel 8x18"?? ta en kikk på hans prosjekt. Der er det mye rart! :D og bilen hans ser vel ikke akkurat ut som et høydehus? :)

 

Den blir ikke lavere med 18" hvertfall, men syns ikke den blir for høy....

 

DSC02528.jpg

 

Lippen er litt høyere på dette bildet kontra slik den er i dag.

 

 

 

DSCN3415.jpg

 

Står det noe om hvor mye de er senket?.

 

Syntes da så absolutt at Golf 3 kler 18 tommers felger. Den bilen til han GTD Special har inne på forumet har faktisk hele 9x18 bak + at han skjembreddere på.

 

Stemmer det, men om jeg ikke har bumperstopps på så subber min også, men er dem inntakt så går det helt fint å kjøre 5 i bilen med oppakning..... rundt 60/40 senk på min...

 

Mvh Tommy...................................

-Olsen-

93`Vectra

ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår