Såpa88 Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Jessda! Bila starter og "går" med litt starthjelp, men når jeg kobler fra starthjelpen slukner motoren med en gang. Da ser jeg for meg at det er dynamoen som har gått til he*****e. så da lurer jeg på: Er det vanskelig å skifte dynamo? Hvilken dynamo er det orginalt på en vectra 2.0 i, 70 ah? Og hvilke dynamoer passer på bila, kunne tenkt meg en bedre dynamo. Mvh Såpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Såpa88 Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Kunne tenkt meg svar så fort som mulig. I Hvilken bil finner jeg en 90A dynamo med like smal reim da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 ja den e på 70A ... å d er ikke no problem å bytte dynamo ... trenger bare to skiftnøkler ... så e d bare å skru ... d e en kosejobb d der ... men en 70A dynamo e nu stor nok i massevis ... før å klare å bruke opp efekten som dynamoen klarer å lever må du ha nåkka på bilen dim som klare å bruke mer en 840W ... å d e men 12V ... å dynamoen ladde på ca. 14,3V så da e du oppe i 1001W ... så da må du vel ha litt i overkant av 10 stk 100W tusenmetera før å klare å bruke mer strøm en dynamoen klare å levere ... min mening er at man over hode ikke har behov for en større dynamo ... men vis d er med tanke på stereo i bilen vil det heller lønne seg å kjøpe en kondensator å plasere atme forsterkeren for å ungå spenningsfall i kabelstrekket fra bateri å bak til forsterkeren ... å me litt uflakk så kan d hende du har tad live av batterie å i samme farta ... e bare å bytt dynamo å kjør dæ en go å lang tur å mål syrevekta på batterie etterpå(det kan dem hjelpe dæ me på bensinstasjonen) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Såpa88 Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Takk for hjelpa =) Da blir det bytting av dynamo i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 skiftenøkkel er nåke drit! :puke: bruk fastnøkkel eller pipe! berre runda skruen.. berre måtte sei det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Dette har mange ganger vert diskutert før og ikkje alle blir enig, men stor dynamo er alltid det viktigste for stor stereo. Kondensator hjelper på, men det beste er å ta problemet ved rota. Eg skal sette på ein 100A dynamo som har vert brukt på Volvo min Vectra A og det ser ut til å vere plug n' play. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allright Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Dette har mange ganger vert diskutert før og ikkje alle blir enig, men stor dynamo er alltid det viktigste for stor stereo. Kondensator hjelper på, men det beste er å ta problemet ved rota.Eg skal sette på ein 100A dynamo som har vert brukt på Volvo min Vectra A og det ser ut til å vere plug n' play. Fra vilken volvo ? kunne virkelig trengt mere strøm! Siter Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod Toyota Hiace 2.4D 1989mod Lynx Rave 440/800 2006mod Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod Yamaha Phazer 480 1989mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Såpa88 Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Jessda. Skrudde på ny dynamo i dag. Men gjorde noe dumt på slutten. Skulle skru bolten skikkelig fast en siste gang, men så knaka det og der knakk den ene arma jeg skrudde fast dynamoen i. Konge! :S Høggern på mandagen da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Vovlo 760 eller 940 trur ej etter å ha sett på BCBildeler. Har testet dynamoen i dag og trur den fungerer. Skal oppdatere når ej har montert den og fortelle kva som måtte til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Dette har mange ganger vert diskutert før og ikkje alle blir enig, men stor dynamo er alltid det viktigste for stor stereo. Kondensator hjelper på, men det beste er å ta problemet ved rota.Eg skal sette på ein 100A dynamo som har vert brukt på Volvo min Vectra A og det ser ut til å vere plug n' play. Kjøper du dynamo til Vectra 2.0i med air er den på 100A.. Som du sier, kondensator hjelper kanskje.. Men hvor får kondensatoren kraften fra.. jo nemlig bat og dynamo.. Dermed er det mye bedre med grom dynamo og bat.. Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg