Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

Scorpio'en ble kuttet ut etter gjennomgang av salgstallene. Ble ikke akkurat en høydare! Men det siste året snudde det faktisk. .

 

Der tar du faktisk feil, se produksjonstallen her:

 

The Scorpio was produced between October 1994 and June 1998. The total number of all Scorpios produced - for Europe as well as the UK - is as follows (figures from Motor Industry of Great Britain, 1999 - thanks Nigel).

Year Production

1994 5,800 (approx)

1995 44,521

1996 21,746

1997 20,441

1998 6,079

Total 98,587

 

Hentet herfra:

 

http://www.fordscorpio.co.uk/revisions.htm

 

(ser jo at jeg viste til feile tall i forrige post ang. total produksjon, hehe)

 

Ta en titt på 98 modell grillen. Den er lakkert i bilens farge, nesten helt inn til 'senter åpningen' hvor det er en smal krommet oval list.

 

Bytt grill, eller lakker den du har, i kombinasjon med lakk/ bytte av innmat i frontlamper, så har du plutselig en helt ny bil.

 

Du har helt rett, å det med lyktene vises på bildet av stv'en til Richard over her.

 

Går ikke an å ta "facelowering" på bilen da, om resten er lik som '92?

 

Øhh, nei altså nå liker jeg den nye bedre jeg da, hehe, så jeg ville ikke byttet tilbake.

 

 

Etter at jeg kjøpte denne bilen, kom jeg til å lure på om jeg hadde noe brosjyrer liggende til den. De som har lest Granada tråden min, husker sikkert at jeg hadde litt litteratur der åsså.

 

Altså helt siden jeg var liten, grabbet jeg alltid med meg brosjyrer når jeg var med fatteren hos bilforhandlere. Når jeg ble gammel nok til å kjøre selv, dro jeg ofte innom forhandlere å hentet det de hadde, hehe. Så det ble en grei samling etter hvert. Etter at jeg kjøpte Grænnisen, hadde jeg brosjyrene til den. Når jeg kjøpte -80 Oldsmobile Custom Cruiser, dukket det opp til den åsså. Når Brodern investerte i en -92 Buick Roadmaster fant jeg jaggu en brosjyre til den åsså.

 

Så da tok jeg en tur på ”bibloteket” mitt å titta, da jeg mente jeg faktisk hadde litt av hvert til Scorpio åsså. Det stemte, jeg hadde til alle generasjonene.

 

IMG_3934.jpg

 

Av alle brosjyrene jeg har, er det kun 3 !som er av det store formatet dere ser ny Scorpioen har, å det var Oldsen, Roadmastern, å Scorpioen.

 

Hadde åsså noen RS å tilbehørs kataloger.

 

IMG_3936.jpg

 

Å jaggu hadde jeg et greit utvalg av Ford Nytt i fra den perioden( der den nye Scorpioen ble introdusert).

 

IMG_3960.jpg

 

Ok, når det gjelder RS styling til disse finns det komplett sett til MK1 å Mk2, men ikke til Mk3. Til MK1, som er litt mer profilert i utseende, ser det slik ut(er jo åsså dette jeg har på Grænnisen min).

 

Froscio001.jpg

 

Til MK2 , som er så godt som like profilert i utseende, finnes det en utgave som er mye rundere i formene. Dette syntes jeg” ikke stemmer” likegodt med linjene.

 

mk2styl.jpg

 

Men siden MK 2 og MK3 er lik utvendig fra framdøra å bakover, skal altså sideskjørtene å bakfangern fra MK2 passe. Siden Mk3 er mye rundere i formene, passer da dette mye bedre. Hvis dere da ser for dere stylinga fra bildet over (bortsett fra framspoilern da), overført på bildene under, så kan dere ane hvor mye bedre MK3’ern vil se ut.

 

Froscio005.jpg

 

Legg spesielt merke til hvor ”høy” bakfangern ser ut originalt her, men med MK 2 RS fangeren ville det blitt pøøørfekt.

 

Froscio006.jpg

 

 

Så kunne man komplementert men frontfanger ala den stv’en til Richard lengre opp. Apropos den, ser dere at frontlyktene er svarte inni, rundt reflektorene? Dette kom på -98 modellen, noe som gjorde lyktene visuelt sett mindre. Dette er populært å gjøre på gamlere utgaver åsså, å vil vel bli gjort på min.

 

Men ikke kom å si at ikke denne er flott ?

 

Froscio.jpg

 

Åsså fikk man faktisk Recaro seter, hehe.

 

Froscio004.jpg

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
dæven, dette må være den sykeste granadaen jeg har sett! sykt rått :)

laga bruker her på BF bare for å få sagt det^^

 

Takk for det du.

 

Stille som grava! ;)

 

Hehe, har nok tatt juleferie der gitt. Kommer hjem til helgen, da Frosken er klar med Bixenon, Hakka 4, Antispinn å ABS.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Har nok ikke det enda, desverre. Holder jo på å snø inne her nede, hehe.

 

Litt for kaldt i garasjen enda, jeg er litt pysete sånn sett.

 

I can feel your pain :p

 

Det er kjedelig å stå i en uisolert garasje å holde på med komplisert mekanikk med blåe fingre. Sjarmen med å mekke bil blir borte når du ikke føler fingertuppene.

 

Men stå på, håper å se deg på ACR til sommeren så jeg kan kjøre fra deg på banen onfiredevi

'66 Mustang, '75 Taunus, '75 mk2 RS2000, '77 Transit, '86 XR3I, '95 Scorpio.

"Gamle ford lekker ikke olje, de bare markerer territoriet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Lite liv i tråden for tia. No updates?

 

Her virker det som Joel kjenner meg bedre en du gjør !!!!

 

Nå er det jo ikke populært å klage, men siden det går ganske ræva på jobben om dagen, så har jeg innført innkjøps stopp på prosjektet inntil videre. Er vel på konkurs nippet å har vært det siden nyttår, så tar det fra dag til dag nå.

 

Siden bilen er fullt fungerende som den er nå, lar jeg være å begynne på noe svære greier før det ser litt bedre ut i hverdagen.

 

Håper å komme sterkere tilbake utover.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår