Gå til innhold

HellRotary: RX7fc TURBO

Ranger emnet


HellRotary

Anbefalte innlegg

Siden bilen er parkert for vinteren er det på tide med noen updates. Planer for vinteren er ny surge tank, bensin ledninger og bensintrykk regulator, nye coiler og tennings modul (haltech), bredbåndslamda, ny dump og lakk. mulig det blir nye bremser hvis jeg har råd.

 

garage2.jpg

 

garage.jpg

 

den gammle surgetanken skal byttes ut med en ny skjult en.

surgeinnsug.jpg

 

1m med 114mm rør, 2 1/2" bend og 2 1/2" muffer ble til ny surge tank etter noen timer med kapping, banking, bøying og sveising

surgetank1.jpg

det ferdige produktet

surgetank2.jpg

05 Mazda 6 2.0

90 Mazda rx7 TII

x88 Honda aerodeck x89 golf 2

x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skal montere surgetanken og bensinpumpen der baksetet en gang var. Det er også plass foran bak lyktene og der reservehjulet er, men det er litt utsatt hvis bilen blir påkjørt i ræva.

Har ikke bestemt meg for hvilken farge det skal bli enda. Jeg syns SQ rød er en fin rød farge, men det er tusenvis av mazdaer som har den, så jeg får se hva det blir til.

05 Mazda 6 2.0

90 Mazda rx7 TII

x88 Honda aerodeck x89 golf 2

x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Noe særlig over 8500 rpm er ikke anbefalt uten å gjøre endel modifiseringer. Når det er snakk om hvor effekten er på max så har det endel med design av porter, innsug og eksos å gjøre. En rallycrossmotor med ca 300hk drar rundt 10000. Noe særlig mer turtall enn det så begynner det å bli en dyr motor.. Har hørt om en racingserie i australia hvor de drar rundt 12500 rpm..

 

finnes jo rally rx7'er i norge som drar motorene opp mot 13.000 rpm da.

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår