Gå til innhold

HellRotary: RX7fc TURBO

Ranger emnet


HellRotary

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for alle gode tilbakemeldingene!!

Jeg har hatt prob med coilene over 7500rpm så jeg har ikke hatt den på benken enda. Det blir 4 nye coiler og haltech ignition module til vintern så det blir det første jeg gjør når våren kommer.

05 Mazda 6 2.0

90 Mazda rx7 TII

x88 Honda aerodeck x89 golf 2

x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant noen flere bilder:

 

nytt instrumentpanel med speedometer til 300kmh og turteller til 10000rpm

42_1.jpg

 

haltech.jpg

 

motor rommet før det ble lakkert

rx7ombygging2.jpg

 

Baksete ble fjernet for å gi plass til batteri/sub kasse

rx7ombygging1.jpg

 

type 1, 2 og 3 på max power trondheim 2006

rx7_123_3.jpg

 

inngang_verksted3.jpg

DSC00996.jpg

05 Mazda 6 2.0

90 Mazda rx7 TII

x88 Honda aerodeck x89 golf 2

x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye effekt regner du med å ha?:) hvor langt kan du egentli dra en Wankelmotor? legg ut STORE bilder av din da plz :)

 

e jeg kjenner sa det at noen som har dradd wankel motor til40000rpm. hørtes litt for mye ut.. han kjører en rx2 med ca500hk den var sperra på 10000rpm sa han..

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har mest effekt på ca7500rpm. Når jeg har fått på nye coiler har jeg tenkt å dra den til ca 8500rpm. Har hørt mye forskjellig om hvor høyt du kan dra en wankel, men når man passerer 8-9000rpm vil effkten begynne å synke.

Turboen på min skal klare 450hk, men jeg er fornøyd hvis jeg kommer over 400hk.

 

Bildene her skal være litt større....

 

MortenF`s fb turbo fra dette forumet bak min.

ma111.jpg

ma123445.jpg

 

dama har polert turbo:)

turbo-1.jpg

05 Mazda 6 2.0

90 Mazda rx7 TII

x88 Honda aerodeck x89 golf 2

x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noe særlig over 8500 rpm er ikke anbefalt uten å gjøre endel modifiseringer. Når det er snakk om hvor effekten er på max så har det endel med design av porter, innsug og eksos å gjøre. En rallycrossmotor med ca 300hk drar rundt 10000. Noe særlig mer turtall enn det så begynner det å bli en dyr motor.. Har hørt om en racingserie i australia hvor de drar rundt 12500 rpm..

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rallycross bilene kjører som regel på peripheral porting som har et arbeids område fra 5000 til 10500 rpm. Jeg har extended eksos, noe som gir lavere bunndrag, men desto mere effekt på høyere turtall.

 

Jeg har satt inn bilen for vinteren så det kommer oppdateringer og nye bilder snart.

05 Mazda 6 2.0

90 Mazda rx7 TII

x88 Honda aerodeck x89 golf 2

x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår