Gå til innhold

HellRotary

Bruker
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om HellRotary

  • Bursdag 04/25/1983

Contact Methods

  • Bosted
    tr

HellRotary's Achievements

  1. joda. d serien er en av de mest driftsikre motorene som fins for en fornuftig penge. den er org. på 300 hk og klarer opp til 1400hk.
  2. Har fått tak i en strøken 20b D serie blokk med 3mm rotorer. Motor fester er på vei i posten. Målet er 700 hk. For å nå det blir store mods på bilen og driverket. Trenger nye dempere, bremser, clutch, ecu (kan bruke e6x`n men den kan kun kjøre dual coiler på 3 rotor. blir nok haltech e11), diff, radiator, bensin system, turbo med tilbehør bare for å nevne noe. Motoren skal få hurley race seals og studs. Har ikke bestemt meg om det blir bridge port eller maks store porter. Det har vært tilbud på dollaren så jeg har også kjøpt meg re amemiya vinge, 30mm+ framskjermer og cusco strut bars.
  3. Har nå rengjort motoren og gått over rotorene og husene. Alt ser vel ut. Har nå bestillt nye seals og fullt pakningsett. Har glass blåst husene og til helgen skal jeg porte innsuget litt slik at den klarer 450+ uten prob. Må selge motoren + div tilbehør som f.eks clutch m/svinghjul, fuel pressure reg, dump, ecu (e6x m/ ledningsnett), coiler og moduler (haltech) koyo alu rad med vifte og rele, krom dynamo (100 eller 120 amp. husker ikke helt), høyglanspolert insug, 1600 dyser m/adapter og rails, + mye annet snacks pga. finansering av nytt prosjekt. Alt er godt for 450hk+ men det kommer til å bli for lite:) street porten på insuget skal nå økes litt extended eksosport det er olje i bunnen av husene, ikke riper:) sideplater i sølv Rotor nr1 Rotor nr2 svinghjulet er dreid 2mm for å få plass til en bmw m3 clutch. Fungerte faktisk overaskene bra. nesten helt nytt belegg. har kun vært brukt noen hundre km. feste til dynamoen er kappet inn en cm slik at den passer på org brakket og bruker hjulet til ac`n sard fuel pressure reg. med manometer som er god for 450 hk turbosmart med valg mellom plump back eller vanlig.
  4. Flott bil. Du må ikke ta vekk krommen! Det er jo hele symbolet på 70`talls raceerne fra mazda. Surf litt på ebay så finnner du godt brukt "nye" i god stand for ingenting.
  5. Fikk en liten gutt i dag:) så det er har ikke vært mye tid til bil i det siste. Men det går sakte men sikkert framover. Motoren er nå demont. Det var en apex som var sprukket, men resten var i god stand. Mitt store dilema no er om jeg skal gå for stor turbo eller komp....... Fikk også 30mm brei skjermer, RE amemiya spoiler, strut bars til f og b i dag. Jeg regner med å få gjort en del i påsken, så det kommer nye pics snart.
  6. det går da greit. driver å gjør klar bilen for lakkering no. det skal også bli større turbo i løpet av vinteren:)
  7. Har vært lite tid til mazdaen i det siste. Har nettopp hatt bryllup og vært noe uker i thailand. Blæst en apex i slutten av mai og har ikke hatt tid til å tatt ut motoren enda. Regner med at alt er opp å går i god tid før Aukra:)
  8. 1 gen. til morten er fet ja. det er en av de få som kom org. med turbo.
  9. har ikke no film enda. blir vel litt filming etter påsken. blir det no liv på din i år da?
  10. I går startet bilen for første gang i år:) Litt små prob med teningen, men ellers virket alt som det skal.
  11. No kom endelig delene jeg bestilte fra australia før jul:)
  12. Jeg synes stylingen var stilig. Hvis bilen på bildet hadde vært senket og hatt større felger hadde den vært rå!
  13. Morn du! Rå bil du har! Jeg har 550cc dyser fra rx`n min hvis du/noen er interresert.
  14. jeg skal kjøre på 1,5 bar. motoren skal tåle 2 bar, men jeg vil ikke presse den mer enn nødvendig.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår