T_A_H Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Synes det er veldig moro å se på andres prosjekter - fra start til resultat... Derfor tenkte jeg at jeg skulle legge ut en tråd om prosjektet jeg driver med også! Kjøpte en billig mk2 for 5,5k! med 1,8 gti 8v. Det var ikke kløtsj, så tok ut motor og girkasse for en aldri så liten service ! Ble nesten lei meg da jeg åpna panseret, for der så det ikke ut!! Sånn så den forresten ut da jeg kjøpte den. Pen på avstand, men noe rusk her og der... litt lakkrust på skjermene, men ikke noe farlig... (ikke legg merke til den altfor lillle viskeren :klovn: ) Trekt interiøret med biltema-filt, og trelim er gull, da... Det skal jo bare AV!! Men før jeg planla å sette inn igjen Gti'n, kom jeg over en 2,8 Vr6 og masse treerdeler nesten i nabolaget, og da var det igang;) Kjøpte først motor og understell. Men skal kjøpe mer ettersom pengene kommer på plass! Siden det skal en såpass grom motor inn, går det ikke an å ha en bil som kun er lakkert utapå! Skal det først gjøres, skal det gjøres ordentlig!! Derfor har jeg plukka den helt ned for å få samme farge på alt! Da jeg plukka ut interiør, viste det seg at forrige eier var mye på McDonalds... Det lå pommes frites, og diverse matrester under setene og under gulvmatta! Deilig... Fant også 62 kronestykker under setene! ;) Pga maten, var gulvmatta også muggen...så den skal spanderes på en vask! ;) Jeg ble overrasket over hvor lite rust det var! bare2 cm i under lista på frontruta!!! Videre har jeg tenkt å:: Golf III Dash. All elektronikk fra VR6. Div. kosmetikk under panseret. Skinnseter og cunstom døretrekk. Stereo: Grom RF bass, HiFi mid., komponensett foran, og Soundstream coax i dash. Corradolykter med rallyegrill. Stålbredding Kaste RS-fangeren så langt jeg får den, og få på en Euro-small chrome. Justerbar senk. Og selvsagt sette på orginale 90-speil i stedet for m3 speil! Har også lyst på en sveist bakluke med caddy-pickup-plate=) Veldig gjerne tips, råd og meninger fra dere !! =) Oppdateringer kommer !!! Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Gleder meg villt til dette kommer igang... Hold oss jevnlig oppdatert med bilder, så blir det suksess. Åssen farge blir det på kjerra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Har ikke helt bestemt meg... Det ble lakkert lipson-blue mercedes serie 18 på'n for et halvt år siden, så dørene og bakluka og "øverste halvdel" av bilen er ikke noe å si på, så det enkleste ville være å ha samme fargen, så kunne jeg slippe unna med å lakkere kun ett strøk der hvor det var bra. Men har mest lyst på å sende den på lakkering og få blå met. Skal sjekke priser først. =) Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Gå for caddy bakluke, det er sjeldent og ser mildt sagt gromt ut! Dette prosjektet blir heftig, stå på ;) Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 den der var det naboen min sin! vil nok si at det en hel del med feil med denna veit jeg. å fått seg en del takjøringer med. men håper du fikser dette småtteriet med den!:) blir bra! Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 det blir gromt prosjekt. du må jo ha fanger med skilt infeling og sånn n¨r du har sveisa luke da. Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Pen langt ifra men langt ifra pen. Men nå begynner det å ligne noe :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Takk for alle kommentarer =) Har henta nesten komplett dashbord fra treer (inkl ledningsnett), kjørecomputer fra vr6, 11" bremsekraftfortsterker, og giroverføreing i dag ;) Si ifra hvis dere har resten til dashbordet! og midtkonsoll! Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 automat?? O_o Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momocorse Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Über prosjekt :yodude: :partyon: beholde rsblå fargen eller? Siter Golf 1,6 83mod (Prosjekt) x- Audi A4 98mod 1,8 20v x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P x- Golf 4dørs 86mod rustdødn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Har ikke bestemt enda... Tror nesten det... skal sjekke litt priser på lakkering osv. Blir det til at jeg beholder blåfargen, lakkerer je selv! Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Dette blir bra.. vil bare fortelle folket om at gutten er 16 år, og han er en f*en til å skru!! T_A_H: motoren ser jo bedre ut på bildet da.. du har jo satt på oljepåfyllingslokk!!! det satt jo ikke der da vi hentet bilen.. hvis du vil skal jeg hjelpe deg å kaste fangeren.. kanskje vi får den over gjerdet hvis vi er to!! Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det er automat, ja.... Vurderte å bytte til manuell en stund, men har trua på automat! Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 ... hvorfor? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 får håpe du får godkjent denne i motsetning til den forrige 2ern med vr6 som gikk her i bygda:) edit: send en pm om du skal selge gti motor med det som hører til, hvis det ikke er solgt allerede. Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg