scrat Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 dette ser bøst ut, hva skal du gjøre med røven på`n a? ;) Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 dette ser bøst ut, hva skal du gjøre med røven på`n a? ;) Skal prøve å forklare det kort, er jo ikke så mye men... Skal montere inn 4.stk 100mm runde baklys, de skal felles inn slik at glassene bare kommer litt utenfor bakplaten som også blir bygd litt om, den blir flat mellom lysa bortsett fra der skiltet står, det blir felt inn. Skal lage fanger som blir integrert i bakplaten,den blir 5-6 cm. bred, og under den på mitten kommer et ovalt eksosrør ut som blir halveis innfelt. Oppmåling og planlegging er ferdig så jeg regner med at vi er godt i gang i morgen. Tror ikke dette blir så veldig vanskelig:drunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Skyline-stil! Stiller meg skeptisk til jeg ser resultatet ;) Men ellers fremdeles tomler opp. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Skyline-stil! Stiller meg skeptisk til jeg ser resultatet ;) Men ellers fremdeles tomler opp. hehe...blir det ikke bra så er det bare å skjære det bort igjen og finne på noe annet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 blir det ikke en del motstand i det eksos røret? Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 blir det ikke en del motstand i det eksos røret? Tror ikke det skal bli det da størrelsen skal være lik eller litt større en 3" innvenndig, men det vil tiden vise. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Tror ikke det skal bli det da størrelsen skal være lik eller litt større en 3" innvenndig, men det vil tiden vise. Det var vertfal veldig kult/fint laget da, blir sikkert bra tror jeg! lykke til videre Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlameR2k Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Må bare bøye meg i støvet, dette er fantastisk! Har lest hele tråden grundig nå og er mildt sagt imponert! Så mye arbeidsvilje, nøyaktighet, perfeksjonering, effektivitet, stå på mot og ikke minst planlegging er noen få stikkord jeg kommer på mens jeg skriver denne posten. For meg er dette en drøm, bygge bil i en så flott garage med alle typer vertøy og plass, det er flott å se at noen virkelig bruker garagen til det den skal brukes til. En dag når jeg har blitt eldre skal jeg gjøre noe sånt som du gjør her, livet er en stor leksjonsbok så jeg håper sveise egenskaper er inni der :) Vil bare si lykke til og kom med flere oppdateringer! PS: Du er veldig flink til å oppdatere, ikke minst med bilder som beskriver små detaljer du gjør. Stå på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Må bare bøye meg i støvet, dette er fantastisk!Har lest hele tråden grundig nå og er mildt sagt imponert! Så mye arbeidsvilje, nøyaktighet, perfeksjonering, effektivitet, stå på mot og ikke minst planlegging er noen få stikkord jeg kommer på mens jeg skriver denne posten. For meg er dette en drøm, bygge bil i en så flott garage med alle typer vertøy og plass, det er flott å se at noen virkelig bruker garagen til det den skal brukes til. En dag når jeg har blitt eldre skal jeg gjøre noe sånt som du gjør her, livet er en stor leksjonsbok så jeg håper sveise egenskaper er inni der :) Vil bare si lykke til og kom med flere oppdateringer! PS: Du er veldig flink til å oppdatere, ikke minst med bilder som beskriver små detaljer du gjør. Stå på! Takk for alle de hyggelige kommentarene.:morph: Oppdatering med bilder kommer en av dagene. Holder på med ombygging av bakparten nå, og jeg tar bilder steg for steg, men det er ikke sikkert at det faller i smak for alle. Jeg er selv litt usikker da det er veldig vanskelig å se hvordan det blir før det er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 En liten oppdatering av bakplaten. Før kritikken kommer så må jeg si at det er ikke ferdig enda, vi holder nå på med den nedre platen og fangeren hvor eksosen skal komme igjennom. Det er nok noen her som syntes det ligner en Lada bakfra,men det kan bli en tøff Lada. Noen bilder av oppbyggingen. Bruker pappmal Prøver litt... Punkta fast den ene siden Kuttet opp på den andre siden også Sveiset fast begge sidene Punktet fast plate under skiltet Sveiset og slipt ferdig Holder på med resten,så flere bilder kommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 det der kan jo bli ganske tøft det:) syns jeg da Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 det der kan jo bli ganske tøft det:) syns jeg da Håper det.... du er jo ikke så veldig orginal fiksert du heller :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Håper det.... du er jo ikke så veldig orginal fiksert du heller :) hehehe, nei hva skal man med orginalt når man kan smi ting bedre selv;) Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 hei, tror det der blir DRITTØFT!! Ser det for meg, jævlig fett... litt sånn oldschool corvette look Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 hei, tror det der blir DRITTØFT!!Ser det for meg, jævlig fett... litt sånn oldschool corvette look hmmmmm......så du syntes ikke det ligner på en Lada bakpart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg