Gå til innhold

Min 745 Diesel

Ranger emnet


candy man

Anbefalte innlegg

Heisann:-) Nå er ny bilden kjøpt inn..! Bilen er ifra 1990 men nedregistrert til 1988, og bilden er opprinlig ifra Belgia, men tatt inn i Norge i 1994..

 

Motor er 2,4l Diesel, men forige eier har skiftet motor og orka ikke og motere over tubo:-(:-(, spør meg ikke hvorfor..! Motor har kun godt 120 000 da.

 

Men siden at det er VW/audi motor, så må jo det gå ann og montere 2,2 turbo ifra Audi? Noen som vet hordan og va må gjøres?

Takker på forhånd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi gjort før vøttø!

 

Det går utmerket an å sette en Audifemmer i 745 din. På noen måter blir det litt lettere siden du har diesel. Du har jo allerede riktig clutch-hus og ei bunnpanne som kan benyttes etter innkorting. I tillegg har jo bilen det understell som kreves for å få godkjent en tyngre motor.

 

På den annen side hadde det vært greit med en bensinbil i utgangspunktet, mtp tenningslåssystem, riktig utveksling i bakakselen osv. Siden den er nedregistrert til 88 (hvordan nå enn det er mulig) så er det ikke krav til katalysator osv vil jeg tro.

 

Girkassa vil nok neppe trives med vedvarende mishandling av en kraftig turbomotor, men pytt pytt.

 

Selv setter jeg jeg en 2,5 liter Audifemmer i en 850 og bruttern hadde på midten av nittitallet en Oettinger-trimmet 5E sugemotor i sin 1977 244. En deilig bil!

 

Stå på!

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:) Men vet du hvordan det gjøres med lednings nett? Noen bilder av volvo me audi motor i? :)

 

Ingen bilder av ledningsnett dessverre. Bruttern sin 5E hadde mekanisk sprut og min motor er fortsatt ikke montert. Dessuten benytter jeg ettermarkedssprut (Autronic SM4) og mange spesialløsninger, så det er ikke sikkert ledningsnettet mitt blir representativt.

 

Eller så kan du jo voldta D24en med lastebilturbo, større dieselpumpe og kjempeintercooler da. Ganske tøft med svartrøyk både fra potte og bakdekk :)

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...
Ingen bilder av ledningsnett dessverre. Bruttern sin 5E hadde mekanisk sprut og min motor er fortsatt ikke montert. Dessuten benytter jeg ettermarkedssprut (Autronic SM4) og mange spesialløsninger, så det er ikke sikkert ledningsnettet mitt blir representativt.

 

Eller så kan du jo voldta D24en med lastebilturbo, større dieselpumpe og kjempeintercooler da. Ganske tøft med svartrøyk både fra potte og bakdekk :)

 

 

Reodor F

 

Roter litt i en gammel tråd jeg.. Vet ikke litt mer presist hva det blir brukt dieselpumpe og turbo av? Er vell ratt mye smiing for å få på no anna dieselpumpe..?

Audi A4 Avant TDi '97

244 DL B21ET '79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roter litt i en gammel tråd jeg.. Vet ikke litt mer presist hva det blir brukt dieselpumpe og turbo av? Er vell ratt mye smiing for å få på no anna dieselpumpe..?

 

Nei, noe mer presist vet jeg ikke. Men jeg regner med at en rekke forskjellige pumper burde kunne brukes. Vi snakker her om den gode gamle mekaniske rekkepumpa fra Bosch. Det krever nok en tilpasning av driving og ombygging av festebrakett. Hva turbo angår så er også mulighetene legio, men det burde være mulig å spørre noen som har turbotrimming som sin hovedgeskjeft, dog med kunnskaper om dieseltrimming. Mulig GIK har noe å tilføye. Også tractorpullingmiljøet antas å ha noe lurt å komme med...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår