Gå til innhold

Bmw M3 E30 PÅ RÅholt/eidsvoll Verk

Ranger emnet


El_Loco

Anbefalte innlegg

Ingen E30 M3 hadde 4 bolter... Alle E30 M3 modellene hadde 280mm bremser, så når de første M3 modellene kom med de bremsene og 5 bolts understell så kan det umulig tenkes at de skifta til 4 bolt etter hvert... Så dette kan ikke være no orginal bil hvis det er 4 bolt, noe det ser ut som det er!

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og M3 Cecotto har 4 bolter da mener du?
"mener" jeg det? det har jeg aldri sagt. bildet er veldig uklart, og vinkelen kan fort gi deg et synsbedrag der. det er derfor jeg sa jeg skulle titte på bilen på mandag dersom ikke eier har satt den vekk for vinteren da han har store planer for vedlikehold/oppussing av den. jeg vet med sikkerhet at det er en M3, uansett om den er bygget om eller ikke. dvs at det kan godt hende den er bygget om fra noe annet, men det er iallefall M3-deler og maskin i bilen!

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med den boltsirkelen jeg ikke får til å stemme, ser veldig ut som 4 men...stemmer at det er 505 stk produserte ja, men kun 480 er signert av Cecotto, de resterende 25 er signert Roberto Ravaglia, og ment for det britiske markedet.

For å være litt pirkete heter versjonen "M3 Cecotto/Ravaglia" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"mener" jeg det? det har jeg aldri sagt. bildet er veldig uklart, og vinkelen kan fort gi deg et synsbedrag der. det er derfor jeg sa jeg skulle titte på bilen på mandag dersom ikke eier har satt den vekk for vinteren da han har store planer for vedlikehold/oppussing av den. jeg vet med sikkerhet at det er en M3, uansett om den er bygget om eller ikke. dvs at det kan godt hende den er bygget om fra noe annet, men det er iallefall M3-deler og maskin i bilen!

 

att den er ombygd er vel noe vi alle tror, så da er vi alle enige da?

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godtfolk, her var det MANGE meninger og mye folk som vet hva de snakker om. For å bekrefte/avkrefte en del søppel som folk sier her så er dette en vaskekte 1989 Cecotto. Ja de streameren er søppel, ja bilen er skitten - men sånn er den pr nå. For de som påstår at det er 4bolts og ombygd jalla - se nærmere, og studer deres BMW nærmere folkens. Bare får å si det, plakaten i midtkonsollen kunne følge med bilen etter kundens eget ønske, og uheldigvis var ikke dette med denne bilen. Derfor vet ikke jeg, ei heller Den er kjørt i sveits, før den ble hentet inn til Norge for noen år siden. (-99) Mere dere lurer på? Skal legge opp bilder litt seinere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde jeg bare hatt bilde av min bil på denne pc`n så skulle jeg lagt det ut. Da hadde du nok funnet ut at den bare hadde 4 bolter og. Som tidligere sagt: Det der er originale 16" BBS felger KUN levert til E30 M3. Hadde han bare montert senterkoppene så hadde dere sluppet å mistenke den for å være en wannabee.

 

Kan forøvrig aldri tenke meg at noen gjør en så omfattende optisk ombygging, men driter i understellet.

 

Du har sikkert sett 318 og 320 couper som er helt identiske med M3'er..er ikke det største og mest omfattende jobben med å bygge om det optiske. Bare å montere noen fangere og skjermer man kan få tak i omtrent hvor som helst. M3 emblemer får man på biltema:P Og de felga, ligger under terrasen hos en kamerat etter en e30 320.helt like, 4-bolts. Mulig det ikke er ekte BBS av den typen. Men hvis de felga på den bilen ble kun levert til E30 M3, så burde det vært 5-bolts!

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert sett 318 og 320 couper som er helt identiske med M3'er..er ikke det største og mest omfattende jobben med å bygge om det optiske. Bare å montere noen fangere og skjermer man kan få tak i omtrent hvor som helst. M3 emblemer får man på biltema:P Og de felga, ligger under terrasen hos en kamerat etter en e30 320.helt like, 4-bolts. Mulig det ikke er ekte BBS av den typen. Men hvis de felga på den bilen ble kun levert til E30 M3, så burde det vært 5-bolts!

 

Ja dette stemmer med en E36, eller E46. Der kjører jo halve BMW gjengen rundt i M3 look i sin 316, osv..

 

Når det gjelder E30, så er det ikke like enkelt. Annet takparti bak, andre bakskjermer osv.. Så fullt så enkelt som du vil ha det til er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godtfolk, her var det MANGE meninger og mye folk som vet hva de snakker om. For å bekrefte/avkrefte en del søppel som folk sier her så er dette en vaskekte 1989 Cecotto. Ja de streameren er søppel, ja bilen er skitten - men sånn er den pr nå. For de som påstår at det er 4bolts og ombygd jalla - se nærmere, og studer deres BMW nærmere folkens. Bare får å si det, plakaten i midtkonsollen kunne følge med bilen etter kundens eget ønske, og uheldigvis var ikke dette med denne bilen. Derfor vet ikke jeg, ei heller Den er kjørt i sveits, før den ble hentet inn til Norge for noen år siden. (-99) Mere dere lurer på? Skal legge opp bilder litt seinere...

 

bra du har rota deg inn her og fått orden på ting:D

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her håper jeg 4bolts teorien ryker :)

 

-

 

http://i135.photobucket.com/albums/q142/M3Cecotto/IMG_0665.jpg

 

-

 

http://i135.photobucket.com/albums/q142/M3Cecotto/IMG_0511.jpg

 

Disse bildene er tatt sommerstid, pr dags dato har jeg byttet hovedlykter, tåkelys, og blinkglass ++- bilder av dette kommer senere, vil bare legge ut disse for å få ro i salen :-)

 

PS: Katta sprang no jæ**i når jeg så dette :-)

 

Go helg folkens!!

 

JAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår