Gå til innhold

Oljelampa lyser i skarpe svinger

Ranger emnet


Stringmon

Anbefalte innlegg

ja, eller det. Glemte visst å nevne det istad.. :P Oljelampa lyser da fordi når du svinger å har lite olje, får ikke pumpa sugd opp oljen hvis du svinger til f.eks venstre og pumpa ligger til høyre..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At oljelampa di lyser er svært alvorlig. Som flere sier skyldes dette lavt oljenivå i bunnpanna kombinert med normale bilers våtsumpteknologi. Ved normal svingkjøring skal det likevel endel til før lampa lyser dersom oljenivået er tilstrekkelig. Du må derfor sporenstreks etterfylle olje til peilepinnens anbefalte mengde. Videre må du leve med at bære- og rådelagre i motoren kan ha fått betydelige skader. Har du brukt en moderne olje med de riktige additivene er risikoen litt mindre, men bare litt. Av biltypen antar jeg at dette ikke er en bil du gidder å reparere hvis den blir ødelagt, eller så kunne tiden vært inne for en full motoroverhaling.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme "problem" på Golfen, og som tidligere nevnt er dette et tegn på å fylle ole ;)

Og når rådebanken banker litt ekstra er dette også et tegn, eller når det dukker opp ulyder jeg ikke har hørt før.

 

Skal sies at jeg skal bytte motoren til våren da, så det er ikke så farlig nå. Ellers hadde jeg vært påpasselig med det :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår